Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

eilander
Moderator

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door eilander »

Zekerheid, meen je dat?
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Ambtenaar schreef:
Posthoorn schreef:Ik denk als je niet op een andere manier iets aan preventie doet, dat je je dan beter kunt laten vaccineren.
Maar er zijn meer mogelijkheden voor preventie, zoals gezond leven en de juiste supplementen. Ik kies voor dit laatste.
En dat geeft mij net zo min 100% zekerheid als een vaccinatie... :hum
Het geeft je geen enkele zekerheid, dit itt een vaccinatie.
Hoezo?
DDD

Bericht door DDD »

Klopt het, dat mensen die ziek worden van een vaccinatie in een ziekenhuis als ongevaccineerd worden geregistreerd?
Framboos

Bericht door Framboos »

DDD schreef:Klopt het, dat mensen die ziek worden van een vaccinatie in een ziekenhuis als ongevaccineerd worden geregistreerd?
Hoe bedoel je dit?
merel

Bericht door merel »

Ik las op een ander forum een aantal linken over de vaccinatieparadox. De conclusie was dat er veel meer gevaccineerde mensen in het ziekenhuis terecht komen naar mate het aantal gevaccineerden toeneemt. De link naar de Financial Times met uitleg kon ik niet kopiëren. In Jip en Janneke taal werd het zo uitgelegd

https://twitter.com/TijnBroekman/status ... 1750735872
parsifal

Bericht door parsifal »

DDD schreef:Klopt het, dat mensen die ziek worden van een vaccinatie in een ziekenhuis als ongevaccineerd worden geregistreerd?
Als je ziek wordt door vaccinatie is dat niet door Covid, dus kom je helemaal niet in de statistieken over Covid.

Hierbij een kleine aantekening. Ik zou niet compleet verrast zijn als ooit blijkt dat vaccinatie schadelijk kan zijn voor iemand die al besmet is met het coronavirus maar er nog niet van weet. Ik verwacht niet dat er zulke problemen zullen zijn, maar ik laat graag door een bioloog uitleggen waarom dat niet zou kunnen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
parsifal

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef:
Posthoorn schreef:Ik denk als je niet op een andere manier iets aan preventie doet, dat je je dan beter kunt laten vaccineren.
Maar er zijn meer mogelijkheden voor preventie, zoals gezond leven en de juiste supplementen. Ik kies voor dit laatste.
En dat geeft mij net zo min 100% zekerheid als een vaccinatie... :hum
Het geeft je geen enkele zekerheid, dit itt een vaccinatie.
Ik vind dit soort opmerkingen net zo schadelijk als claims dat vaccinatie geen enkel doel dienen. Vaccins geven gedeeltelijke bescherming (zelfs vrij goede), maar niet 100% en ze geven geen zekerheid. Het is niet uitgesloten dat er mensen zijn die serieus ziek worden van het vaccin, en niet veel van een besmetting zouden merken (Punt is natuurlijk dat je niet weet wie die mensen zijn en daarom vaccinatie m.i. nog steeds aan te raden is). Zeggen dat vaccinatie zekerheid geven lijkt me vrij vreemd.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

De huisvriend van ds Romkes tapt nu uit een ander vaatje:
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/10/17/de ... t-a4062160
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Herman schreef:De huisvriend van ds Romkes tapt nu uit een ander vaatje:
Tjonge. Ik hoop dat het afspraak is binnen deze vriendschap dat je de inhoud van de onderlinge gesprekken deelt met een journalist.
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Herman schreef:De huisvriend van ds Romkes tapt nu uit een ander vaatje:
Tjonge. Ik hoop dat het afspraak is binnen deze vriendschap dat je de inhoud van de onderlinge gesprekken deelt met een journalist.
Deze mevrouw heeft er sowieso geen moeite mee om "uit de school te klappen".
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD

Bericht door DDD »

Dat zijn toch geen gevoelige opmerkingen? Het gaat niet om privé-dingen, maar om dingen die een predikant ook rustig op de preekstoel zal zeggen.

Als ik de dominee of huisarts was, zou ik het artikel in concept ook even aan de ander voorleggen. Dat is een kleine moeite in zo'n geval.
Charles

Bericht door Charles »

GGZ-directeur heeft haar twijfels over vaccinatiebeleid: ‘Gevoel van onrecht maakt me rebels’
https://www.gelderlander.nl/wageningen/ ... ~a9066e96/

Zita schreef: Tjonge. Ik hoop dat het afspraak is binnen deze vriendschap dat je de inhoud van de onderlinge gesprekken deelt met een journalist.
Deze uitspraken worden aangehaald uit een eerder NRC dubbelinterview (wordt ook naar gelinkt in aangehaalde stukje hoor). Zie hier de tekst.
https://theworldnews.net/nl-news/de-dok ... eloven-jou
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef:
Ik vind dit soort opmerkingen net zo schadelijk als claims dat vaccinatie geen enkel doel dienen. Vaccins geven gedeeltelijke bescherming (zelfs vrij goede), maar niet 100% en ze geven geen zekerheid. Het is niet uitgesloten dat er mensen zijn die serieus ziek worden van het vaccin, en niet veel van een besmetting zouden merken (Punt is natuurlijk dat je niet weet wie die mensen zijn en daarom vaccinatie m.i. nog steeds aan te raden is). Zeggen dat vaccinatie zekerheid geven lijkt me vrij vreemd.
Je kunt er vrij zeker van zijn dat besmetting leidt tot milde symptomen. Dat heb ik ook persoonlijk ervaren. Bovendien zie ik om mij heen dat gevaccineerden een mild ziekteverloop kennen (zit midden in een besmettingsgolf op school).
parsifal

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef:
parsifal schreef:
Je kunt er vrij zeker van zijn dat besmetting leidt tot milde symptomen. Dat heb ik ook persoonlijk ervaren. Bovendien zie ik om mij heen dat gevaccineerden een mild ziekteverloop kennen (zit midden in een besmettingsgolf op school).
Hangt af van wat je verstaat onder vrij zeker. Er zijn dubbel gevaccineerden die een besmetting niet overleven. De kans is een stuk kleiner dan bij niet gevaccineerden, maar zekerheid betekent bij mij iets anders dan een heel grote kans.
Charles

Bericht door Charles »

Cafe dicht vanwege coronabestmettingen. Controleerde strikt op QR code.......

https://www.destentor.nl/dossier-corona ... %2Ft.co%2F
Plaats reactie