Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door Marnix »

MarthaMartha schreef:
Marnix schreef:
Mara schreef:Dat is een achterhaald advies Marnix :) Tegenwoordig is er zoveel veredeld aan de groenten, dat de spruitjes niet eens meer bitter smaken en de boerenkool geen vorstje meer nodig heeft.
De worst kan barsten he, als je hem zo warmt ;) Ik haal hem pas uit de verpakking als iedereen zn bordje vol heeft, blijftie lekker heet.
Als je de worst bovenop laat liggen wordt hij wel warm maar niet te warm. Maar goed, je kan hem ook even in de magentron of in warm water opwarmen.

Wat het groenteverhaal betreft, de smaak wordt er niet slechter van. Het is namelijk een natuurlijk proces, wat vooral optreedt als de planten nog op het land staan, maar ook nog daarna. Om zichzelf te beschermen tegen kou wordt er iets omgezet in suiker, waardoor de smaak iets verandert, iets zoeter wordt.
hij ligt er bovenop!
En, was het lekker? :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door MarthaMartha »

Marnix schreef:
MarthaMartha schreef:
Marnix schreef:
Mara schreef:Dat is een achterhaald advies Marnix :) Tegenwoordig is er zoveel veredeld aan de groenten, dat de spruitjes niet eens meer bitter smaken en de boerenkool geen vorstje meer nodig heeft.
De worst kan barsten he, als je hem zo warmt ;) Ik haal hem pas uit de verpakking als iedereen zn bordje vol heeft, blijftie lekker heet.
Als je de worst bovenop laat liggen wordt hij wel warm maar niet te warm. Maar goed, je kan hem ook even in de magentron of in warm water opwarmen.

Wat het groenteverhaal betreft, de smaak wordt er niet slechter van. Het is namelijk een natuurlijk proces, wat vooral optreedt als de planten nog op het land staan, maar ook nog daarna. Om zichzelf te beschermen tegen kou wordt er iets omgezet in suiker, waardoor de smaak iets verandert, iets zoeter wordt.
hij ligt er bovenop!
En, was het lekker? :)
moet je aan Demo vragen...................
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door Marnix »

zelf geen feedback gehad? :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door MarthaMartha »

Marnix schreef:zelf geen feedback gehad? :)
Ja hoor, hij was goed deze keer (niet zo bladerig) :)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door Marnix »

Mooi. Ik vind het fijn om te zien dat je zulke grote stappen maakt in je ontwikkeling als degelijke huisvrouw ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door MarthaMartha »

Marnix schreef:Mooi. Ik vind het fijn om te zien dat je zulke grote stappen maakt in je ontwikkeling als degelijke huisvrouw ;)
:humhihi :humhihi :humhihi :humhihi :humhihi

Je blijft leuk!!!

Nu hopen dat ik het ook nog lekker ga vinden :hum
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Verwennen is een vorm van mishandeling. Stel dat je op een dag niet meer voor hem kan koken en hij ook niemand heeft om dat voor hem te doen.
Ik vind het goed als mannen ook zelfstandig kunnen zijn in het huishouden. Ze zeiden wel eens: een slimme meid is op haar toekomst voorbereid... Van mij mag je daar ook een slimme man van maken.
(ik heb een heel zelfstandige man :love en daarnaast ook nog velen die voor hem zouden klaarstaan als ik het niet meer kan :love dus ik ben een gezegende vrouw)
Hoe doe je dat Jolanda ? Ik ben al geduldig geweest, heb het voorgedaan, kookboek gekocht, boos geweest :OO ongeduldig, met humor, niets helpt.
Nee jij kookt altijd. Ja dat klopt, ik kook ook altijd, omdat ik mn gezin een gezonde verantwoorde maaltijd voor wilde zetten.
Was ik maar meer een zeur geweest, denk ik nu ;)
Er waren op een gegeven moment omstandigheden waar niemand voor hem kon koken, toen heeft hij het zichzelf aangeleerd. En tijdens de kraamperioden en mijn b.i. heeft hij ook heel wat geleerd.
Uiteindelijk: nood leert (koken), maar het is makkelijker als hij wel het een en ander kan.
Ik denk dat jouw man het best wel kan, maar het gewoon niet wil! En daar valt niets aan te doen.
O ja... en samen koken is ook erg gezellig!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door Oude-Waarheid »

MarthaMartha schreef:
Marnix schreef:Mooi. Ik vind het fijn om te zien dat je zulke grote stappen maakt in je ontwikkeling als degelijke huisvrouw ;)
:humhihi :humhihi :humhihi :humhihi :humhihi

Je blijft leuk!!!

