Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

Herman
Moderator

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Herman »

Charles schreef:Cafe dicht vanwege coronabestmettingen. Controleerde strikt op QR code.......

https://www.destentor.nl/dossier-corona ... %2Ft.co%2F
Een QRcode voorkomt geen besmettingen. Het is slechts een regulerende regel om te voorkomen dat het geheel van de besmettingen niet uit de klauwen loopt.
Klavart

Bericht door Klavart »

Herman schreef:
Charles schreef:Cafe dicht vanwege coronabestmettingen. Controleerde strikt op QR code.......

Een QRcode voorkomt geen besmettingen. Het is slechts een regulerende regel om te voorkomen dat het geheel van de besmettingen niet uit de klauwen loopt.
Het is meer een dringende/dwingende maatregel om de vaccinatiegraad te laten stijgen...
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Herman schreef:

Een beetje een flauwe opmerking, vind ik. Je kon dat café binnen als je was gevaccineerd, of was hersteld, of een test had gedaan. Dan ben je veilig voor anderen. Niet dus...
En minister De Jonge maar roepen dat de ongevaccineerden de oorzaak zijn van alle ellende. "Als we ons allemaal laten vaccineren, zijn we klaar met de maatregelen."
huisman

Bericht door huisman »

Klavart schreef:
Herman schreef:

Het is meer een dringende/dwingende maatregel om de vaccinatiegraad te laten stijgen...
De regeringen van Frankrijk en Italië noemen dat ook het belangrijkste argument voor invoering van dit pokkenbriefje van 2021.
Natuurlijk ontstaan er in de horeca besmettingen door ongeteste of zelfs positief geteste gevaccineerden. Zij hebben immers een geldige QR code en mogen naar binnen. Blijft vreemd dat mensen met een redelijke intelligentie (bv @DDD en @ambtenaar) dit blijven verdedigen . Liefde maakt blind maar blijkbaar doet angst hetzelfde.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
eilander
Moderator

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door eilander »

Toch goed dat nu ook andere verhalen dan 'ziekenhuis Zwolle overvol - tja, Staphorst...' naar buiten komen: in Maastricht 10 oude mensen op de corona-afdeling, waarvan 9 gevaccineerd.
Je hoeft het niet tegen elkaar weg te strepen, als we alle verhalen maar éérlijk vertellen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

eilander schreef:Een beetje een flauwe opmerking, vind ik. Je kon dat café binnen als je was gevaccineerd, of was hersteld, of een test had gedaan. Dan ben je veilig voor anderen. Niet dus...
Toen de regel werd ingevoerd heb ik al vanaf het begin het risico gezien dat gevaccineerde mensen in een gemeenschappelijke ruimte besmet binnen kunnen komen en daarmee álle anderen kunnen besmetten.

En dat is mijn persoonlijke reden om de coronapas flauwekul te vinden.
parsifal

Bericht door parsifal »

Ik geloof best dat gebruik van QR code besmettingen voorkomt. Een fietshelm kan ook hersenletsel voorkomen bij redelijk wat ongelukken. In veel gevallen heeft het niet zo veel nut. Bij de meeste fietsongelukken is er geen hersenletsel, ook als er geen helm wordt gedragen, bij andere ongelukken is de impact zo groot dat de fietshelm er ook niet meer toe doet.

Bij epidemieen heb je dat ook. Als er vrijwel geen besmettingen zijn of als je met een relatief kleine groep redelijk afstand houdt in een goed geventileerde ruimte heeft het vaccinatiepaspoort weinig zin, ook als er ongevaccineerde besmette mensen zijn zal daar weinig verspreiding zijn. In drukke cafes met een redelijke prevalentie van het virus heeft het ook weinig zin. Er zullen dan altijd wel wat vals negatieven zijn of gevaccineerden die toch besmet zijn, en ook al zijn ze minder besmettelijk, omdat er vast wel een aantal van die "verspreiders" is, zal het wel een keer mis gaan. Alleen in een tussengebied zal de vaccinatiepas echt wat bijdragen om verspreiding te beperken.

