Laat even weten hoe hij is, mijn zoon wil hem ook graag zien!Marnix schreef:Naar "The Voyage of the Dawn Treader", verfilming van het 5e deel van de "Chronicles of Narnia" van C.S. Lewis
Wat doen we vandaag ? [6]
- JolandaOudshoorn
Re: Wat doen we vandaag ? [6]
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Daar kunnen wij ons niet doorheen worstelen, al een paar keer aan begonnen, maar het is voor ons te vaag allemaalMarnix schreef:Naar "The Voyage of the Dawn Treader", verfilming van het 5e deel van de "Chronicles of Narnia" van C.S. Lewis

Zijn boeken zijn trouwens wel mooi !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Naar W'veen (verjaardag)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
-
Wij hopen het ook te gaan doen. Dát zijn pas lekkere!MarthaMartha schreef:succes!oesterschelpje schreef:Oliebollen bakken.

~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Hm, die boeken zijn absoluut zijn absoluut niet moeilijk geschreven, maar sommige mensen kunnen fantasy waarderen en anderen vinden het helemaal niets omdat het fantasie is en ze zich daar niet goed in kunnen inleven. Zijn andere boeken zijn inderdaad ook erg mooi en rijk, dit is meer een verhaal met metaforen net als zijn ruimtetrilogie, de grote scheiding, daarnaast heeft hij ook boeken waarin hij meer theoretisch (wel weer met prachtige metaforen) zaken uit het geloof en uit het dagelijks leven behandelt (bijv. De Problematiek van het Lijden, Brieven uit de Hel, Varensporen en Olifanten, Onversneden Christendom etc.Mara schreef:Daar kunnen wij ons niet doorheen worstelen, al een paar keer aan begonnen, maar het is voor ons te vaag allemaalMarnix schreef:Naar "The Voyage of the Dawn Treader", verfilming van het 5e deel van de "Chronicles of Narnia" van C.S. Lewis![]()
Zijn boeken zijn trouwens wel mooi !
Doe ik! Heeft hij deel 1 en 2 ook gezien? Anders kan hij beter daarmee beginnen, wel handig om de verhaallijn te volgen en de situatie in deel 3 te begrijpen.JolandaOudshoorn schreef:Laat even weten hoe hij is, mijn zoon wil hem ook graag zien!Marnix schreef:Naar "The Voyage of the Dawn Treader", verfilming van het 5e deel van de "Chronicles of Narnia" van C.S. Lewis
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik heb deel 1 gezien, deel 2 niet en deel 3 wel gezien (vorige week).
Ik de het maar niet. Mijn zoon bakt er duizenden bij de bakker en neemt ze mee.Schemerlichtje schreef:Wij hopen het ook te gaan doen. Dát zijn pas lekkere!MarthaMartha schreef:succes!oesterschelpje schreef:Oliebollen bakken.
Is toch wel wat makkelijker.....
ik ga ze morgen kopen , winst is voor Adullam. Zij blij, wij blij
we verheugen ons nu al, mmmmmmmmmmmm
Hier gaan we ze eten ten behoeve van Stichting Ontmoeting, Jemima en de verbouwing van de kerk.Gabrielle schreef:ik ga ze morgen kopen , winst is voor Adullam. Zij blij, wij blij
En dan hoeven we mooi niet in de vieze vette baklucht te zitten.
Dat kan nog wel, dan mis je een deel van het verhaal maar snap je wel wie het zijn, wat er is gebeurd enz. Het eerste deel is wel essentieel als introductie op Narnia en de hoofdrolspelers.Lassie schreef:Ik heb deel 1 gezien, deel 2 niet en deel 3 wel gezien (vorige week).
@ Jolanda: Ik vond de film mooi en goed. Ik neem aan dat je enigszins bekend bent met het verhaal van Lewis? Niet dat de film ontzettend boekgetrouw is maar meer het feit dat er wel mythologische wezens in voorkomen en pratende dieren. (ik denk niet dat je daar moeite mee hebt maar ik noem het toch maar even). En men heeft het natuurlijk (het komt uit Hollywood, wat wil je) wel weer wat spectaculairder gemaakt dan het originele verhaal, maar van de metaforen die Lewis maakt met het christelijk geloof is wel het een en ander behouden gebleven. Kortom, een spannende en tegelijkertijd leuke film met een vleug christelijke moraal.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik hou niet van een vleug christelijke moraal.Marnix schreef:Dat kan nog wel, dan mis je een deel van het verhaal maar snap je wel wie het zijn, wat er is gebeurd enz. Het eerste deel is wel essentieel als introductie op Narnia en de hoofdrolspelers.Lassie schreef:Ik heb deel 1 gezien, deel 2 niet en deel 3 wel gezien (vorige week).
@ Jolanda: Ik vond de film mooi en goed. Ik neem aan dat je enigszins bekend bent met het verhaal van Lewis? Niet dat de film ontzettend boekgetrouw is maar meer het feit dat er wel mythologische wezens in voorkomen en pratende dieren. (ik denk niet dat je daar moeite mee hebt maar ik noem het toch maar even). En men heeft het natuurlijk (het komt uit Hollywood, wat wil je) wel weer wat spectaculairder gemaakt dan het originele verhaal, maar van de metaforen die Lewis maakt met het christelijk geloof is wel het een en ander behouden gebleven. Kortom, een spannende en tegelijkertijd leuke film met een vleug christelijke moraal.
Alsof dit de hele film goed zou maken.
't Is christelijk of niet.
't Volgt het boek (de schrijver) of niet.
Ik ken vele films waar een vleugje christelijke moraal in aanwezig is, maar waar het christenzijn absoluut afwezig is.
Dat liggen vast het 'zwaarst' op de maagGabrielle schreef:ik ga ze morgen kopen , winst is voor Adullam. Zij blij, wij blij