Nu hopen dat ik het ook nog lekker ga vinden :hum
Tja met 29 jaar blijft hij een overjarige tiener :humhihi :super
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door Lassie »

ik denk een hamburger
erwtjes en worteltjes
gebakken aardappeltjes
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door hmprff »

Kip Madras
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door Mara »

JolandaOudshoorn schreef:
Mara schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Verwennen is een vorm van mishandeling. Stel dat je op een dag niet meer voor hem kan koken en hij ook niemand heeft om dat voor hem te doen.
Ik vind het goed als mannen ook zelfstandig kunnen zijn in het huishouden. Ze zeiden wel eens: een slimme meid is op haar toekomst voorbereid... Van mij mag je daar ook een slimme man van maken.
(ik heb een heel zelfstandige man :love en daarnaast ook nog velen die voor hem zouden klaarstaan als ik het niet meer kan :love dus ik ben een gezegende vrouw)
Hoe doe je dat Jolanda ? Ik ben al geduldig geweest, heb het voorgedaan, kookboek gekocht, boos geweest :OO ongeduldig, met humor, niets helpt.
Nee jij kookt altijd. Ja dat klopt, ik kook ook altijd, omdat ik mn gezin een gezonde verantwoorde maaltijd voor wilde zetten.
Was ik maar meer een zeur geweest, denk ik nu ;)
Er waren op een gegeven moment omstandigheden waar niemand voor hem kon koken, toen heeft hij het zichzelf aangeleerd. En tijdens de kraamperioden en mijn b.i. heeft hij ook heel wat geleerd.
Uiteindelijk: nood leert (koken), maar het is makkelijker als hij wel het een en ander kan.
Ik denk dat jouw man het best wel kan, maar het gewoon niet wil! En daar valt niets aan te doen.
O ja... en samen koken is ook erg gezellig!
Er is idd nog geen noodzaak geweest, ik kook onder alle omstandigheden, vind het leuk en nimmer een opgave :)
De man van een vriendin van mij kookt vaak en lekker, maar hij maakt zooooooon troep :fi Dat is niet af te leren. Echt chaos.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door Marnix »

Haha, bij ons is dat andersom. Als Joanne kookt en ik doe na afloop opruimen, ligt het aanrecht nog vol plastic, lege zakjes en bakjes en potten. Ik doe tijdens het koken al opruimen, doekje ergens overheen, dingen in de vaatwasser zetten of als die nog vol is hem eerst uitruimen enz :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
oesterschelpje
Berichten: 832
Lid geworden op: 16 jun 2010, 14:35

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door oesterschelpje »

Oestermannetje is ook zo..., oesterschelpje is ook wel netjes, maar toch net niet zoals hij. ;)
Tot het laatste kopje of lepel is het aanrecht leeg, terwijl mijn pollepel of houten lepel gerust nog op de lepelhouder kunnen blijven liggen totdat we klaar met eten zijn.

Vanavond gaan wij voor een spruitenstamp met spekjes en geraspte kaas. :slurp
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door Marnix »

Ik heb nog geen flauw idee wat ik over een kwartier ga koken. :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door MarthaMartha »

Marnix schreef:Ik heb nog geen flauw idee wat ik over een kwartier ga koken. :)
dat probleem had ik 2 minuten gelden ook nog, inmiddels een zak soep ontdekt in de koelkast en nog een pizza in de diepvries, dus dat wordt het met elkaar....

(had ik uitgebreid willen doen, omdat demo morgen t/m zaterdag van huis is, maar goed, dat feestje maak ik dan wel als hij terugkomt :D )
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gesloten