Een goede vraag is echter of je verspreiding onder gevaccineerden echt wil beperken. Is het niet enkel vertragen? Zijn de risicos echt zo groot voor hen dat je de maatregelen wilt nemen die genomen worden?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
huisman

Bericht door huisman »

https://www.ad.nl/gezond/ziekenhuizen-s ... ~a8052fe7/
Ziekenhuis Maastricht:
9 van de 10 gevaccineerd maar toch in het ziekenhuis. 9 van de 10 80+
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:Ik geloof best dat gebruik van QR code besmettingen voorkomt.
De QR code werkt als katalysator. Besmet of niet, die code is groen. Zie het nieuws. En dit was te verwachten. Dus ik begrijp werkelijk zo'n zinnetje: 'ik geloof best' niet.
parsifal

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
parsifal schreef:Ik geloof best dat gebruik van QR code besmettingen voorkomt.
De QR code werkt als katalysator. Besmet of niet, die code is groen. Zie het nieuws. En dit was te verwachten. Dus ik begrijp werkelijk zo'n zinnetje: 'ik geloof best' niet.
Okee, goed gebruik van een vaccinatiepas (waarbij mensen volwassen genoeg zijn om niet bij symptomen toch drukke plekken op te zoeken).

Misschien moet ik zeggen, ik geloof best dat gevaccineerden minder kans hebben besmet te worden en minder besmettelijk zijn als ze toch besmet worden. Er zou een effect kunnen zijn dat de symptomen minder zijn bij gevaccineerden waardoor je voor je symptomen krijgt netto infectieuzer bent. Het zou me niet heel erg verbazen als dat zo is, maar eigenlijk nog minder als het niet zo is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
ejvl

Bericht door ejvl »

huisman schreef:https://www.ad.nl/gezond/ziekenhuizen-s ... ~a8052fe7/
Ziekenhuis Maastricht:
9 van de 10 gevaccineerd maar toch in het ziekenhuis. 9 van de 10 80+
Het is volgens mij altijd een beetje koffiedik kijken.
Wat zou er gebeurd zijn als die 10 mensen niet gevaccineerd zouden zijn geweest? Wel op de IC? Of al overleden? Of nergens last van? Zeg het maar, ik weet het niet.
Ik denk wel dat we naar de totaal-cijfers moeten kijken, landelijk gezien.
Als blijkt dat de bezetting oververtegenwoordigd is met 80+ers die gevaccineerd zijn, zal wat met die data gedaan moeten worden.
Als blijkt dat de bezetting oververtegenwoordigd is door ongevaccineerden van ??+, zal wat met die data gedaan moeten worden.
Enzovoorts.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Ede heeft 8 patiënten met Covid op de afdeling en 3 op de IC. Vervolgens moet de biblebelt het ontgelden in veel media. Het is toch wel vermoeiend.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

ejvl schreef:Ik denk wel dat we naar de totaal-cijfers moeten kijken, landelijk gezien.
Of helemaal niet naar de cijfers. Dit is de realiteit die al 1000-den jaren geldt, namelijk dat ouderen nu eenmaal weggenomen worden uit het leven. Moeten we het daar niet met zijn allen over hebben?
ejvl

Bericht door ejvl »

Herman schreef:
ejvl schreef:Ik denk wel dat we naar de totaal-cijfers moeten kijken, landelijk gezien.
Of helemaal niet naar de cijfers. Dit is de realiteit die al 1000-den jaren geldt, namelijk dat ouderen nu eenmaal weggenomen worden uit het leven. Moeten we het daar niet met zijn allen over hebben?
Als iemand het wil hebben over de werking van een vaccin, kunnen we wel kijken welk percentage op de IC wel of niet gevaccineerd is en wat bijvoorbeeld een indicator is, zoals leeftijd.
huisman

Bericht door huisman »

Ad Anker schreef:Ede heeft 8 patiënten met Covid op de afdeling en 3 op de IC. Vervolgens moet de biblebelt het ontgelden in veel media. Het is toch wel vermoeiend.

Stijging is in alle regio’s en onder alle leeftijden zegt het meest recente RIVM rapport. Dat biblebelt bashen is een hobby van luie journalisten.

https://www.rivm.nl/nieuws/stijging-mel ... 2-zet-door

Verder is het RIVM niet ongerust door deze verwachte stijging (en ik ook niet )

https://nos.nl/l/2402269
Plaats reactie