Ik googelde even naar wat de herkomst is van 'Kop van Jut'. Blijkt het een kermisattractie te zijn
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
By the way.
Ik googelde even naar wat de herkomst is van 'Kop van Jut'. Blijkt het een kermisattractie te zijn
Nou nee, ik ga geen wantoestanden of kerkpolitiek goedpraten vanwege het enkele feit dat ik lid ben van dat kerkverband.Job schreef: ↑Vandaag, 12:14Toch begrijp ik dat niet helemaal. Als ik het goed begrijp ben jij CGK'er, het is toch niet zo dat door alles wat daar gebeurt je het als CGK'er verdient om kop van Jut worden met het kerkverband waar jij vermoedelijk ook van houdt?Tiberius schreef: ↑Vandaag, 11:43De casus Geldermalsen laat een topje van de ijsberg van Harincks gelijk zien; al geloof ik hem zonder dat topje ook wel.We moeten niet zo licht geraakt zijn en wat minder in de slachtofferrol gaan zitten. Er gaat ook veel mis in de GG. Kerkpolitiek komt er veel voor. (Volgens ds. C. Harinck)
Zolang er nog 'veel mis gaat en veel kerkpolitiek voorkomt', moet je niet zeuren dat je de 'kop van Jut' bent.
Ik ben ook een aantal jaren lid geweest bij de GG. Toen bestempelde ik het GG-curatorium ook al als een onbijbels wangedrocht, vanwege het gebrek aan transparantie.
Van de GG-synode heb ik volgens mij nooit iets gevonden; dus daar voel ik me niet op aangesproken.
En als mensen zeggen dat de laatste CGK-synode er een grote bende van gemaakt heeft, dan ben ik de eerste om ze gelijk te geven. Dat ga ik echt niet verdedigen.
Maar dat moet kunnen in een volwassen gesprekscultuur.
-
MGG
Hoe beoordeel je het CGK-curatorium?Tiberius schreef: ↑47 minuten geledenNou nee, ik ga geen wantoestanden of kerkpolitiek goedpraten vanwege het enkele feit dat ik lid ben van dat kerkverband.Job schreef: ↑Vandaag, 12:14Toch begrijp ik dat niet helemaal. Als ik het goed begrijp ben jij CGK'er, het is toch niet zo dat door alles wat daar gebeurt je het als CGK'er verdient om kop van Jut worden met het kerkverband waar jij vermoedelijk ook van houdt?Tiberius schreef: ↑Vandaag, 11:43De casus Geldermalsen laat een topje van de ijsberg van Harincks gelijk zien; al geloof ik hem zonder dat topje ook wel.We moeten niet zo licht geraakt zijn en wat minder in de slachtofferrol gaan zitten. Er gaat ook veel mis in de GG. Kerkpolitiek komt er veel voor. (Volgens ds. C. Harinck)
Zolang er nog 'veel mis gaat en veel kerkpolitiek voorkomt', moet je niet zeuren dat je de 'kop van Jut' bent.
Ik ben ook een aantal jaren lid geweest bij de GG. Toen bestempelde ik het GG-curatorium ook al als een onbijbels wangedrocht, vanwege het gebrek aan transparantie.
Van de GG-synode heb ik volgens mij nooit iets gevonden; dus daar voel ik me niet op aangesproken.
En als mensen zeggen dat de laatste CGK-synode er een grote bende van gemaakt heeft, dan ben ik de eerste om ze gelijk te geven. Dat ga ik echt niet verdedigen.
Maar dat moet kunnen in een volwassen gesprekscultuur.
Zover ik kan overzien: positief, omdat ze transparant zijn waarom iemand wel of niet wordt toegelaten; zowel naar de bewuste persoon als naar de zendende (attest-verlenende) kerkenraad.
Bovendien kan iemand als hij afgewezen is om revisie verzoeken en in appel gaan.
Bovendien kan iemand als hij afgewezen is om revisie verzoeken en in appel gaan.