Zita schreef:Mijn neef. Na ruim een jaar huwelijk vindt zijn vrouw het vrijgezellenleven toch leuker, dus gaan ze maar weer scheiden.

Zita schreef:Mijn neef. Na ruim een jaar huwelijk vindt zijn vrouw het vrijgezellenleven toch leuker, dus gaan ze maar weer scheiden.
Natuurlijk.Zita schreef:Mijn neef. Na ruim een jaar huwelijk vindt zijn vrouw het vrijgezellenleven toch leuker, dus gaan ze maar weer scheiden.
Is dat de werkelijke reden Zita?Zita schreef:Mijn neef. Na ruim een jaar huwelijk vindt zijn vrouw het vrijgezellenleven toch leuker, dus gaan ze maar weer scheiden.
Jij bedoelt een LAT relatie?DDD schreef:Ik ben ook benieuwd naar de werkelijke reden. Natuurlijk heeft het vrijgezel zijn veel voordelen, maar dat is toch geen reden om te scheiden, zou ik zeggen, als je echt van iemand houdt. Dan kun je toch beter een tweede huis regelen en elkaar veel vrijheid gunnen.
Scheiding is dan een beter alternatief in refokringen? Dat zou echt heel hypocriet zijn.Mara schreef:Jij bedoelt een LAT relatie?DDD schreef:Ik ben ook benieuwd naar de werkelijke reden. Natuurlijk heeft het vrijgezel zijn veel voordelen, maar dat is toch geen reden om te scheiden, zou ik zeggen, als je echt van iemand houdt. Dan kun je toch beter een tweede huis regelen en elkaar veel vrijheid gunnen.![]()
Dat is niet zo geaccepteerd in refokringen.
Wat zouden wij er evt. van kunnen "leren" @Desiree?Desiree schreef:Sterkte, om van te leren voor ons allemaal. Goed dat je erover praat en goed dat je ook je ritme vasthoudt. Maar gun jezelf tijd/vragen etc.
Dat bedoel ik inderdaad. Waarom zou dat niet geaccepteerd zijn? Ik heb daar niet zoveel gevoel voor, ik zou menen dat dat gewoon mag. Je mag toch ook een vakantiehuisje of ander tweede huis hebben?Mara schreef:Jij bedoelt een LAT relatie?DDD schreef:Ik ben ook benieuwd naar de werkelijke reden. Natuurlijk heeft het vrijgezel zijn veel voordelen, maar dat is toch geen reden om te scheiden, zou ik zeggen, als je echt van iemand houdt. Dan kun je toch beter een tweede huis regelen en elkaar veel vrijheid gunnen.![]()
Ik denk dat ik het deze keer met je eens ben.DDD schreef:Dat bedoel ik inderdaad. Waarom zou dat niet geaccepteerd zijn? Ik heb daar niet zoveel gevoel voor, ik zou menen dat dat gewoon mag. Je mag toch ook een vakantiehuisje of ander tweede huis hebben?Mara schreef:Jij bedoelt een LAT relatie?DDD schreef:Ik ben ook benieuwd naar de werkelijke reden. Natuurlijk heeft het vrijgezel zijn veel voordelen, maar dat is toch geen reden om te scheiden, zou ik zeggen, als je echt van iemand houdt. Dan kun je toch beter een tweede huis regelen en elkaar veel vrijheid gunnen.![]()
Maar ik geloof anderzijds best dat er subculturen zijn waar scheiden meer geaccepteerd is dan een lat-relatie, en als je moet kiezen tussen nu scheiden en een vrij grote kans op scheiden als er kinderen zijn, dan vind ik dat ook een heel moeilijke beslissing.