Wist je dat ...[6]

albion

Bericht door albion »

vandendijk schreef:
albion schreef:
vandendijk schreef:Dat erwtensoep weer ouderwets lekker gesmaakt heeft met dit weer :o
't zal de erwtensoep wel zijn dat je je een beetje beroerd voelt :wink:
Dat was ik al lang voor dat die erwtensoep heb gegeten![/quote

´k weet wel als ik beroerd ben dan niet aan erwtensoep moet denken, laat staan ga eten :roll: alleen de gedachte eraan al....]
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Johannes XXIII

Bericht door Johannes XXIII »

vandendijk schreef:Dat erwtensoep weer ouderwets lekker gesmaakt heeft met dit weer :o
Maak mij niet lekker zeg..snért, mmmmmmmmmmmmmmmmmmm, het lekkerste dat er is met de winter, maar wél met roggebrood en spek
"Hoeveel mensen er hier werken in het Vaticaan? Minstens de helft hoop ik" Paus Johannes XXIII
Unionist

Bericht door Unionist »

Johannes de 23e, tjonge, da's een poos geleden.
Wat versta je onder "Heidestad"? Het Vaticaan?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Johannes XXIII

Unionist schreef:Johannes de 23e, tjonge, da's een poos geleden.
Wat versta je onder "Heidestad"? Het Vaticaan?
Heidestad? De stad waar jaarlijks de heideweek wordt gehouden, en waar de Heidekoningin de scepter zwaait, Ede dus!
"Hoeveel mensen er hier werken in het Vaticaan? Minstens de helft hoop ik" Paus Johannes XXIII
Unionist

Bericht door Unionist »

O, is dat tegenwoordig ook al een stad. Ze noemen ook alles een stad heden ten dage.

:wink:

't Kon ook Apeldoorn zijn, dat is ook op de hei gebouwd. Al is dat strikt genomen ook een dorp, net als Ede.
Johannes XXIII

Unionist schreef:Johannes de 23e, tjonge, da's een poos geleden.
Ik heb het mogen beleven dat Angelo Giuseppe Kardinaal Roncalli de nieuwe Paus, Johannes XXIII, werd. Het bleek een zéér aimabel mens, met een groot gevoel voor humor (zie de beantwoording van de vraag van een journalist hieronder)
vandendijk

Bericht door vandendijk »

Ede is toch een officieel een dorp, Rijssen is officieel een stad ook wel Reggestad genoemd :!: :!:
Johannes XXIII

vandendijk schreef:Ede is toch een officieel een dorp, Rijssen is officieel een stad ook wel Reggestad genoemd :!: :!:
kattuhhhh??? Rijssen, ook wel genoemd Roggedorp :mrgreen:
vandendijk

Johannes XXIII schreef:
vandendijk schreef:Ede is toch een officieel een dorp, Rijssen is officieel een stad ook wel Reggestad genoemd :!: :!:
Daar hek nog nooit van gehoord, maar Ede mag het qua inwoners winnen hoor!
Rens

Bericht door Rens »

vandendijk schreef:
Johannes XXIII schreef:
Ede heeft, inclusief alle 12 dorpskernen, zo'n 120.000 inwoners, en heeft een oppervlakte dat iets groter is dan amsterdam, den haag en leiden bijeen.......en wekerom is één van die 12 dorpskernen.....net als de valk, lunteren, de klomp, ederveen, bennekom etc etc etc...........o ja, én buurtschap de driesprong
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
mens

Bericht door mens »

Rens schreef:
vandendijk schreef:
Johannes XXIII schreef:
Ede heeft, inclusief alle 12 dorpskernen, zo'n 120.000 inwoners, en heeft een oppervlakte dat iets groter is dan amsterdam, den haag en leiden bijeen.......en wekerom is één van die 12 dorpskernen.....net als de valk, lunteren, de klomp, ederveen, bennekom etc etc etc...........o ja, én buurtschap de driesprong
Daar maakt iedereen drie sprongen :mrgreen: :mrgreen:
Unionist

Bericht door Unionist »

De gemeente Ede telt vele buurtschappen. Zo heb ik zelf twee jaar in Nederwoud gewoond. Daarnaast bestaat er ook een Overwoud, Walderveen, Meulunteren enz enz
mens

Bericht door mens »

Unionist schreef:De gemeente Ede telt vele buurtschappen. Zo heb ik zelf twee jaar in Nederwoud gewoond. Daarnaast bestaat er ook een Overwoud, Walderveen, Meulunteren enz enz
Ben ooit in een ver verleden weleens bij het middelpunt van Nederland geweest, ligt ook in lunteren.

Best mooi gebied daar.
vandendijk

mens schreef:
Unionist schreef:De gemeente Ede telt vele buurtschappen. Zo heb ik zelf twee jaar in Nederwoud gewoond. Daarnaast bestaat er ook een Overwoud, Walderveen, Meulunteren enz enz
Ben ooit in een ver verleden weleens bij het middelpunt van Nederland geweest, ligt ook in lunteren.

Best mooi gebied daar.
Volgens mij behoeren Nederwoud, Overwoud en Walderveen tot Barneveld. Vergeet De Valk, daar komt Rens regelmatig. Daar kan-ie goed kerken!
Unionist

Bericht door Unionist »

vandendijk schreef: Volgens mij behoeren Nederwoud, Overwoud en Walderveen tot Barneveld.
Absoluut niet. Ze vallen onder Lunteren, in de gemeente Ede. Dat ze dichter bij Barneveld liggen dan bij Ede, dat klopt. Maar ze horen toch echt helemaal bij de gemeente Ede.
Gesloten