Preken beluisteren op internet

Hendrikus

Re: Preken beluisteren op internet [2]

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Heeft één van de forummers die preek van ds. G. Mouw nog beluisterd?
Nee, forummers luisteren alleen legale preken van Prekenweb, DIA ;)
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Heeft één van de forummers die preek van ds. G. Mouw nog beluisterd?
Nee, forummers luisteren alleen legale preken van Prekenweb, DIA ;)
Je bent een schat! Altijd even lief en voorkomend. Ik wist het wel! Zo ben je. :)

Maar toch.... die preek is me toch nog een grotere schat...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
helma

Bericht door helma »

helma schreef:ze staan allebei bij Hersteld Apeldoorn; even zoeken
de laatste is van 22 juli
de eerste staat onder gastpredikers 2012; 1 juli
Unionist

Bericht door Unionist »

-DIA- schreef:
Wilhelm schreef: Wat doet zo iemand dan met een preek die tegen de wil van de predikant op internet gezet is?
Dat weten wij als mens niet. Wel dat Gods Woord nooit ledig tot Hem wederkeert,
het doet wat Hem behaagt, hetzij een reuke des levens ten leven of een reuke des
doods ten dode. De hoorders mochten er eens door geraakt worden. We weten niet
waarvoor die erop moet staan. God is vrij in welke wijze Hij het Woord tot de mens
brengt.
Dat bedoelt Wilhelm niet. Jij schrijft: "zo iemand zal de gestolen Bijbel zeker teruggeven." Maar wat doet iemand die met zegen een gestolen preek heeft beluisterd?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Mara

Bericht door Mara »

Hoe kan een preek nu gestolen zijn :quoi Als je voorbij een kerk komt waar de ramen open staan en je blijft staan luisteren, is hij dan ook gestolen?
Als je de site van online bijbel bezoekt, moedigen ze zelfs aan om het Woord door te geven! Er zitten geen rechten op.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Simon

Bericht door Simon »

Mara schreef:Hoe kan een preek nu gestolen zijn :quoi Als je voorbij een kerk komt waar de ramen open staan en je blijft staan luisteren, is hij dan ook gestolen?
Als je de site van online bijbel bezoekt, moedigen ze zelfs aan om het Woord door te geven! Er zitten geen rechten op.
Ik zal het je nog sterker vertellen, we hebben de opdracht om het Woord en Evangelie door te geven en te verspreiden naar alle uiteinden der aarde.
En voor niet!
''Gij kreegt het om niet, geeft het ook om niet''
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Mara

Bericht door Mara »

Simon schreef:
Mara schreef:Hoe kan een preek nu gestolen zijn :quoi Als je voorbij een kerk komt waar de ramen open staan en je blijft staan luisteren, is hij dan ook gestolen?
Ik zal het je nog sterker vertellen, we hebben de opdracht om het Woord en Evangelie door te geven en te verspreiden naar alle uiteinden der aarde.
En voor niet!
''Gij kreegt het om niet, geeft het ook om niet''
Daarom! Zou een dominee bezwaar maken? Ik kan dat niet geloven. Het kan echter wel zijn als een dominee principieel tegen internet is, dat hij het dan niet prettig vind om daarop beluisterd te worden?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Unionist

Bericht door Unionist »

Wat wijzelf vinden, doet niet ter zake. Op uitgesproken preken rust auteursrecht en de dominee mag bepalen wat er wel of niet mee gebeurt. Zie het artikel dat jaren geleden in het RD stond over bandjes. Dat geldt m.m. ook voor mp3's van preken. http://bit.ly/rCJCpX Als je zonder toestemming van de rechthebbende preken via internet verspreidt, verspreid je illegale software. Al is de inhoud nog zo mooi. En afgezien van kromme stok-theorieën, moet je je afvragen of God dat zegenen wil. En gaan we uit van de kromme stok, dan hebben we deze preken helemaal niet nodig, dan zegent Hij ook wel lichte preken.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Simon

Bericht door Simon »

Unionist schreef:Wat wijzelf vinden, doet niet ter zake. Op uitgesproken preken rust auteursrecht en de dominee mag bepalen wat er wel of niet mee gebeurt. Zie het artikel dat jaren geleden in het RD stond over bandjes. Dat geldt m.m. ook voor mp3's van preken. http://bit.ly/rCJCpX Als je zonder toestemming van de rechthebbende preken via internet verspreidt, verspreid je illegale software. Al is de inhoud nog zo mooi. En afgezien van kromme stok-theorieën, moet je je afvragen of God dat zegenen wil. En gaan we uit van de kromme stok, dan hebben we deze preken helemaal niet nodig, dan zegent Hij ook wel lichte preken.
Indirect is maar 1 Auteur, natuurlijk.
Een goede predikant zal daarom geen problemen hebben met verspreiding van zijn preken, denk ik.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Wordt er alleen maar over gesproken, en niet geluisterd?

TIP: Een goede voorbereiding voor de zondag zou de preek
van ds. Mouw kunnen zijn.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Ik heb hem zojuist gedownload.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Een aantal off-topic berichten hier verwijderd.
Zucht

Bericht door Zucht »

-DIA- schreef:Wordt er alleen maar over gesproken, en niet geluisterd?

TIP: Een goede voorbereiding voor de zondag zou de preek
van ds. Mouw kunnen zijn.
DIA, ik heb de preek geluisterd. Bedankt voor de link. Bijzonder hoe eerlijk met de hoorders wordt omgegaan.
Wij moeten de Waarheid niet onder de knie hebben. Maar de Waarheid moet ons op de knieën des harten brengen.
Geduld

Bericht door Geduld »

de opname is af en toe wat onduidelijk, maar als je daar doorheen luistert,
Zelf denk ik niet dat God zuinigjes is, maar verder sluit ik me bij Zucht aan.
let sin never hold true, that Love never broke through.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Geduld schreef:de opname is af en toe wat onduidelijk, maar als je daar doorheen luistert,
sluit ik me bij Zucht aan.
Hier is toch het wonder van de genade in zijn volheid te beluisteren. Kan het rijker
dan daar waar de mens geheel verdwijnt, want daar kan God verschijnen. En dan
valt een dominee er wel eens helemaal tussenuit, dan spreekt de Heere door de mond
van Zijn knecht. Dat voelt de gemeente, en dan ligt er wel eens een wonderlijk beslag
op de gemeente. Dat is nooit door een mens te maken.
Plaats reactie