Huishouden en dat soort zaken..

albion

Re: Huishouden en dat soort zaken..

Bericht door albion »

albion schreef:
Mara schreef:
Lassie schreef:Wij hebben twee vouwgordijnen (die gaan alleen s'avonds naar beneden) en net zoals bij MM wit katoenen gordijnen (maar die zijn meer voor de sier die kunnen niet dicht want de rail gaat neit verder). :D

Mijn man vindt vitrage's vreselijk. Die komen er dus niet in.
Wij hebben alleen vitrages in de woonkamer aan de voorkant. Wij hebben een voortuintje ter grootte van een postzegel, dus iedereen komt vlak langs het raam. Wij hebben ons zitgedeelte aan de voorkant en zouden dan te koop en te huur zitten. Dat plastic gedoe wat je tegenwoordig ziet, en je erop moet plakken, vind ik helemaal niks. Bovendien zouden de katten zich afvragen waarom ze niet meer naar de straat kunnen kijken.
Maar het heet eigenlijk geen vitrage, het heet "voilegordijnen" :huhu
Maar.... het is een stuk lichter in de kamer nu :wiz
Man komt net thuis en hem valt niks op.

Wij hebben rolgordijnen, maar het is moeilijk om bij ons naar binnen te kijken, omdat het raam zo spiegelt:
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Je zal hier maar jarenlang geld aan gespendeerd hebben :huhu
http://www.nu.nl/economie/2524665/calgo ... lijks.html
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Marnix

Bericht door Marnix »

albion schreef:
albion schreef:
Mara schreef:
Lassie schreef:Wij hebben twee vouwgordijnen (die gaan alleen s'avonds naar beneden) en net zoals bij MM wit katoenen gordijnen (maar die zijn meer voor de sier die kunnen niet dicht want de rail gaat neit verder). :D

Mijn man vindt vitrage's vreselijk. Die komen er dus niet in.
Wij hebben alleen vitrages in de woonkamer aan de voorkant. Wij hebben een voortuintje ter grootte van een postzegel, dus iedereen komt vlak langs het raam. Wij hebben ons zitgedeelte aan de voorkant en zouden dan te koop en te huur zitten. Dat plastic gedoe wat je tegenwoordig ziet, en je erop moet plakken, vind ik helemaal niks. Bovendien zouden de katten zich afvragen waarom ze niet meer naar de straat kunnen kijken.
Maar het heet eigenlijk geen vitrage, het heet "voilegordijnen" :huhu
Maar.... het is een stuk lichter in de kamer nu :wiz
Man komt net thuis en hem valt niks op.

Wij hebben rolgordijnen, maar het is moeilijk om bij ons naar binnen te kijken, omdat het raam zo spiegelt:
Wij hebben gewoon lange gordijnen, die overdag open zijn.... nu net de voortuin af dus daar komen wel een paar dingen in, maar ik wil niet het licht uit de woonkamer hebben. Gelukkig is onze straat niet zo druk en de mensen die langs komen lopen mogen wat mij betreft gewoon naar binnen kunnen kijken.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Neeltje Jans

Bericht door Neeltje Jans »

Ja wij hebben ook alleen overgordijnen, ik houd niet zo van vitrages. Ik heb ze overigens wel gekocht, want m'n man wil ze wel graag (hij heeft duiven, en die denken nu weleens door het huis heen te kunnen vliegen met alle gevolgen van dien). Maar ik moet ze nog in elkaar naaien, en waarschijnlijk heb ik te weinig stof gekocht... dus dat ligt alweer een aantal weken ergens in een tasje...
Neeltje Jans, moeder van 4
DirkM

Bericht door DirkM »

Op het kantoorgedeelte heb ik verticale lamellen van kunststof, dat bevalt mij prima.
In de rest van de woning beneden hebben we helemaal de ramen vrij, omdat we toch heras hekwerk om de woning hebben met hoge coniferen er voor.

Dat hekwerk laten we maar gewoon zitten anders gebeuren er ongelukken vrees ik.
Het is dan geen woef woef maar gelijk 1 maal hap en vast.
Marieke

Bericht door Marieke »

"k Heb onlangs een demonstratie gehad van een Kirby-stofzuiger.
'k Moet zeggen: 't ziet er fantastisch uit (behalve de prijs)
Heeft iemand ervaring?
gertje

Bericht door gertje »

Marieke schreef:"k Heb onlangs een demonstratie gehad van een Kirby-stofzuiger.
Heeft iemand ervaring?
is net zoiets als de orky dacht ik...
Alleen maar lof moet ik zeggen!! helaas zijn ze failliet, dus sneu voor me als mn apparaat kapot gaat
Neeltje Jans

Bericht door Neeltje Jans »

Yep mijn zus had er een, dat was dan wel zo'n 15 a 20 jaar geleden. Ik vond het een onding! Maakte noodherrie, geen zwenkwielen.. ik vond het maar niks en zij ook , daarom heeft ze hem maar aan school gegeven toen.

Maar misschien zijn ze inmiddels verbeterd
Neeltje Jans, moeder van 4
albion

Bericht door albion »

Heeft iemand ervaring?

Wij hebben er een. Als je het alleen voor stofzuigen wil gebruiken, dan kan je maar beter een stofzuiger kopen.
De kirby is handig voor een heleboel andere zaken en dat maakt de Kirby duur. We zijn tussendoor overgestapt naar een waterstofzuiger, maar dat vind ik helemaal niks.
Dus weer terug naar de Kirby.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik hoef ook geen waterstofzuiger, doorgaans ligt er niet zoveel waterstof op de vloer :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Nou een waterstofzuiger kan best weleens handig zijn hoor...als de kelder blank staat ofzo :huhu
Een kirby hoef ik zeker niet :nonnon
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
*girly*

Bericht door *girly* »

Heeft iemand ervaring?
m'n moederh eeft er járen één gehad, en die vond het geloof ik een fijne stofzuiger, tot er iets stuk gaat, ze hebben een aantal jaar een andere gehad, maar nu toch weer een kirby, wel fijn dat ik een erg handige man heb, die de kirby zo nodig kan repareren :)
Zo had m'n moedero oit het probleem dat 'ie op de rem bleef staan, m'n man heeft een poging gedaan om 'm te repareren, met als resultaat: als 'ie 'gewoon' stond, kon je 'm voortduwen, en als je 'm op de rem zette, sloeg 'ie op hol....Was trouwens wel lachwekkend :slurp
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik heb aan een stofzuiger met een borstelkop erbij wel genoeg.

Wat me wel handig lijkt maar nog erg duur is zo'n robostofzuiger. Een vriendin heeft die, als ze dan allebei aan het werk zijn gaat dat ding overdag gewoon lekker de woonkamer en keuken zuigen. Best makkelijk :)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Heeft iemand ervaring?
Briljant apparaat, zonder meer. Beetje duur. Als je hem voor veel dingen gebruikt (zoals wij) dan is het best een idee.
henriët

Bericht door henriët »

Heeft iemand ervaring?
Mijn opa en oma hadden er eentje, was een toppie ding!
Zij waren er erg blij mee.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Plaats reactie