Waar denk je op dit moment aan? [3]

Lassie

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Lassie »

Zita schreef:Mijn neef. Na ruim een jaar huwelijk vindt zijn vrouw het vrijgezellenleven toch leuker, dus gaan ze maar weer scheiden. :bobo
:oO :oO Heftig hoor.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Zita schreef:Mijn neef. Na ruim een jaar huwelijk vindt zijn vrouw het vrijgezellenleven toch leuker, dus gaan ze maar weer scheiden. :bobo
Natuurlijk. :oO
Mara

Bericht door Mara »

Is dat de werkelijke reden Zita?
Naast het verdriet, ook voor de ouders, een duur akkefietje.

Ik denk aan de ouders van een overleden jongen. Hij was pas 20 jaar.
Afgelopen zaterdag was de begrafenis.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD

Bericht door DDD »

Ik ben ook benieuwd naar de werkelijke reden. Natuurlijk heeft het vrijgezel zijn veel voordelen, maar dat is toch geen reden om te scheiden, zou ik zeggen, als je echt van iemand houdt. Dan kun je toch beter een tweede huis regelen en elkaar veel vrijheid gunnen.
Mara

Bericht door Mara »

DDD schreef:Ik ben ook benieuwd naar de werkelijke reden. Natuurlijk heeft het vrijgezel zijn veel voordelen, maar dat is toch geen reden om te scheiden, zou ik zeggen, als je echt van iemand houdt. Dan kun je toch beter een tweede huis regelen en elkaar veel vrijheid gunnen.
Jij bedoelt een LAT relatie? ;)
Dat is niet zo geaccepteerd in refokringen.
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik denk dat hij scheiding van tafel en bed bedoelt.
Ik denk dat het soms een goede b-keus is, als de echtelieden niet meer door één deur kunnen. Maar waarschijnlijk komt er op den duur toch een scheiding van. Wel kun je op deze manier een poosje rust creëren, even een stop in de conflicten en frustraties, en hopelijk werken aan een oplossing.
freek

Bericht door freek »

Mara schreef:
DDD schreef:Ik ben ook benieuwd naar de werkelijke reden. Natuurlijk heeft het vrijgezel zijn veel voordelen, maar dat is toch geen reden om te scheiden, zou ik zeggen, als je echt van iemand houdt. Dan kun je toch beter een tweede huis regelen en elkaar veel vrijheid gunnen.
Scheiding is dan een beter alternatief in refokringen? Dat zou echt heel hypocriet zijn.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Vandaag te horen gekregen dat een collega afgelopen weekend zelfmoord heeft gepleegd. Wel een collega van een andere afdeling maar in een organisatie als de onze ken je wel bijna iedereen. Blijft me bezighouden vandaag....
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Heftig hoor @FlyingEagle, dat "hakt" er altijd in, ook al is het maar een "vage" bekende :fi
Sterkte met het verwerken!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Desiree

Bericht door Desiree »

Sterkte, om van te leren voor ons allemaal. Goed dat je erover praat en goed dat je ook je ritme vasthoudt. Maar gun jezelf tijd/vragen etc.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Orchidee

Bericht door Orchidee »

Desiree schreef:Sterkte, om van te leren voor ons allemaal. Goed dat je erover praat en goed dat je ook je ritme vasthoudt. Maar gun jezelf tijd/vragen etc.
Wat zouden wij er evt. van kunnen "leren" @Desiree?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Desiree

Bericht door Desiree »

Tja, ik ben geen prof op gebied van psychologie en moet uitkijken dat het niet kwetsend is op het openbare forum. Maar het herinnert mij er weer aan dat hoe de omstandigheden ook waren/zijn en hoe het wel of niet blijkt dat er eenzaamheid of uitzichtloosheid is, dat ik me dat wel realiseer en probeer wat meer oog voor een ander te hebben. Dat is het enige wat ik ervan kan leren. Ik hou helemaal niet van thee visite, maar wellicht heeft het meer te bieden/zeggen dan de thee alleen. Toch moet je soms juist iemand weer loslaten om eigen benen te laten staan, lastig hoor. En sommige mensen verbergen zo goed hun innerlijke gevoelens dat je niets vermoed. Ik heb er geen verstand van en daarom hou ik verder mijn mond.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

DDD

Bericht door DDD »

Mara schreef:
Dat bedoel ik inderdaad. Waarom zou dat niet geaccepteerd zijn? Ik heb daar niet zoveel gevoel voor, ik zou menen dat dat gewoon mag. Je mag toch ook een vakantiehuisje of ander tweede huis hebben?

Maar ik geloof anderzijds best dat er subculturen zijn waar scheiden meer geaccepteerd is dan een lat-relatie, en als je moet kiezen tussen nu scheiden en een vrij grote kans op scheiden als er kinderen zijn, dan vind ik dat ook een heel moeilijke beslissing.
Mara

Bericht door Mara »

DDD schreef:
Mara schreef:
Dat bedoel ik inderdaad. Waarom zou dat niet geaccepteerd zijn? Ik heb daar niet zoveel gevoel voor, ik zou menen dat dat gewoon mag. Je mag toch ook een vakantiehuisje of ander tweede huis hebben?

Maar ik geloof anderzijds best dat er subculturen zijn waar scheiden meer geaccepteerd is dan een lat-relatie, en als je moet kiezen tussen nu scheiden en een vrij grote kans op scheiden als er kinderen zijn, dan vind ik dat ook een heel moeilijke beslissing.
Ik denk dat ik het deze keer met je eens ben. :)
Ik zou ook niet weten waarom dat niet zou mogen.
Er was ooit ook een taboe op het gescheiden slapen, terwijl er heel veel stellen zijn die veel gelukkiger zijn als ze afzonderlijk slapen, ipv snurken of snachts onrustig slapen.
Dus stel dat het even niet zo lekker loopt, is het best een goed idee al dan niet tijdelijk letterlijk afstand te nemen. Dan hoef je dus niet meteen het woord scheiden te noemen.
( In feite hebben heel veel ouderen een LAT relatie, omdat hun man of vrouw in een verpleeghuis opgenomen is.) en niemand die daar nu eens iets op bedenkt.
Lassie

Bericht door Lassie »

Aan het afgelopen weekend, samen met een vriendin weg geweest. Veel gedeeld mooie en minder mooie dingen.
Genoten van het mooie weer afgelopen weekend in een Kaasstad. :mosc
Gesloten