Kerkgang aanstaande zondag?

J.C. Philpot

Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef:
J.C. Philpot schreef:
Disclaimer:
* Als kerkenraad nemen wij onze verantwoordelijkheid, onderschrijven wij de richtlijnen van de RIVM, en hebben de onderstaande maatregelen getroffen.
* De bijeenkomst waarvan deze opname is, werd door minder dan 30 mensen bezocht (exclusief dienstdoende functionarissen), die 1,5 meter afstand hebben gehouden, zich van te voren hebben geregistreerd, ondervraagd zijn op Corona verschijnselen, een mondkapje droegen tijdens verplaatsingen, en zonder verder sociaal contact weer naar huis zijn gegaan. Tevens was het gebouw voldoende geventileerd.
* De voorganger is Dr. A. Baars (of andere naam), die van te voren een mondkapje droeg, zijn handen heeft ontsmet en ingetogen heeft gesproken. Tevens heeft hij geen hand gekregen van de dienstdoende ouderling, maar is hij met een lichte buiging op 2 meter afstand naar de kansel begeleid.
* De samenzang is een opname van voor de Corona besmettingen. Tijdens de bijeenkomst is niet gezongen.
* Voor verdere informatie kan de media opnemen met de scriba, dhr Ras, telefoonnummer 05321-35233
Graag even gemeente specifiek maken én op de deur timmeren, bvd.

:yahoo :yahoo :yahoo :yahoo
:)

Misschien moeten we de disclaimer eerst nog wat uitbreiden:
De kerkenraad verzoekt bij het luisteren van deze opname afstand te houden, ingetogen mee te zingen en het beeldscherm en het mp3-bestand daarna te desinfecteren. Indien u tijdens het beluisteren van uw sanitaire voorzieningen gebruik wenst te maken, verzoeken we u een mondkapje op te doen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef:
Mara schreef:
Orchidee schreef:Ik weet een gemeente waar op dit moment gewoon een paar honderd man zingt, niet ingetogen.
Daar werd verslag van gedaan op Rijnmond.
Die man was wat assertiever dan in Staphorst.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/200229/K ... oekers-toe
Zo, dat doet die man echt keurig. Beknopt, rustig. Ook even 'dat heb ik u zojuist ook verteld'.
Mara

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef: Zo, dat doet die man echt keurig. Beknopt, rustig. Ook even 'dat heb ik u zojuist ook verteld'.
Misschien heeft hij wel mediatraining gehad. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Mara schreef:
Zeeuw schreef: Zo, dat doet die man echt keurig. Beknopt, rustig. Ook even 'dat heb ik u zojuist ook verteld'.
Ik zou er een voorstander van zijn alle predikanten een mediatraining te geven, en dit standaard in de opleidingen tot Verbi Divini Minister op te nemen. Daarnaast zou iedere gemeente een contactpersoon media in de kerkenraad moeten hebben (of evt buiten de kerkenraad), die ook zo'n training krijgt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mara

Bericht door Mara »

J.C. Philpot schreef:
Mara schreef:
Ik zou er een voorstander van zijn dat alle predikanten een mediatraining zouden krijgen, en dat dit standaard in hun opleiding zit. Daarnaast zou iedere gemeente een contactpersoon media in de kerkenraad moeten hebben, die ook zo'n training krijgt.
Dat zou inderdaad goed zijn. Omdat veel mensen toch dichtklappen als er een camera + microfoon vlak voor hun neus gehouden wordt.
En sommige predikanten komen zo natuurlijk over, dat dit niet nodig is. Zoals ds Visscher in het jongerenfilmpje toen, ds Kieviet in 2012.
Dan zou ik zeggen, laat het zo en ga daar niet aan schaven.
windorgel

Re: RE: Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door windorgel »

Mara schreef:
Denk van niet, zo is hij gewoon.
Framboos

Bericht door Framboos »

Mara schreef:
Ik begrijp eigenlijk niet zo wat hier nu keurig aan is. Naar mijn mening zijn het weinig zeggende antwoorden..
Orchidee

Re: RE: Re: Kerkgang aanstaande zondag?

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:
Deze man is gewend om iemand correct te woord te staan.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD

Bericht door DDD »

Het zijn in ieder geval antwoorden. Er zou iets meer eigen initiatief in de teksten mogen zitten. Maar het is aardig, beleefd en vasthoudend, en dat is prima.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Het zijn in ieder geval antwoorden. Er zou iets meer eigen initiatief in de teksten mogen zitten. Maar het is aardig, beleefd en vasthoudend, en dat is prima.
Dat dacht ik eerst ook. Maar eigenlijk geeft hij exact antwoord, geen woord te veel. Ik zou dat niet kunnen.
DDD

Bericht door DDD »

Het is -als je heel pietluttig wilt doen- bij de media vaak goed om ook een eigen verhaal klaar te hebben en dat er tussendoor te fietsen. Maar dat is een detail. Hij doet het prima.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Zeeuw schreef:
huisman schreef:
Mara schreef:
Orchidee schreef:Ik weet een gemeente waar op dit moment gewoon een paar honderd man zingt, niet ingetogen.
Daar werd verslag van gedaan op Rijnmond.
Die man was wat assertiever dan in Staphorst.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/200229/K ... oekers-toe
Zo, dat doet die man echt keurig. Beknopt, rustig. Ook even 'dat heb ik u zojuist ook verteld'.
Zeker netjes.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Het is -als je heel pietluttig wilt doen- bij de media vaak goed om ook een eigen verhaal klaar te hebben en dat er tussendoor te fietsen. Maar dat is een detail. Hij doet het prima.
Ja, als je de media je verhaal wil vertellen. Deze mijnheer lijkt gewoon antwoord te willen geven. Meer niet.
Mara

Bericht door Mara »

Framboos schreef:
Mara schreef:
Ik begrijp eigenlijk niet zo wat hier nu keurig aan is. Naar mijn mening zijn het weinig zeggende antwoorden..
Als zij een goede journaliste zou zijn, zou ze andere, betere vragen stellen dan.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Framboos schreef:
Mara schreef:
Als zij een goede journaliste zou zijn, zou ze andere, betere vragen stellen dan.
Ja, dit waren ook geen verheffende vragen. Zo vooringenomen. Helemaal niet op zoek naar antwoorden, maar naar bevestiging van het vooroordeel.
Plaats reactie