Ik zoek een boek...
Re: Ik zoek een boek...
Je bent er op tijd bij.Johann Gottfried Walther schreef:Ik zoek niet zozeer een boek, maar (vrije) Kerstvertellingen.
Wie heeft er goede tips?
Ik zou bijna denken dat je in de war bent

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Ik dacht nog aan je toen ik hoorde van een kennis die de verklaring voor 0,50 cent per deel heeft gekocht .........caprice schreef:Ik zoek... de catechismusverklaring van ds. G. van Reenen.
Als hij ze wil verkopen, wil ik het dubbele er wel voor geven.Auto schreef:Ik dacht nog aan je toen ik hoorde van een kennis die de verklaring voor 0,50 cent per deel heeft gekocht .........caprice schreef:Ik zoek... de catechismusverklaring van ds. G. van Reenen.

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Ik had ook al geboden ....... maar ik had geen kanscaprice schreef:Als hij ze wil verkopen, wil ik het dubbele er wel voor geven.Auto schreef:Ik dacht nog aan je toen ik hoorde van een kennis die de verklaring voor 0,50 cent per deel heeft gekocht .........caprice schreef:Ik zoek... de catechismusverklaring van ds. G. van Reenen.

- sweelinck 25
Ik ben op zoek naar:
De Gereformeerde Geloofsleer van ds. P. van der Heijden (1865-1920)
Weet iemand of deze nog ergens te verkrijgen is?
Zie pb.sweelinck 25 schreef:Ik ben op zoek naar:
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
- MarthaMartha
Ik heb hier nog een stapel boeken liggen die je bij mij hebt besteld, kom je die nog een keer ophalen?sweelinck 25 schreef:Ik ben op zoek naar:
Of moet ik ze maar weer te koop aanbieden?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Het blijkt een zeldzaam geschrift te zijn. Een aardige speuropdracht dus.sweelinck 25 schreef:Ik ben op zoek naar:
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Ik zoek: het nooit verloren vergezicht, geschreven door ds. Jac. van Dijk.
Ik heb in de afgelopen dagen het boekje "verborgen manna" met korte preken van ds. Van Haaren gelezen. Er staat: deel 1 op, dus ik verwacht dat er nog een deel bestaat, maar kan dat nergens vinden. Weet iemand meer?
worldcat.org en bv. de online catalogus van de Koninklijke Bibliotheek geven geen 2e deel aan.dennis schreef:Ik heb in de afgelopen dagen het boekje "verborgen manna" met korte preken van ds. Van Haaren gelezen. Er staat: deel 1 op, dus ik verwacht dat er nog een deel bestaat, maar kan dat nergens vinden. Weet iemand meer?
Er is nog een titel "Het verborgen manna : 37 meditaties", maar dat is de 2e druk (1993, den hertog). Hierbij staat vermeld dat de oorspronkelijke titel "Het verborgen manna. 1." is (uitgegeven: Goes : Hoekman, 1978 )
Bedankt. Dat verklaart de boel..Klomp schreef:worldcat.org en bv. de online catalogus van de Koninklijke Bibliotheek geven geen 2e deel aan.dennis schreef:Ik heb in de afgelopen dagen het boekje "verborgen manna" met korte preken van ds. Van Haaren gelezen. Er staat: deel 1 op, dus ik verwacht dat er nog een deel bestaat, maar kan dat nergens vinden. Weet iemand meer?
Er is nog een titel "Het verborgen manna : 37 meditaties", maar dat is de 2e druk (1993, den hertog). Hierbij staat vermeld dat de oorspronkelijke titel "Het verborgen manna. 1." is (uitgegeven: Goes : Hoekman, 1978 )
Huisman noemde een boekje van 16 preken met lijdensstoffen door ds. D. Bruinings. Heeft iemand dit boekje te leen, of misschien he je nog ergens een exemplaar liggen dat je weg wilt doen....

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther schreef:Huisman noemde een boekje van 16 preken met lijdensstoffen door ds. D. Bruinings. Heeft iemand dit boekje te leen, of misschien he je nog ergens een exemplaar liggen dat je weg wilt doen....
Ik ben het nu zelf (weer) aan het lezen, en het is beslist een aanrader.
maar je kan het ook digitaal lezen! (theologienet)