Heb jij ervaring?Tiberius schreef:Welkom in de wereld van ouders van tieners.
Zo ja, hoe zou jij dit opgelost hebben?

Heb jij ervaring?Tiberius schreef:Welkom in de wereld van ouders van tieners.
Wij hebben hier ook een paar tieners, ja.Ariene schreef:Heb jij ervaring?Tiberius schreef:Welkom in de wereld van ouders van tieners.
Ik heb erover gedacht, maar de goede weg zou zijn;Tiberius schreef:Wij hebben hier ook een paar tieners, ja.Ariene schreef:Heb jij ervaring?Tiberius schreef:Welkom in de wereld van ouders van tieners.
Ik denk dat ik hem ook opgehaald zou hebben.
Maar misschien is het pedagogischer om te zeggen: wandel zelf maar terug naar het station, gebruik je retourkaartje en pak de fiets voor de laatste 7 km.
En wat die portemonnee betreft: even flink laten schrikken.
Ik heb ook tieners. In dit geval is het m.i. toch misbruik van de goedheid van de moeder. Dat wordt zo niet minder, maar erger.Ariene schreef:Heb jij ervaring?Tiberius schreef:Welkom in de wereld van ouders van tieners.
Maar dan zadel ik dat vriendje op met zijn probleem?Zonderling schreef:Ik heb ook tieners. In dit geval is het m.i. toch misbruik van de goedheid van de moeder. Dat wordt zo niet minder, maar erger.Ariene schreef:Heb jij ervaring?Tiberius schreef:Welkom in de wereld van ouders van tieners.
Dan daar toch niet aan meedoen en zeggen: Hoor eens, wanneer het vriendje je mee naar Bodegraven kan nemen, kan hij je ook wel weer terugbrengen naar het station. En dan de hoorn erop, niet discussiëren.
Z.
Ze gaf toch wel een dipsausje bij het broodkorstje?MarthaMartha schreef:ik vind korstjes brood veel lekkerder dan mergpijpJolandaOudshoorn schreef:helma, je hebt gelijk![]()
MM, die megamergpijp had je ook al geweigerd. De volgende keer als jij komt geef ik je water en een korstje brood![]()
sorry![]()
Die portemonnee zeker?Jongere schreef:Gewoon ophalen en daarna een flinke uitbrander geven.
Jaja, ik heb ook ervaring.
het lijkt misschien niet te helpen, maar vaak wordt er meer van aangetrokken dan je denkt.Tiberius schreef:Die portemonnee zeker?Jongere schreef:Gewoon ophalen en daarna een flinke uitbrander geven.
Overigens helpen uitbranders op die leeftijd niet echt. Dat zou jij toch moeten weten.
voortaan krijgt ze niets meerfluitje schreef:Ze gaf toch wel een dipsausje bij het broodkorstje?MarthaMartha schreef:ik vind korstjes brood veel lekkerder dan mergpijpJolandaOudshoorn schreef:helma, je hebt gelijk![]()
MM, die megamergpijp had je ook al geweigerd. De volgende keer als jij komt geef ik je water en een korstje brood![]()
sorry![]()
gewoon ophalen, een uitbrandertje geven, en meneer vertellen dat zijn actie jou een uur kostte, dus dat hij morgen een uurtje voor jou mag klussen.Jongere schreef:Gewoon ophalen en daarna een flinke uitbrander geven.
Dankje hmprff, dit schept moed!hmprff schreef:het lijkt misschien niet te helpen, maar vaak wordt er meer van aangetrokken dan je denkt.Tiberius schreef:Die portemonnee zeker?Jongere schreef:Gewoon ophalen en daarna een flinke uitbrander geven.
Overigens helpen uitbranders op die leeftijd niet echt. Dat zou jij toch moeten weten.
(ook ik spreek uit ervaring)
Zita schreef:gewoon ophalen, een uitbrandertje geven, en meneer vertellen dat zijn actie jou een uur kostte, dus dat hij morgen een uurtje voor jou mag klussen.Jongere schreef:Gewoon ophalen en daarna een flinke uitbrander geven.