Daar is wel de kans dat iemand van dood en levend moet gemaakt worden groter, toch?Mister schreef:Exact. Ik begrijp ook nooit de argumenten dat een grote gemeente meer een predikant nodig heeft.caprice schreef:Om welke reden hebben mensen in een grote gemeente meer recht op een dominee dan in de kleinere gemeenten? Hebben die mensen dan geen ziel?
Kerkdiensten
Re: kerkdiensten?
Menselijker wijs gesproken dan...Gijs83 schreef:Daar is wel de kans dat iemand van dood en levend moet gemaakt worden groter, toch?Mister schreef:Exact. Ik begrijp ook nooit de argumenten dat een grote gemeente meer een predikant nodig heeft.caprice schreef:Om welke reden hebben mensen in een grote gemeente meer recht op een dominee dan in de kleinere gemeenten? Hebben die mensen dan geen ziel?
© -DIA- 33.999 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dat kan ook in de leesdiensten hoor.Gijs83 schreef:Daar is wel de kans dat iemand van dood en levend moet gemaakt worden groter, toch?Mister schreef:Exact. Ik begrijp ook nooit de argumenten dat een grote gemeente meer een predikant nodig heeft.caprice schreef:Om welke reden hebben mensen in een grote gemeente meer recht op een dominee dan in de kleinere gemeenten? Hebben die mensen dan geen ziel?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Zeker, maar het het zgn 'levende' Woord van een predikant niet meer status?caprice schreef:Dat kan ook in de leesdiensten hoor.Gijs83 schreef:Daar is wel de kans dat iemand van dood en levend moet gemaakt worden groter, toch?Mister schreef:Exact. Ik begrijp ook nooit de argumenten dat een grote gemeente meer een predikant nodig heeft.caprice schreef:Om welke reden hebben mensen in een grote gemeente meer recht op een dominee dan in de kleinere gemeenten? Hebben die mensen dan geen ziel?
En daarom heeft het in kleine gemeenten minder zin? Omdat er toch maar zo weinig zalig worden?Gijs83 schreef:Daar is wel de kans dat iemand van dood en levend moet gemaakt worden groter, toch?Mister schreef:Exact. Ik begrijp ook nooit de argumenten dat een grote gemeente meer een predikant nodig heeft.caprice schreef:Om welke reden hebben mensen in een grote gemeente meer recht op een dominee dan in de kleinere gemeenten? Hebben die mensen dan geen ziel?
-
GJdeBruijn
Kans? Op wat? Als het afhangt van het aantal luisteraars dan kunnen predikanten beter op straat gaan evangeliseren. Daar komen meer mensen langs.....Gijs83 schreef:Daar is wel de kans dat iemand van dood en levend moet gemaakt worden groter, toch?
Gods werk is geen kansberekening! Het is 0% kans dat de mens levendgemaakt wordt door menselijke berekeningen.
100% zekerheid dat Gods Woord een kracht Gods tot zaligheid is een ieder die gelooft.
-DIA- schreef:Menselijker wijs gesproken dan...Gijs83 schreef:Daar is wel de kans dat iemand van dood en levend moet gemaakt worden groter, toch?Mister schreef:Exact. Ik begrijp ook nooit de argumenten dat een grote gemeente meer een predikant nodig heeft.caprice schreef:Om welke reden hebben mensen in een grote gemeente meer recht op een dominee dan in de kleinere gemeenten? Hebben die mensen dan geen ziel?
En wat dacht je van het werk in een grote gemeente?
Ik denk dat er bij een grote vacante gemeente al 9/11 keer gedoopt moet worden per jaar.
Dan is het toch heel verklaar baar dat er bij een grote gemeente meer keer per jaar een dominee voorgaat?
-
GJdeBruijn
Een predikant heeft daarheen te gaan waar zijn Zender hem een plaats wijst.
Dat kan wel eens heel anders uitpakken dan wij denken en logisch zouden vinden.
Dat kan wel eens heel anders uitpakken dan wij denken en logisch zouden vinden.
Gemeenten horen ook niet zo groot te zijn. Het is, meen ik, bij de GKV dat ze bij de 500 een tweede gemeente installeren. Helemaal zo'n slecht idee nog niet 
Mister schreef:Gemeenten horen ook niet zo groot te zijn. Het is, meen ik, bij de GKV dat ze bij de 500 een tweede gemeente installeren. Helemaal zo'n slecht idee nog niet
Vind je?? dan kan opheusden in 7 gedeeld worden!!
Dat is inderdaad wel een goede reden.ggin schreef:En wat dacht je van het werk in een grote gemeente?
Ik denk dat er bij een grote vacante gemeente al 9/11 keer gedoopt moet worden per jaar.
Dan is het toch heel verklaar baar dat er bij een grote gemeente meer keer per jaar een dominee voorgaat?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Nou ja, het is ook omdat het niet anders kan. Hoe gaat dat dan met het heilig avondmaal? 4x per jaar x 50 gemeenten?caprice schreef:Dat is inderdaad wel een goede reden.ggin schreef:En wat dacht je van het werk in een grote gemeente?
Dat is waar... Hier in R. zijn ook grote gemeenten, en binnen afzienbare tijd hopen we te herdenken dat de gemeentenggin schreef:-DIA- schreef:Menselijker wijs gesproken dan...Gijs83 schreef:
Daar is wel de kans dat iemand van dood en levend moet gemaakt worden groter, toch?
hier 175 jaar bestaan. En in al die tijd is er eigenlijk geen enkele lange vacante periode te noemen.
© -DIA- 33.999 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Apart.-DIA- schreef:Dat is waar... Hier in R. zijn ook grote gemeenten, en binnen afzienbare tijd hopen we te herdenken dat de gemeentenggin schreef:-DIA- schreef:Menselijker wijs gesproken dan...Gijs83 schreef:
Daar is wel de kans dat iemand van dood en levend moet gemaakt worden groter, toch?
hier 175 jaar bestaan. En in al die tijd is er eigenlijk geen enkele lange vacante periode te noemen.
---is al gemeld in ander topic! dus ontopic blijven--- [Grt. Auto];