Presidentsverkiezingen USA 2024

parsifal

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door parsifal »

DDD schreef: Vandaag, 08:49 Los daarvan heb ik me iets meer verdiept in Groenland. Groenland is zelf buiten de EU gestapt. Wat natuurlijk een extra risico heeft meegebracht op oorlog met Amerika. Dat maakt de verwijten van Wim Anker aan 'de kolonisator' ook wel wat eenzijdig.

Overigens zag ik in de krant dat de bezwaren tegen de militaire macht van Trump binnen de Republikeinen weer zijn ingetrokken. Helaas. Dan blijft alleen de Fed over als bastion tegen dictator Trump. De voorzitter daarvan zei wijze woorden. Soms vereist de tijd dat je aanblijft, niet uit eigen belang, maar in het publieke belang.

Een stuk beter dan al die Amerikaanse ambtenaren die plaatsmaakten voor volgelingen van de dictator zodra het er een beetje op aankwam en ze in de problemen konden komen. En dat allemaal zogenaamd uit principe. Alsof je dan niet zelf verantwoordelijk bent voor wat er gebeurt.
De EU gaat niet zozeer over militaire samenwerking (Daarom wilden Zweden en Finland ook bij Navo). In tegenstelling tot wat Wim Anker in dit topic claimt is Groenland wel deel van de NAVO, en is er gewoon recht op verdediging. De VS heeft ook een basis op Groenland en had er meer (zelf afgeschaald). Ze hebben zelfs de vrijheid genomen om er kernwapens te houden en (is er wat verloren daar) https://historiek.net/amerikaanse-kernb ... nd/171272/

Het is niet heel makkelijk om vanuit VS naar Nederland te komen. De vriend van een collega van me zit in het proces en dat is iemand met goede baan, hoge opleiding en inkomen vanuit VS, dus gaat alleen belastinggeld binnen brengen. Het is wel zo dat veel migratie tussen Westerse landen, migratie van hoger-opgeleiden, ondernemers of mensen die de ruimte nodig hebben is. Ruimte is er meer in de VS, ook is er een grote markt met minder beperkingen en het heeft nog steeds de grote universiteiten met veel aanzien en geld (Engeland en Zwitserland kunnen daar wel mee concureren en ook een medische universiteit als Karolinska in Stockholm, waar dan ook redelijk wat Amerikanen rondlopen).

Ik heb zelf wel eens aanbieding gehad om in VS te komen werken. Maar ik moet er niet aan denken om dat vanuit Zweden of Nederland te doen, en dan gaat het om een goede werkgever (Amerikaanse universiteit).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Wim Anker schreef: Gisteren, 17:11 Je verhaal klopt van geen kanten.
Welles!
Gaan we nu alleen welles-nietes doen? Dat schiet niet op. Onderbouw het en dan kunnen we tenminste verder praten.
KDD schreef:Met de vetgedrukte ben ik met je eens. Aan de andere kant dat weet ieder een en als je rare dingen gaat doen met zulke gasten dan is de kans groot dat het niet goed afloopt met je. Doe je normaal dan heb je geen problemen van ICE. Je heb een veel groter kans dat je last krijgt van een bewapend illegaal.
Het is zeer problematisch als we dit gaan normaliseren. Daar komt nog eens bij dat wat "normaal" wordt gevonden nogal interpretatiegevoelig is. In gesprek/discussie zijn met een agent is blijkbaar een reden om pepperspray in je gezicht te krijgen, zoals dit filmpje laat zien.
Het is buitengewoon agressief, ook richting demonstranten die zich naar mijn mening vrij normaal gedragen.
DDD

Bericht door DDD »

Dit soort gevaarlijke gedachten van KDD maken mij ook wel bang. Het enige dat er tegen helpt, is opleiding, opvoeding en in gesprek blijven.

Ik denk namelijk dat als de VS een bod zouden doen op Nederland, en iedere Nederlander 50.000 euro zouden beloven als ze daarmee instemmen, dat dan ook een meerderheid vóór zo'n referendum zou stemmen. Niet wetende bij wat voor staatsschuld ze dan 'aanschuiven'.

