Formatie 2010

Erasmiaan

Re: Formatie 2010

Bericht door Erasmiaan »

Ja, ik kan mezelf ook wel weer gaan herhalen, maar dat heeft niet zoveel zin. Maar ik begrijp wel dat dit je niet onberoerd laat als je baan op het spel staat.

Overigens was er bij ons in de kerk een gezin dat de kinderen naar een seculiere school deed zodat ze op reformatorische scholen niet met allerlei verwaterde reformatorische theologieën zouden worden lastig gevallen, en er (g)een verkeerd Godsbeeld zou ontstaan. Tot voor kort nam ik dat niet zo serieus en vond het overtrokken vroomheid. Maar het wordt nu steeds meer realiteit. Een school als de Driestar is verworden tot een broednest van ketterijen. Je zou docenten bijna liever aan seculiere scholen opleiden...
refo

Bericht door refo »

Een broednest van ketterijen......

Je bedoelt: sommige mensen geloven daar anders dan ik.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:Een broednest van ketterijen......

Je bedoelt: sommige mensen geloven daar anders dan ik.
Nee, anders had ik dat wel opgeschreven.
refo

Bericht door refo »

Ik protesteer tegen de term 'broednest van ketterijen' voor de Driestar.
Dat is een pertinente leugen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:Ik protesteer tegen de term 'broednest van ketterijen' voor de Driestar.
Dat vind jij. Ik vind wat anders. Ik ken iemand die je daar uit ondervinding van kan vertellen. Moet ik misschien eens een gesprek arrangeren? Wie weet heeft ze voorbeelden waaruit blijkt dat jij ongelijk hebt. Dan is de situatie toch wel zorgwekkend, niet?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Erasmiaan schreef:
refo schreef:Ik protesteer tegen de term 'broednest van ketterijen' voor de Driestar.
Dat vind jij. Ik vind wat anders. Ik ken iemand die je daar uit ondervinding van kan vertellen. Moet ik misschien eens een gesprek arrangeren? Wie weet heeft ze voorbeelden waaruit blijkt dat jij ongelijk hebt. Dan is de situatie toch wel zorgwekkend, niet?
Vandaar misschien dat ze die gebedskringen verbieden. Of niet?
refo

Bericht door refo »

Je moet geen gesprek arrangeren. Je beschuldigd de Driestar hier en public. Dus voor de dag met je ketterijen.
--------------
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Erasmiaan schreef:Ja, ik kan mezelf ook wel weer gaan herhalen, maar dat heeft niet zoveel zin. Maar ik begrijp wel dat dit je niet onberoerd laat als je baan op het spel staat.

Overigens was er bij ons in de kerk een gezin dat de kinderen naar een seculiere school deed zodat ze op reformatorische scholen niet met allerlei verwaterde reformatorische theologieën zouden worden lastig gevallen, en er (g)een verkeerd Godsbeeld zou ontstaan. Tot voor kort nam ik dat niet zo serieus en vond het overtrokken vroomheid. Maar het wordt nu steeds meer realiteit. Een school als de Driestar is verworden tot een broednest van ketterijen. Je zou docenten bijna liever aan seculiere scholen opleiden...
Wat bedoel je concreet, want dan kan ik beoordelen of ik je kan begrijpen of niet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
refo

Bericht door refo »

Maar dergelijke verdachtmakingen zijn de wérkelijke en diepste oorzaak dat 'onze' scholen straks gaan verdwenen. RefoNederland verdient geen scholen, omdat ze maar blijft splitsen en splijten. En dat onder het mom van Gods Woord naleven.
--------------
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Wel, als men de persoonlijke beleving van zonde en genade ter discusie stelt, als meiden met (lange) rokken en lang haar versleten worden als überrefo's, dat als je niet mee kunt praten over tv-programma's je als fossiel gezien wordt, etc., etc., zijn zeer zorgelijke signalen, voor een reformatorische lerarenopleiding. Er is een grote, evangelische (in de verkeerde zin van het woord), sroming op die school.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Erasmiaan schreef:Wel, als men de persoonlijke beleving van zonde en genade ter discusie stelt, als meiden met (lange) rokken en lang haar versleten worden als überrefo's, dat als je niet mee kunt praten over tv-programma's je als fossiel gezien wordt, etc., etc., zijn zeer zorgelijke signalen, voor een reformatorische lerarenopleiding. Er is een grote, evangelische (in de verkeerde zin van het woord), stroming op die school.
Wacht even, je bedoelt dus de lerarenopleiding Driestar en PABO en niet het Driestar College?
Je eerste zin is inderdaad een veeg teken en dat herken ik ook van de school waar ik werk.
De overige zaken is maar net in hoeverre je je daardoor in het hoekje laat drukken. Die breedte is er eigenlijk altijd wel geweest.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

refo schreef:Maar dergelijke verdachtmakingen zijn de wérkelijke en diepste oorzaak dat 'onze' scholen straks gaan verdwenen. RefoNederland verdient geen scholen, omdat ze maar blijft splitsen en splijten. En dat onder het mom van Gods Woord naleven.
Ik denk dat de werkelijke en diepste oorzaak juist dit soort onder mat schoffelen van verschillen is.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
refo schreef:Maar dergelijke verdachtmakingen zijn de wérkelijke en diepste oorzaak dat 'onze' scholen straks gaan verdwenen. RefoNederland verdient geen scholen, omdat ze maar blijft splitsen en splijten. En dat onder het mom van Gods Woord naleven.
Ik denk dat de werkelijke en diepste oorzaak juist dit soort onder mat schoffelen van verschillen is.
Dat denk ik ook + de ongekende verwereldlijking en materialisme.
refo

Bericht door refo »

Luther schreef:
Erasmiaan schreef:Wel, als men de persoonlijke beleving van zonde en genade ter discusie stelt, als meiden met (lange) rokken en lang haar versleten worden als überrefo's, dat als je niet mee kunt praten over tv-programma's je als fossiel gezien wordt, etc., etc., zijn zeer zorgelijke signalen, voor een reformatorische lerarenopleiding. Er is een grote, evangelische (in de verkeerde zin van het woord), stroming op die school.
Wacht even, je bedoelt dus de lerarenopleiding Driestar en PABO en niet het Driestar College?
Je eerste zin is inderdaad een veeg teken en dat herken ik ook van de school waar ik werk.
De overige zaken is maar net in hoeverre je je daardoor in het hoekje laat drukken. Die breedte is er eigenlijk altijd wel geweest.
Dat is nooit veel anders geweest, nee.
Maar dat zijn zeker geen 'zeer zorgelijke signalen'. Dat zijn zaken die een gesprek gaande kunnen houden. Stel je voor dat iedereen daar een überrefo zou zijn, dan zouden de leerlingen gaan denken dat de hele wereld zo is.

En hoe je überhaupt het oneens kunt zijn over persoonlijke belevingen, kan ik niet volgen. Dat is dan toch persoonlijk? Zolang iemand maar niet de BIJBELSE waarheden ter discussie stelt. En daar zijn er op de Driestar niet van te vinden.
--------------
jvdg

Bericht door jvdg »

refo schreef:Zolang iemand maar niet de BIJBELSE waarheden ter discussie stelt. En daar zijn er op de Driestar niet van te vinden.
Waar schaar jij dan het ter discussie stellen van persoonlijke beleving van zonde en genade onder?
Zijn dat geen Bijbelse waarden meer?
Plaats reactie