Waar denk je op dit moment aan? [4]
- Lilian1975
Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]
Oh wat een teleurstelling is dat. Hier ook een bruidspaar. Je ziet er zo naar uit he? Wanneer zou jullie trouwerij zijn? Sterkte.
Heel veel sterkte!HersteldHervormd schreef:Aan onze bruiloft die niet door kan gaan...
Waar liefde woont
gebiedt de HEERE de zegen:
Daar woont Hij Zelf,
daar wordt Zijn heil verkregen,
en het leven tot in eeuwigheid.
gebiedt de HEERE de zegen:
Daar woont Hij Zelf,
daar wordt Zijn heil verkregen,
en het leven tot in eeuwigheid.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ach, wat jammer!HersteldHervormd schreef:Aan onze bruiloft die niet door kan gaan...
- FlyingEagle
Wat naar zeg. Die van m’n nichtje gaat ook niet doorHersteldHervormd schreef:Aan onze bruiloft die niet door kan gaan...
-
- Verbannen
En op het stadhuis alleen, en later in de kerk? Mag dat ook niet meer? Er zijn toch aparte regelingen voor kerkelijke bruiloften?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
- FlyingEagle
Ja vast maar als je dat niet wilt dan kun je het maar beter verzettenJantje schreef:En op het stadhuis alleen, en later in de kerk? Mag dat ook niet meer? Er zijn toch aparte regelingen voor kerkelijke bruiloften?
Aan een van onze predikanten, waarvan ik net hoorde dat hij in het ziekenhuis is opgenomen.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
- Verbannen
Inderdaad. Ik heb het ook gehoord. Ook het Coronavirus (al is dat in dit specifieke geval nog niet 100% bevestigd) gaat Gods kinderen en knechten niet voorbij. En dat is iets wat ik maar moeilijk kan begrijpen.-DIA- schreef:Aan een van onze predikanten, waarvan ik net hoorde dat hij in het ziekenhuis is opgenomen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Waarom begrijp je dat niet?Jantje schreef:Inderdaad. Ik heb het ook gehoord. Ook het Coronavirus (al is dat in dit specifieke geval nog niet 100% bevestigd) gaat Gods kinderen en knechten niet voorbij. En dat is iets wat ik maar moeilijk kan begrijpen.-DIA- schreef:Aan een van onze predikanten, waarvan ik net hoorde dat hij in het ziekenhuis is opgenomen.
Waarom zou het aan Gods kinderen voorbij gaan?
(Luistertip: zondagmorgen Ger Gem Kapelle Biezelinge)
-
- Verbannen
Ik vind dat heel moeilijk. De oordelen liggen er. Maar waarom delen Gods kinderen daar dan ook in? Dat is iets waar ik geen antwoord op kan krijgen op dit moment.
Bedoel je de morgendienst (leesdienst) of de middagdienst (ds. Vreugdenhil)?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
- Johann Gottfried Walther
1 Petrus 4: 17 Want nu is het de tijd dat het oordeel begint bij het huis van God; en als het eerst bij ons begint, wat zal het einde zijn van hen die het Evangelie van God ongehoorzaam zijn?Jantje schreef:Ik vind dat heel moeilijk. De oordelen liggen er. Maar waarom delen Gods kinderen daar dan ook in? Dat is iets waar ik geen antwoord op kan krijgen op dit moment.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Ds Vreugdenhil over Psalm 91Jantje schreef:Ik vind dat heel moeilijk. De oordelen liggen er. Maar waarom delen Gods kinderen daar dan ook in? Dat is iets waar ik geen antwoord op kan krijgen op dit moment.
De vraag van Jantje is heel legitiem. Het is wel een buitengewoon oude vraag. Denk aan Job, aan Asaf en vele anderen. Ook in die tijd werd daarmee geworsteld.Johann Gottfried Walther schreef:1 Petrus 4: 17 Want nu is het de tijd dat het oordeel begint bij het huis van God; en als het eerst bij ons begint, wat zal het einde zijn van hen die het Evangelie van God ongehoorzaam zijn?Jantje schreef:Ik vind dat heel moeilijk. De oordelen liggen er. Maar waarom delen Gods kinderen daar dan ook in? Dat is iets waar ik geen antwoord op kan krijgen op dit moment.
De praktijk wijst uit dat Gods kinderen zelfs wel onder de oordelen kunnen omkomen. Denk aan Potappel bij de watersnoodramp, of ds. M. Heikoop in de Tweede Wereldoorlog.
-
- Verbannen
Precies. Ik vind het een hele moeilijke vraag. Als er iemand is die nog een preek heeft over dit onderwerp (bijvoorbeeld Psalm 73), houdt ik me aanbevolen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje