Je mag hem lenen, mooi boek, maar dan wel na juli (dan is ie weer uit een verhuisdoos hoop ik)Luther schreef:Huisman noemde een boekje van 16 preken met lijdensstoffen door ds. D. Bruinings. Heeft iemand dit boekje te leen, of misschien he je nog ergens een exemplaar liggen dat je weg wilt doen....
Ik zoek een boek...
- MarthaMartha
Re: Ik zoek een boek...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- SecorDabar
Beste Luther,Luther schreef:Huisman noemde een boekje van 16 preken met lijdensstoffen door ds. D. Bruinings. Heeft iemand dit boekje te leen, of misschien he je nog ergens een exemplaar liggen dat je weg wilt doen....
Zie hier de digitale versie van de 16 lijdenspreken van Ds. D. Bruinings, op de website theologienet.nl
http://www.theologienet.nl/documenten/Bruinings.pdf
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)
Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Ik had er van gehoord, het zullen zeker mooie boekjes zijn. Ik heb ze in ieder geval ook niet.dennis schreef:Ik heb in de afgelopen dagen het boekje "verborgen manna" met korte preken van ds. Van Haaren gelezen. Er staat: deel 1 op, dus ik verwacht dat er nog een deel bestaat, maar kan dat nergens vinden. Weet iemand meer?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ah, ik zie dat ik wat achterliep. Dit wist ik ook niet.dennis schreef:Bedankt. Dat verklaart de boel..Klomp schreef:worldcat.org en bv. de online catalogus van de Koninklijke Bibliotheek geven geen 2e deel aan.dennis schreef:Ik heb in de afgelopen dagen het boekje "verborgen manna" met korte preken van ds. Van Haaren gelezen. Er staat: deel 1 op, dus ik verwacht dat er nog een deel bestaat, maar kan dat nergens vinden. Weet iemand meer?
Er is nog een titel "Het verborgen manna : 37 meditaties", maar dat is de 2e druk (1993, den hertog). Hierbij staat vermeld dat de oorspronkelijke titel "Het verborgen manna. 1." is (uitgegeven: Goes : Hoekman, 1978 )
Ik vind het wel jammer, want deel 1 is erg mooi.-DIA- schreef:Ah, ik zie dat ik wat achterliep. Dit wist ik ook niet.dennis schreef:Bedankt. Dat verklaart de boel..Klomp schreef:worldcat.org en bv. de online catalogus van de Koninklijke Bibliotheek geven geen 2e deel aan.dennis schreef:Ik heb in de afgelopen dagen het boekje "verborgen manna" met korte preken van ds. Van Haaren gelezen. Er staat: deel 1 op, dus ik verwacht dat er nog een deel bestaat, maar kan dat nergens vinden. Weet iemand meer?
Er is nog een titel "Het verborgen manna : 37 meditaties", maar dat is de 2e druk (1993, den hertog). Hierbij staat vermeld dat de oorspronkelijke titel "Het verborgen manna. 1." is (uitgegeven: Goes : Hoekman, 1978 )
Ik vind persoonlijke het hele oevre van ds. van Haaren mooi...dennis schreef:
Ik vind het wel jammer, want deel 1 is erg mooi.
Dan ken je ook vast: "de bron van leven en licht", dat heb ik eind vorig jaar gelezen.-DIA- schreef:Ik vind persoonlijke het hele oevre van ds. van Haaren mooi...dennis schreef:
Nee die heb ik niet... Maar goed, er zijn gelukkig nog meer schrijvers wiens hele oevre medennis schreef:Dan ken je ook vast: "de bron van leven en licht", dat heb ik eind vorig jaar gelezen.-DIA- schreef:Ik vind persoonlijke het hele oevre van ds. van Haaren mooi...dennis schreef:
wel aanspreekt...
huisman schreef:caprice schreef:Ik zoek... de catechismusverklaring van ds. G. van Reenen.
Ik zoek...De geestelijke mens van Florentius Costerus (De nieuwe uitgave van Koster)..ik zoek dit boek dringend!
Ik heb hem kunnen kopen voor weinig

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Bijbels Handboek (Van der Woude) deel 1, 2a en 2b
- Beknopte Gereformeerde Dogmatiek van Velema en Van Genderen (evt. te ruilen tegen een andere goede dogmatiek...
)
- Beknopte Gereformeerde Dogmatiek van Velema en Van Genderen (evt. te ruilen tegen een andere goede dogmatiek...

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik heb die dogmatiek staan...Luther schreef:- Bijbels Handboek (Van der Woude) deel 1, 2a en 2b
- Beknopte Gereformeerde Dogmatiek van Velema en Van Genderen (evt. te ruilen tegen een andere goede dogmatiek...)
Ben benieuwd tegen welke je hem zou willen ruilen.
http://www.boekwinkeltjes.nl/uitgebreid ... =1&nieuw=1Luther schreef:- Bijbels Handboek (Van der Woude) deel 1, 2a en 2b
~~Soli Deo Gloria~~
Nu rond Kerst valt het me weer op dat er weinig kerstverhalen zijn die een bij de (belevings)wereld passen van nu. En ergens vind ik dat toch jammer. Alsof geloven en gebedsverhoringen voornamelijk iets van vroeger is.Johann Gottfried Walther schreef:Ik zoek niet zozeer een boek, maar (vrije) Kerstvertellingen.
Wie heeft er goede tips?
Ik zocht een kerstverhaal voor in het gezin, maar het ene boek na het andere heb ik aan de kant gelegd.
Een tip voor de schrijvers in ons midden: schrijf een goed Kerstverhaal!
(Heb dus gewoon voorgelezen uit kameraad Zangh. Wat een indrukwekkend boek!)
Is dit nog iets voor je voor volgend jaar (http://www.hertog.nl/artikel/9789033122 ... at-wijken/? Ik heb een ander bundeltje kerstverhalen waarin ook enkele van Laurens Snoek en die zijn toch best origineel/mooi (speelden alleen niet af in deze tijd, maar juist in de tijd van de Bijbel). Ik heb thuis het verhaal uit de (laatste?) Terdege voorgelezen van J.J. Frinsel (over een gecrasht vliegtuig); kwam uit een bundel uit de jaren tachtig, als ik me niet vergis.helma schreef:Nu rond Kerst valt het me weer op dat er weinig kerstverhalen zijn die een bij de (belevings)wereld passen van nu. En ergens vind ik dat toch jammer. Alsof geloven en gebedsverhoringen voornamelijk iets van vroeger is.Johann Gottfried Walther schreef:Ik zoek niet zozeer een boek, maar (vrije) Kerstvertellingen.
Wie heeft er goede tips?
Ik zocht een kerstverhaal voor in het gezin, maar het ene boek na het andere heb ik aan de kant gelegd.
Een tip voor de schrijvers in ons midden: schrijf een goed Kerstverhaal!
(Heb dus gewoon voorgelezen uit kameraad Zangh. Wat een indrukwekkend boek!)
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
het verhaal van Frinsel is inderdaad prachtig! dat is bij het Kinderkerstfeest verschillende keren verteld; dus de oudere kinderen kennen dat al.
Van L Snoek hoor ik idd goede geruchten; ook over zijn Kerstverhalen.
Van L Snoek hoor ik idd goede geruchten; ook over zijn Kerstverhalen.