Gereformeerde Gemeenten

GG links

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GG links »

GG links schreef: Vandaag, 14:19
BSH schreef: Vandaag, 14:00
GG links schreef: Vandaag, 12:37
GG links schreef: Vandaag, 12:07
Excuus, ik dacht dat de diakenen gewraakt hadden. Maar ook vanuit het GG standpunt snap ik het wrakingsverzoek
Ik denk dat het inderdaad logischer is vanuit de GG-gremia gedacht, dan vanuit de diakenen.

Want de advocatenwereld heeft het GG-kerkrecht niet zo hoog staan. En daarom denk ik dat de advocaat van de diakenen stiekem juist blijk was met deze rechter.
Wel ironisch dat een kerkelijk orgaan dat vaak de schijn tegen heeft wat partijdigheid betreft nu zelf om die reden gaat wraken.
De overheid is toch Gods dienares en we mogen/moeten toch uitgaan van een onafhankelijke rechtspraak ? Als men alleen bang is voor een kritische rechter dan vind ik het begrijpelijk maar wel raar.

Het zou me niet verbazen als ze verwijzen naar de CGK zaak waarin de synode een tik op haar vingers kreeg van hem.
Gerardus2

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Gerardus2 »

https://www.youtube.com/watch?v=EnrjuW- ... Dj&index=1. Ik kan min of meer begrip opbrengen voor Jan Poortman, maar heb wel moeite met deze aflevering. Het jubileum van de EO jongerendag, maar het overgrote deel van de aflevering gaat over het `verschrikkelijke`proces inzake Poortman en de GG 40 jaar geleden. Voelt nogal als het in de hoek zetten van de GG. Er zijn heden ten dage m.i. wel nuanceringen aan te brengen over standpunten van 40 jaar geleden.
Plaats reactie