Wist je dat...

Mara

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

DDD schreef:Een mobiele airco met slang is vooral voor de nacht geschikt, of als je een kelder of kruipruimte hebt waardoor je de luchttoevoer kunt regelen. Als je hem dan op ontvochtigen zet, dan werkt dat ook uitstekend.

Ik heb thuis en op kantoor mobiele airco's met split-unit, en ik kan met een apparaat twee verdiepingen van een huis met energielabel C redelijk koelen. Met twee kan ik het helemaal koud krijgen, maar dat is ongezond.
Als iedereen een airco zou nemen, zou de temp nog sneller opwarmen, vanwege al die afgevoerde warmte en het extra gebruik van stroom. Aldus Helga van Leur.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD

Bericht door DDD »

Natuurlijk. Maar dat geldt ook voor de verwarming in de winter. Ik heb zonnepanelen, al compenseren die het verbruik niet helemaal, maar het is niet goed voor een mens om in al te grote hitte te werken.

De opwarming van de aarde moet door goede belastingheffing op vliegen etc. worden tegengegaan. Niet door het comfort voor de burgers al te zeer in te perken.
Mara

Bericht door Mara »

DDD schreef:Natuurlijk. Maar dat geldt ook voor de verwarming in de winter. Ik heb zonnepanelen, al compenseren die het verbruik niet helemaal, maar het is niet goed voor een mens om in al te grote hitte te werken.

De opwarming van de aarde moet door goede belastingheffing op vliegen etc. worden tegengegaan. Niet door het comfort voor de burgers al te zeer in te perken.
Maar in feite komt het erop neer dat de ander het moet doen.
Ik in de koelte en de ander gaat dan maar niet met het vliegtuig mee.
Van mij zou iedere burger een max aantal vliegreizen toegewezen mogen krijgen.
Kan niet, weet ik wel, maar dat zou al flink schelen.
DDD

Bericht door DDD »

Ik ga veel minder met de auto en vliegtuig dan ik zou kunnen. Ik reis vrijwel altijd per trein. Maar je hebt natuurlijk volkomen gelijk dat het gebruik van airco het milieu ook erg belast. Het is altijd een afweging tussen comfort en milieubelasting/kosten.

Ik kan met 40 graden mijn werk niet doen. Mijn hoofd er niet bij houden. Ik heb er nu al last van dat het niet overal een normale temperatuur is. Daar komt bij dat het met dit weer prima mogelijk is om via zonnepanelen stroom op te wekken. Dus de piekbelasting voor airco's kan goed samengaan met wat extra zonnepanelen.
Mara

Bericht door Mara »

DDD schreef:Ik ga veel minder met de auto en vliegtuig dan ik zou kunnen. Ik reis vrijwel altijd per trein. Maar je hebt natuurlijk volkomen gelijk dat het gebruik van airco het milieu ook erg belast. Het is altijd een afweging tussen comfort en milieubelasting/kosten.

Ik kan met 40 graden mijn werk niet doen. Mijn hoofd er niet bij houden. Ik heb er nu al last van dat het niet overal een normale temperatuur is. Daar komt bij dat het met dit weer prima mogelijk is om via zonnepanelen stroom op te wekken. Dus de piekbelasting voor airco's kan goed samengaan met wat extra zonnepanelen.
Ik val je er niet op aan hoor. :)
Mijn kinderen gingen deze week met plezier en graag naar hun werk, omdat daar klimaatbeheersing is.
Bij mijn zoon op kantoor is het zelfs koud.
Mijn dochter heeft ook een vestje mee in haar tas.
DDD

Bericht door DDD »

Ik zit hier in korte broek, maar het is met veel water goed te doen. Maar ik ben mij ervan bewust dat op het strand liggen beter is voor het milieu.
ejvl

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door ejvl »

DDD schreef:Een mobiele airco met slang is vooral voor de nacht geschikt, of als je een kelder of kruipruimte hebt waardoor je de luchttoevoer kunt regelen. Als je hem dan op ontvochtigen zet, dan werkt dat ook uitstekend.

