Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
Het leesrooster heeft tijdens de adventszondagen als rode draad de profeet Jesaja. Gisteren was Jesaja 40 aan de beurt. Een prachtig gedeelte. Ook al is ons leven zo broos als een grassprietje (verwijzing naar psalm 103), de Herder draagt ons ook als het moeilijk is in zijn armen (verwijzing naar psalm 23). Naar Hem mogen wij uitzien met een hart dat vol verwachting klopt.
Een ingetogen adventsdienst, die wel stralend werd besloten met het lied "Heft op uw hoofden, poorten wijd" (gezang 120).
Een ingetogen adventsdienst, die wel stralend werd besloten met het lied "Heft op uw hoofden, poorten wijd" (gezang 120).
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Bij ons ook. Misschien ontdekte de dominee pas in de consistorie dat het advent was.freek schreef:Volgens mij waren ze bij ons vergeten dat het advent was.
Hij zei namelijk wel af en toe dat het een adventspreek was, daarmee was het dat nog niet, maar gewoon de laatste preek van een serietje over Jona.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
refo schreef:Bij ons ook. Misschien ontdekte de dominee pas in de consistorie dat het advent was.freek schreef:Volgens mij waren ze bij ons vergeten dat het advent was.
Hij zei namelijk wel af en toe dat het een adventspreek was, daarmee was het dat nog niet, maar gewoon de laatste preek van een serietje over Jona.

- JolandaOudshoorn
- Oude-Waarheid
-