Er zijn heel veel 'prachtige' Bijbelgedeeltes. Maar aan iets wat alleen 'prachtig' is, heb je niet zoveel. Het moet ook toegepast worden aan het hart.Arja schreef:Prachtige Bijbelgedeeltes!
Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
-
- Verbannen
Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Je kan het ook omdraaien, juist omdat je deze voor je hart kent, vind je ze prachtig. Dat is de positieve insteek.Jantje schreef:Er zijn heel veel 'prachtige' Bijbelgedeeltes. Maar aan iets wat alleen 'prachtig' is, heb je niet zoveel. Het moet ook toegepast worden aan het hart.Arja schreef:Prachtige Bijbelgedeeltes!

Zit er airco in de preekstoel? Ik vind dat toch wel bijzonder.Jantje schreef:O.
Hier hield de dominee zijn driedelig pak (inclusief stropdas, vest en jacquet) gewoon heel de dienst aan.
-
- Verbannen
Nee, voor zover ik het weet niet. Maar er staat daar wel een ventilator. Die draait zomers overuren. Verder is het hier een hele hete kerk die pal in de zon staat. Desondanks kan ik me alleen herinneren dat ds. J.J. Tanis ooit zijn jacquet afdeed. Verder kan ik me niet heugen dat het ooit eerder gebeurd is.DDD schreef:Zit er airco in de preekstoel? Ik vind dat toch wel bijzonder.Jantje schreef:O.
Hier hield de dominee zijn driedelig pak (inclusief stropdas, vest en jacquet) gewoon heel de dienst aan.
Het viel me trouwens wel op dat de dominee gisteren meer liet zingen dan anders.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
Als je het over ds. J.J. Tanis hebt, zijn daar trouwens preken van na te luisteren? Op kerkdienstgemist.nl, kerkomroep.nl en prekenweb kan ik niets vinden.Jantje schreef:Nee, voor zover ik het weet niet. Maar er staat daar wel een ventilator. Die draait zomers overuren. Verder is het hier een hele hete kerk die pal in de zon staat. Desondanks kan ik me alleen herinneren dat ds. J.J. Tanis ooit zijn jacquet afdeed. Verder kan ik me niet heugen dat het ooit eerder gebeurd is.DDD schreef:Zit er airco in de preekstoel? Ik vind dat toch wel bijzonder.Jantje schreef:O.
Het viel me trouwens wel op dat de dominee gisteren meer liet zingen dan anders.
Heeft iemand misschien een link?
-
Bij ons ook jaJantje schreef:Nee, voor zover ik het weet niet. Maar er staat daar wel een ventilator. Die draait zomers overuren. Verder is het hier een hele hete kerk die pal in de zon staat. Desondanks kan ik me alleen herinneren dat ds. J.J. Tanis ooit zijn jacquet afdeed. Verder kan ik me niet heugen dat het ooit eerder gebeurd is.DDD schreef:Zit er airco in de preekstoel? Ik vind dat toch wel bijzonder.Jantje schreef:O.
Nu 10 verzen ipv de gebruikelijke 7-8
Raar eigenlijk, want daar krijg je het alleen maar warmer van.
Hij kan beter met zijn voeten in een badje gaan staan.
-
Of ipv snoep uitdelen ijsjes uitdelen en ook een paar aan de dominee gevenDDD schreef:Raar eigenlijk, want daar krijg je het alleen maar warmer van.

Ds. Tanis wil de diensten waarin hij voorging niet op internet gepubliceerd hebben.
Ik weet van één predikant dat deze met warm weer vaak een koelvest draagt onder zijn ambtskleding.
-
Koelelementen in een pak genaaid ?windorgel schreef:Ik weet van één predikant dat deze met warm weer vaak een koelvest draagt onder zijn ambtskleding.
Wel handig
Dat vind ik nou ook.Terri schreef:Je kan het ook omdraaien, juist omdat je deze voor je hart kent, vind je ze prachtig. Dat is de positieve insteek.Jantje schreef:Er zijn heel veel 'prachtige' Bijbelgedeeltes. Maar aan iets wat alleen 'prachtig' is, heb je niet zoveel. Het moet ook toegepast worden aan het hart.Arja schreef:Prachtige Bijbelgedeeltes!
Herkingen, vorige week woensdag. Het beluisteren waard. Wel een gift geven voor het luisteren!windorgel schreef:Ds. Tanis wil de diensten waarin hij voorging niet op internet gepubliceerd hebben.
-
Hoezo moet je een gift geven ?Ad Anker schreef:Herkingen, vorige week woensdag. Het beluisteren waard. Wel een gift geven voor het luisteren!windorgel schreef:Ds. Tanis wil de diensten waarin hij voorging niet op internet gepubliceerd hebben.
Geachte luisteraar, fijn dat u naar Gods Woord wilt luisteren! Elke luisteraar kost ons geld,daarom vragen wij u om bij te dragen aan de kosten door gebruik te maken van de GIVTapp. www.givtapp.net of uw gift over te maken naar NL 68 RABO 0342 0107 43 t.n.v. Gereformeerde Gemeente Herkingen o.v.v. gift kerkdienst gemist. Alleen met uw giften kunnen wij onze diensten blijven uitzenden. Wij danken u hartelijk voor uw gift en wensen u Gods zegen bij het luisteren.Geytenbeekje schreef:Hoezo moet je een gift geven ?Ad Anker schreef:Herkingen, vorige week woensdag. Het beluisteren waard. Wel een gift geven voor het luisteren!windorgel schreef:Ds. Tanis wil de diensten waarin hij voorging niet op internet gepubliceerd hebben.