Nee, forummers luisteren alleen legale preken van Prekenweb, DIA-DIA- schreef:Heeft één van de forummers die preek van ds. G. Mouw nog beluisterd?

Nee, forummers luisteren alleen legale preken van Prekenweb, DIA-DIA- schreef:Heeft één van de forummers die preek van ds. G. Mouw nog beluisterd?
Je bent een schat! Altijd even lief en voorkomend. Ik wist het wel! Zo ben je.Hendrikus schreef:Nee, forummers luisteren alleen legale preken van Prekenweb, DIA-DIA- schreef:Heeft één van de forummers die preek van ds. G. Mouw nog beluisterd?
de eerste staat onder gastpredikers 2012; 1 julihelma schreef:ze staan allebei bij Hersteld Apeldoorn; even zoeken
de laatste is van 22 juli
Dat bedoelt Wilhelm niet. Jij schrijft: "zo iemand zal de gestolen Bijbel zeker teruggeven." Maar wat doet iemand die met zegen een gestolen preek heeft beluisterd?-DIA- schreef:Dat weten wij als mens niet. Wel dat Gods Woord nooit ledig tot Hem wederkeert,Wilhelm schreef: Wat doet zo iemand dan met een preek die tegen de wil van de predikant op internet gezet is?
het doet wat Hem behaagt, hetzij een reuke des levens ten leven of een reuke des
doods ten dode. De hoorders mochten er eens door geraakt worden. We weten niet
waarvoor die erop moet staan. God is vrij in welke wijze Hij het Woord tot de mens
brengt.
Ik zal het je nog sterker vertellen, we hebben de opdracht om het Woord en Evangelie door te geven en te verspreiden naar alle uiteinden der aarde.Mara schreef:Hoe kan een preek nu gestolen zijnAls je voorbij een kerk komt waar de ramen open staan en je blijft staan luisteren, is hij dan ook gestolen?
Als je de site van online bijbel bezoekt, moedigen ze zelfs aan om het Woord door te geven! Er zitten geen rechten op.
Daarom! Zou een dominee bezwaar maken? Ik kan dat niet geloven. Het kan echter wel zijn als een dominee principieel tegen internet is, dat hij het dan niet prettig vind om daarop beluisterd te worden?Simon schreef:Ik zal het je nog sterker vertellen, we hebben de opdracht om het Woord en Evangelie door te geven en te verspreiden naar alle uiteinden der aarde.Mara schreef:Hoe kan een preek nu gestolen zijnAls je voorbij een kerk komt waar de ramen open staan en je blijft staan luisteren, is hij dan ook gestolen?
Als je de site van online bijbel bezoekt, moedigen ze zelfs aan om het Woord door te geven! Er zitten geen rechten op.
En voor niet!
''Gij kreegt het om niet, geeft het ook om niet''
Indirect is maar 1 Auteur, natuurlijk.Unionist schreef:Wat wijzelf vinden, doet niet ter zake. Op uitgesproken preken rust auteursrecht en de dominee mag bepalen wat er wel of niet mee gebeurt. Zie het artikel dat jaren geleden in het RD stond over bandjes. Dat geldt m.m. ook voor mp3's van preken. http://bit.ly/rCJCpX Als je zonder toestemming van de rechthebbende preken via internet verspreidt, verspreid je illegale software. Al is de inhoud nog zo mooi. En afgezien van kromme stok-theorieën, moet je je afvragen of God dat zegenen wil. En gaan we uit van de kromme stok, dan hebben we deze preken helemaal niet nodig, dan zegent Hij ook wel lichte preken.
DIA, ik heb de preek geluisterd. Bedankt voor de link. Bijzonder hoe eerlijk met de hoorders wordt omgegaan.-DIA- schreef:Wordt er alleen maar over gesproken, en niet geluisterd?
TIP: Een goede voorbereiding voor de zondag zou de preek
van ds. Mouw kunnen zijn.
Hier is toch het wonder van de genade in zijn volheid te beluisteren. Kan het rijkerGeduld schreef:de opname is af en toe wat onduidelijk, maar als je daar doorheen luistert,
sluit ik me bij Zucht aan.