De onnozelheid van veel mensen is groot. Ik vrees dat dat ook komt omdat politici dit soort absurde ideeën onvoldoende serieus bespreken, zodat mensen zich er ook geen mening over kunnen vormen.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: Vandaag, 09:41 Dit soort gevaarlijke gedachten van KDD maken mij ook wel bang. Het enige dat er tegen helpt, is opleiding, opvoeding en in gesprek blijven.

Ik denk namelijk dat als de VS een bod zouden doen op Nederland, en iedere Nederlander 50.000 euro zouden beloven als ze daarmee instemmen, dat dan ook een meerderheid vóór zo'n referendum zou stemmen. Niet wetende bij wat voor staatsschuld ze dan 'aanschuiven'.

De onnozelheid van veel mensen is groot. Ik vrees dat dat ook komt omdat politici dit soort absurde ideeën onvoldoende serieus bespreken, zodat mensen zich er ook geen mening over kunnen vormen.
Op mijn komt zo'n bericht vrij hooghartig over. Zeker gezien eerdere bijdragen in dit topic.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: Vandaag, 09:41 Dit soort gevaarlijke gedachten van KDD maken mij ook wel bang. Het enige dat er tegen helpt, is opleiding, opvoeding en in gesprek blijven.

Een mooi voorbeeld van hoe zichzelf verheffend nederland tegen de wereld aankijkt: iedereen is onnozel (behalve ik).
ZWP

Bericht door ZWP »

"Slechts 4 procent van de Amerikanen vindt het een ‘goed idee’ om Groenland met militair geweld binnen te vallen en over te nemen. Bij de Republikeinen, de partij van president Trump, ligt dat percentage een stuk hoger. 8 procent van de Republikeinen staat achter een militair ingrijpen op Groenland."

"Van alle Amerikanen steunt slechts 17 procent het plan van president Trump om Groenland in te lijven. Een meerderheid van zowel Democraten als Republikeinen is tegen het gebruik van militair geweld om het eiland te annexeren, blijkt uit een peiling van Reuters/Ipsos."

Bron AD, peiling Reuters/Ipsos.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

ZWP schreef: Gisteren, 16:43 Je ziet duidelijk in dit topic dat alles verschuift.

Zaken waarvan we een paar jaar geleden niet hadden gedacht dat die zouden gebeuren in de VS, gebeuren én worden verdedigd. We wennen eraan en 'ach het zal zo'n vaart niet lopen'.
Maar als je nu nog, na alles* wat er ondertussen gebeurd is, denkt dat het wel meevalt, dat Trump cs zich toch vooral op het binnenland concentreren en de 'swamp drainen', ben je erg naïef wat mij betreft.

(...)
En toch is er niets nieuws onder de zon.
Wat werkelijk compleet nieuwe informatie voor mij was is dat er in de tijd van Obama er tussen de 67-72 mensen onder ICE stierven (bronnen: factcheck.org; American Civil Liberties Union. Andere bronnen spreken van 56 - er lijkt geen concensus te zijn).
Het verraste mij enorm. Niet, dat nu het één het ander goedpraat, integendeel (!!!). Ik kan me alleen niet vergelijkbare ophef uit die tijd herinneren. Misschien zijn er hier mensen bij wie dit wel in het geheugen zit.
parsifal

Bericht door parsifal »

Edelweiss schreef: Vandaag, 12:23
ZWP schreef: Gisteren, 16:43 Je ziet duidelijk in dit topic dat alles verschuift.

Zaken waarvan we een paar jaar geleden niet hadden gedacht dat die zouden gebeuren in de VS, gebeuren én worden verdedigd. We wennen eraan en 'ach het zal zo'n vaart niet lopen'.
Maar als je nu nog, na alles* wat er ondertussen gebeurd is, denkt dat het wel meevalt, dat Trump cs zich toch vooral op het binnenland concentreren en de 'swamp drainen', ben je erg naïef wat mij betreft.