Ik heb thuis en op kantoor mobiele airco's met split-unit, en ik kan met een apparaat twee verdiepingen van een huis met energielabel C redelijk koelen. Met twee kan ik het helemaal koud krijgen, maar dat is ongezond.
Mobiele split airco's zijn bijna niet meer te koop, of flink prijzig.
Ik vraag mij af, hoe krijg je de unit buiten? Je kunt toch niet elke keer de slangen loskoppelen vanwege de vloeistof?

Monoblock is inderdaad weinig effectief. Het kan wel door er twee slangen aan te koppelen en beide naar buiten te brengen. Dat scheelt wel.
DDD

Bericht door DDD »

O. Dat verbaast me wel. Ik koop dingen meestal tweedehands. Maar voor caravans en campers zie ik nog wel eens advertenties langskomen.

Ik heb hier al een aantal jaar een aantal van: https://www.kieskeurig.nl/airco/product ... 43/reviews

Geen duur merk. Maar werkt uitstekend. De Bosch Silent versies ook.

Gek dat die niet meer te koop zijn. Een collega van mij heeft er ooit een geruïneerd door hem van de trap te laten rollen, maar verder vind ik airco's in het algemeen erg duurzame apparaten. Ik heb er eentje die al vanaf 1997 werkt (toen nog een nieuw gekocht).

Ik hang de slang naar buiten en hang de buitenunit aan losse spanband en haken in het raamkozijn. Een stukje lager dan het vloerniveau, zodat water eenvoudig naar buiten gepompt kan worden. Eigenlijk is dat helemaal niet zo ingewikkeld, je moet alleen wel een raam hebben waardoor je een hele unit naar buiten krijgt.

Loskoppelen kan wel, maar dat doe ik nooit. Iedere keer verlies je vermogen. Ik hang hem gewoon op de tweede verdieping uit het raam, en als het heel extreem is en ik thuis ben, eventueel nog een beneden. Maar dat is inbraakgevoelig, dan moet je wel in de buurt blijven.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:
Hoe warmer, des te lager de opbrengst van zonnepanelen.
DDD

Bericht door DDD »

Dat is waar. Maar toch nog hoger dan als het bewolkt is, toch?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Dat is waar. Maar toch nog hoger dan als het bewolkt is, toch?
Dat ligt aan de temperatuur, denk ik.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

...ik me groen en geel erger aan de afschuwelijke topic over de meest waardevolle forummer. Juist diversiteit maakt een forum interessant. Iedereen is even waardevol uit mensmiddelpuntig oogpunt. Pas echt waardevol ben je als je in Christus bent. Zolang je elkaar niet persoonlijk kent is het moeilijk op te maken hoe waardevol iemand echt is. Als je iemand wel persoonlijk kent nomineer je hem/haar niet in zo'n topic.

Zo, dat wilde ik even kwijt.
liz boer

Bericht door liz boer »

Ad Anker schreef:...ik me groen en geel erger aan de afschuwelijke topic over de meest waardevolle forummer. Juist diversiteit maakt een forum interessant. Iedereen is even waardevol uit mensmiddelpuntig oogpunt. Pas echt waardevol ben je als je in Christus bent. Zolang je elkaar niet persoonlijk kent is het moeilijk op te maken hoe waardevol iemand echt is. Als je iemand wel persoonlijk kent nomineer je hem/haar niet in zo'n topic.

Ik snap je
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Ad Anker schreef:...ik me groen en geel erger aan de afschuwelijke topic over de meest waardevolle forummer. Juist diversiteit maakt een forum interessant. Iedereen is even waardevol uit mensmiddelpuntig oogpunt. Pas echt waardevol ben je als je in Christus bent. Zolang je elkaar niet persoonlijk kent is het moeilijk op te maken hoe waardevol iemand echt is. Als je iemand wel persoonlijk kent nomineer je hem/haar niet in zo'n topic.

Eigenlijk ben ik het wel met je eens.
Heb me laten verleiden toch een naam te noemen., maar twijfelde om een andere reactie te plaatsen.

Mensen worden zo belangrijk gemaakt, als je niet uitkijkt.
Terri

Bericht door Terri »

Uit m'n hart gegrepen!
Plaats reactie