Wat doen we vandaag?

Dodo

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Spectat luna per arbustum
na turbetis, socii!
Venit expectata hora
Nicolai sinceri.
Trepidamus animo
et timore et gaudio.
Trepidamus animo
et timore et gaudio.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Dodo schreef:Spectat luna per arbustum
na turbetis, socii!
Venit expectata hora
Nicolai sinceri.
Trepidamus animo
et timore et gaudio.
Trepidamus animo
et timore et gaudio.
Tsja, 5 december he.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

na turbetis, socii!
Venit expectata hora
Nicolai sinceri.
Trepidamus animo
et timore et gaudio.
Trepidamus animo
et timore et gaudio.
En dan als goed protestant de vertaling graag ;)
Overigens hadden we het erover dat het vaak als een roomse gedoe wordt afgedaan. Maar mij werd verteld dat die bisschop van myrna? Een bisschop was voordat er uberhaupt de rk kerk was. Wie weet daar meer van?
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Lilian1975 schreef:
na turbetis, socii!
Venit expectata hora
Nicolai sinceri.
Trepidamus animo
et timore et gaudio.
Trepidamus animo
et timore et gaudio.
En dan als goed protestant de vertaling graag ;)
Overigens hadden we het erover dat het vaak als een roomse gedoe wordt afgedaan. Maar mij werd verteld dat die bisschop van myrna? Een bisschop was voordat er uberhaupt de rk kerk was. Wie weet daar meer van?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nicolaas_van_Myra

Raadpleeg wikipedia.

De plaatselijke bisschop in die tijden 300-400 was de belangrijkste leidinggevende dominee van een stad of een gebied. Problemen ontstonden later in de kerkgeschiedenis toen de bisschop van Rome zich opeens de belangrijkste van allemaal ging vinden en daarmee kreeg de kerkregering een hiërarchische structuur tegen Gods Woord in.
Dodo

Bericht door Dodo »

Luna - maan
Arbustum - boom

Nog steeds geen idee?

In de tweede regel zit helaas een tikfout, het moet zijn ne turbetis. Turbetis is denk ik taalkundig verwant aan een woord als turbulentie.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Dodo schreef:Luna - maan
Arbustum - boom

Nog steeds geen idee?

In de tweede regel zit helaas een tikfout, het moet zijn ne turbetis. Turbetis is denk ik taalkundig verwant aan een woord als turbulentie.
Ja ik bedankt!
@Herman
Bedankt voor je toelichting. Het argument rooms kunnen we schappen. Dus k an ik voortaan met een gerust geweten mijn chocolade letter happen ;)
helma

Bericht door helma »

Vanavond met een deel van het gezin naar St Martinuskerk in Amersfoort.. Uitvoering van
THE MESSIAH - G.F. Händel
The Bach Choir & Orchestra of the Netherlands
Olga Zinovieva, sopraan
Jana Mamonova, sopraan
Sytse Buwalda, countertenor
Martinus Leusink, tenor
Andrew Slater, bas
Pieter Jan Leusink, dirigent

Mijn man kreeg het voor zijn verjaardag van een der dochters en er gaan 6 (schoon)kinderen met ons mee.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

helma schreef:Vanavond met een deel van het gezin naar St Martinuskerk in Amersfoort.. Uitvoering van
Olga Zinovieva, sopraan
Jana Mamonova, sopraan
Martinus Leusink, tenor
Andrew Slater, bas

Mijn man kreeg het voor zijn verjaardag van een der dochters en er gaan 6 (schoon)kinderen met ons mee.
Een meesterwerk! Ik heb de Messiah jaren lang grijsgedraaid, en kan er nog steeds geen genoeg van krijgen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

J.C. Philpot schreef:
helma schreef:Vanavond met een deel van het gezin naar St Martinuskerk in Amersfoort.. Uitvoering van
Olga Zinovieva, sopraan
Jana Mamonova, sopraan
Martinus Leusink, tenor
Andrew Slater, bas

Een meesterwerk! Ik heb de Messiah jaren lang grijsgedraaid, en kan er nog steeds geen genoeg van krijgen.
In een lange autorit weer helemaal geluisterd. Verveelt na 20 jaar luisteren nog geen minuut. Al ken ik van lieverlee bijna ‘elke’ noot. Vooral door de volgorde en enkel het gebruik van de bijbelteksten heel erg mooi om naar te luisteren.

Dat wordt genieten @helma. Wij zijn ook een aantal keren geweest bij een uitvoering van hen. Ooit zelfs veel jaren terug in Elburg, jaren terug, toen nog Stadsknapenkoor Elburg. Ik had toen net mijn rijbewijs...
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Maanenschijn schreef:
J.C. Philpot schreef:
Olga Zinovieva, sopraan
Jana Mamonova, sopraan
Martinus Leusink, tenor
Andrew Slater, bas

In een lange autorit weer helemaal geluisterd. Verveelt na 20 jaar luisteren nog geen minuut. Al ken ik van lieverlee bijna ‘elke’ noot. Vooral door de volgorde en enkel het gebruik van de bijbelteksten heel erg mooi om naar te luisteren.

Dat wordt genieten @helma. Wij zijn ook een aantal keren geweest bij een uitvoering van hen. Ooit zelfs veel jaren terug in Elburg, jaren terug, toen nog Stadsknapenkoor Elburg. Ik had toen net mijn rijbewijs...
Hm.... https://www.ad.nl/show/dirigent-pieter- ... ~a02e4c05/
~~Soli Deo Gloria~~
Bertiel

Bericht door Bertiel »

ik ga vanavond naar een concert met kerstmuziek uit de barak van een klein ensemble (violin da gamba, theorbe, klavecimbel, tenor en sopraan). Ik blaf gelukkig een stuk minder... vanavond maar een prop in m'n mond....
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Dodo

Bericht door Dodo »

Bertiel schreef:ik ga vanavond naar een concert met kerstmuziek uit de barak van een klein ensemble (violin da gamba, theorbe, klavecimbel, tenor en sopraan). Ik blaf gelukkig een stuk minder... vanavond maar een prop in m'n mond....
Pottertjes, Fishermans friend, en een flesje water.
Mara

Bericht door Mara »

Bertiel schreef:ik ga vanavond naar een concert met kerstmuziek uit de barak van een klein ensemble (violin da gamba, theorbe, klavecimbel, tenor en sopraan). Ik blaf gelukkig een stuk minder... vanavond maar een prop in m'n mond....
De fysio leerde om bij het opkomen van een hoestprikkel te slikken. Eventueel idd een slok water zoals Dodo ook aanraadde.
En lekker voluit hoesten als de muziek op vol volume is. Dan heeft niemand er last van. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

uit de barOk hoop ik ;) Geniet ervan!
~~Soli Deo Gloria~~
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Wat hm....?
Moet ik in je suggestie een publieke boycot als economische lynchepartij lezen?
Plaats reactie