oesterschelpje schreef:Doopdiensten en belijdenisdiensten zijn toch hoogtepunten als je dat als ouders van je kinderen kan en mag meemaken?
Het is niet het belangrijkste, maar vaak wel heel belangrijk in het leven van doopouders en belijdeniscatecisanten!
Onze meningen zijn ook niet belangrijk, maar we mogen en moeten wel proberen om met elkaar een juiste mening te vormen en beslissingen te nemen, zonder een ander daarin veel verdriet te doen die meent op zuivere grond en met een goed geweten niet te kunnen reizen op zondag!
Dat vind ik ook, oesterschelpje
Ik heb dit gepost, omdat er werd geageerd tegen door-de-weekse diensten met een bijzonder karakter, zoals de doop. Als ik zie dat er een belijdenisdienst op dinsdag gehouden kan worden, kan dit met een doopdienst eventueel ook.
Ik ben opgevoed met de gedachte dat je iedereen in zijn waarde te laten, wat betreft evt wettige bezwaren.
Dus als iemand beslist niet wil telefoneren op zondag, ondanks dat er allang geen telefoniste meer aan te pas komt om door te verbinden, zal ik die persoon niet bellen.