Gisteravond eens naar iets 'nieuws' geweest, nou 'nieuws' het zal vast wel vaker gehouden zijn, maar het komt niet zo vaak voor. Vaak zijn er nieuwjaarsconcerten. Dit was een oudejaarsconcert. Het Noordermannenkoor olv Marcel van Ketterij en het jeugdkoor Jubilate olv Otto Zwolsman hebben weer mooi gezongen! Het mannenkoor is zo groot dat het niet eens op podium bij ons in de kerk past. Ik overweeg er nog wel bij te gaan, maar daarover later vast nog een ker wat. De 'kindjes' te zien zingen is ook altijd een hele belevenis. Stond de 1e net op het podium rent weer terug: 'blaadje' vergeten! Stilstaan is er ook niet bij. Ds.van Dieren opende de avond en heeft ons genoeg meegegeven, behartenswaardige zaken. Naast burgemeester Hofland en wethouder Ligtenberg werden de predikanten Bredeweg(GG Barneveld-Zuid) en Lassche(HHK) in het bijzonder welkom geheten. Vooral de aanwezigheid van burgemeester Hofland en Ds.Lassche werd bijzonder op prijs gesteld. 'Het doet ons goed u hier te zien!' Over belangstelling hadden ze ook niet te klagen. Muv de beide zijgalerijen(zo'n 300 zitplaatsen) in totaal was de kerk bijna in haar geheel bezet. Dus om en nabij de 1500 mensen zullen er wel geweest zijn! Dat was dominee ook erg verblijd over.
Vanmorgen een paar wassen laten draaien, en opruimen.
Vanmiddag: oliebollen bakken
Vanmiddag: oliebollen bakken

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Het boek is ook een spannend verhaal, met die vleug (of misschien kan ik beter zeggen "dosis") christelijke moraal. Logisch, want als het alleen maar moraal zou zijn zou het geen verhaal meer zijn. Dat bedoelde ik. Films doen nooit volledig recht aan de inhoud van het boek en er worden wel wat dingen overgeslagen of veranderd, maar die moraal is wel in de film overgebleven. Zoals ik dus al zei: een spannende en leuke film (daar is op zich niets mis mee) met ook nog een goede boodschap. Ik heb er intens van genoten, af en toe een traan in mijn ogen en dan is zo'm 3d-bril op je hoofd ook zo gek nog nietjvdg schreef:Ik hou niet van een vleug christelijke moraal.Marnix schreef:Dat kan nog wel, dan mis je een deel van het verhaal maar snap je wel wie het zijn, wat er is gebeurd enz. Het eerste deel is wel essentieel als introductie op Narnia en de hoofdrolspelers.Lassie schreef:Ik heb deel 1 gezien, deel 2 niet en deel 3 wel gezien (vorige week).
Alsof dit de hele film goed zou maken.
't Is christelijk of niet.
't Volgt het boek (de schrijver) of niet.
Ik ken vele films waar een vleugje christelijke moraal in aanwezig is, maar waar het christenzijn absoluut afwezig is.

Laatst gewijzigd door Marnix op 30 dec 2010, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.