Beste Dia,-DIA- schreef:Beste vriend,Johannes van Dijk schreef:ja zo is het! Liever eerlijk toegeven onbekeerd te zijn,en alles te missen, dan met gestolen teksten en een handvol inbeelding menen in te gaan door de paarlen poort. En ja ik krijg het best over mijn lippen, de Heere weet het, dat ik om eigen schuld verloren ga? Nee lig! Er is een Godswonder nodig. Maar God doet geen onrecht als hij zo,n albederver voor eeuwig voorbij gaat! En ik hoop op dat wonder.Alhoewel het van mijn kant bezien buiten hoop is. Wie het vatten kan, die vatte het.alexv schreef:Jij bent liever eerlijk onbekeerd begrijp ik? Verloren om eigen schuld, kon je het maar niet over je lippen krijgen.
Misschien mag ik een keertje iets opmerken. Het zal van onze kant wel buiten hoop moeten worden. Maar dat is het nog niet, want ik weet wel, als het dat was, dan waren we niet zo rustig op dit forum aan het reageren.
Daarom acht ik het, nuchter bezien, ook dit forum, meer een ophouder en afleider om bezig te zijn met de dingen der eeuwigheid, voor ons persoonlijk. Dan zouden we immers niet zo gerust meer zijn? Dan zouden we toch geen rust meer hebben?
Het is wel eens goed met jezelf geconfronteerd te worden. Want we zijn echt niet zo snel buiten hope. We kunnen licht praten, zwaar praten, zelfs waar praten. Maar als buiten hoop werkelijkheid wordt zouden we er geen enkele zin meer in hebben om nog op internet te kijken. Het moest me van het hart.
Deze opmerking niet alleen voor u, maar zeker, in dat de eerste plaats, voor mezelf. Het is persoonlijk: Strijdt om in te gaan. Velen zullen zoeken in te gaan, maar niet kunnen. Wat is dat? Dat we de genadetijd verspillen. Nogmaals: Dat is allereerst aan mijn eigen adres gericht.
Verder geloof ik wel zeker dat u hiermee ook in zal stemmen, uw berichten wat doorlezend, maar het moest me voor mezelf ook eens van het hart. Het leven is zeer ernstig, en die ernst kan hier door discussies zo makkelijk worden weggeredeneerd. Probeer maar eens een ontdekkende preek te plaatsen. Dat dat willen we van nature niet horen, ook al zeggen we dat niet hardop. Merk ook maar eens op de reacties die daarop vaak komen.
Begrijp me niet verkeerd: We zijn allen van dezelfde lap gescheurd. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Waarheid u wel eens geraakt heeft. Dat u overtuigd bent van de waarheid. Ik begrijp ook de drang die er dan kan zijn om je medemens te waarschuwen. Maar laten we wel in de eerste plaats bij onszelf blijven. Misschien komt het wat confronterend over, maar het is toch niet erg om eens wat met onszelf geconfronteerd te worden, als we er onder mogen buigen. De farizeeër zal er tegen gaan strijden, een ontdekte ziel mag er misschien wel eens onder buigen. Strijdt niet als het geen nut heeft. Mensen kunnen het weten. En ook gedachtig zijnde aan de woorden: In de veelheid der woorden ontbreekt de overtreding niet.
Vat het alstublieft niet verkeerd op. Ik bedoel het niet zozeer als kritiek aan uw adres maar ook persoonlijk.
Je hebt het prachtig neergezet. Werkelijk dit moet me van het hart. Dicht bij jezelf blijven is het advies aan ons allen!