(...)
En toch is er niets nieuws onder de zon.
Wat werkelijk compleet nieuwe informatie voor mij was is dat er in de tijd van Obama er tussen de 67-72 mensen onder ICE stierven (bronnen: factcheck.org; American Civil Liberties Union. Andere bronnen spreken van 56 - er lijkt geen concensus te zijn).
Het verraste mij enorm. Niet, dat nu het één het ander goedpraat, integendeel (!!!). Ik kan me alleen niet vergelijkbare ophef uit die tijd herinneren. Misschien zijn er hier mensen bij wie dit wel in het geheugen zit.
https://www.theguardian.com/us-news/ng- ... s-timeline
Dat zijn wel interessante statistieken. Moet ook onderzocht worden en afgezet tegen gemiddeld aantal mensen in ICE detentie. Ook onder Obama was politie in VS (en waarschijnlijk ICE) veel minder getraind dan in Europa.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
KDD

Bericht door KDD »

elbert schreef: Vandaag, 09:20
Wim Anker schreef: Gisteren, 17:11 Je verhaal klopt van geen kanten.
Welles!
Gaan we nu alleen welles-nietes doen? Dat schiet niet op. Onderbouw het en dan kunnen we tenminste verder praten.
KDD schreef:Met de vetgedrukte ben ik met je eens. Aan de andere kant dat weet ieder een en als je rare dingen gaat doen met zulke gasten dan is de kans groot dat het niet goed afloopt met je. Doe je normaal dan heb je geen problemen van ICE. Je heb een veel groter kans dat je last krijgt van een bewapend illegaal.
Het is zeer problematisch als we dit gaan normaliseren. Daar komt nog eens bij dat wat "normaal" wordt gevonden nogal interpretatiegevoelig is. In gesprek/discussie zijn met een agent is blijkbaar een reden om pepperspray in je gezicht te krijgen, zoals dit filmpje laat zien.
Het is buitengewoon agressief, ook richting demonstranten die zich naar mijn mening vrij normaal gedragen.
Dat is geen normaal gedrag. Het is provocerend om geweld uit te lokken zodat de agenten als grote boosdoeners gezien worden.
KDD

Bericht door KDD »

Welke gedachten heb je het over? Dat Canada overgenomen wordt door Amerika? Canada lift al mee op het succes van Amerika. Een van de redenen waarom Canada een sociaal zorgstelsel kan hebben, is dat het niets uitgeeft aan het leger en voor defensie afhankelijk is van Amerika. Kortom, Canada is Amerika's arme neefje dat neerkijkt op zijn weldoener. Wat ervaring zou jouw helpen. Ik ben misschien niet opgeleid of opgevoed maar ik heb wel bijna een jaar in Amerika gewerkt waarvan ik heel fijn herinneringen heb. Ik ben er ook vaak met mijn gezin op vakantie naar toe gegaan wat ik ook hoop blijven te doen.
parsifal

Bericht door parsifal »

KDD schreef: Vandaag, 13:07

Welke gedachten heb je het over? Dat Canada overgenomen wordt door Amerika? Canada lift al mee op het succes van Amerika. Een van de redenen waarom Canada een sociaal zorgstelsel kan hebben, is dat het niets uitgeeft aan het leger en voor defensie afhankelijk is van Amerika. Kortom, Canada is Amerika's arme neefje dat neerkijkt op zijn weldoener. Wat ervaring zou jouw helpen. Ik ben misschien niet opgeleid of opgevoed maar ik heb wel bijna een jaar in Amerika gewerkt waarvan ik heel fijn herinneringen heb. Ik ben er ook vaak met mijn gezin op vakantie naar toe gegaan wat ik ook hoop blijven te doen.
Dit is natuurlijk niet helemaal waar. VS profiteert natuurlijk een hoop van de situatie, met wapenaankopen in VS. Intelligence samenwerking met bijvoorbeeld VK (die lang op net zo hoog niveau zaten als VS op dat gebied) en Canada in five eyes. Hulp van andere Navo landen bij Afghanistan oorlog (waar op verzoek van VS Navo bij werd betrokken) en wat Canada ook aardig wat doden per hoofd van de bevolking heeft gekost. (Niet zoveel als Denemarken of VK, maar nog steeds veel).
Plaats reactie