Presidentsverkiezingen USA 2024

KDD

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door KDD »

elbert schreef: Vandaag, 17:01
Wim Anker schreef: Vandaag, 16:34Tja, die.Renee Good had volgens mij geen donkere huidskleur.
En dat ze is doodgeschoten had ze echt aan zichzelf te danken.
Het probleem is dat de Amerikaanse overheid hierover niet de waarheid vertelt. Het verhaal is dat Renee Good probeerde om de ICE agent omver te rijden, maar de beelden wijzen wat anders uit. Ze draaide haar auto van hem weg, waarna hij haar vanuit een positie schuin van voren (dus niet recht voor de auto zoals wordt gezegd) doodschoot, gevolgd door 2 schoten van de zijkant. Het kogelgat van het eerste schot komt dan ook van schuin van voren. De agent is ook niet door de auto geraakt, al vertelde de regering een ander verhaal, namelijk dat de agent een gebroken voet had. Maar dit is dezelfde agent die na de schietpartij gewoon wegloopt.
Wie de beelden analyseert (en dat is uitvoerig gedaan) komt tot een andere conclusie dan wat de Amerikaanse regering zegt.
Agenten met ervaring zeggen dan ook dat het gebruik van dodelijk geweld in dit geval niet gerechtvaardigd was.
Ik krijg de indruk dat de agenten van ICE slecht opgeleid zijn, zwaar bewapend, schietgraag en met een blanco cheque van de regering Trump op zak om te doen wat ze willen. Dat is niet goed.
Met de vetgedrukte ben ik met je eens. Aan de andere kant dat weet ieder een en als je rare dingen gaat doen met zulke gasten dan is de kans groot dat het niet goed afloopt met je. Doe je normaal dan heb je geen problemen van ICE. Je heb een veel groter kans dat je last krijgt van een bewapend illegaal.
Laatst gewijzigd door KDD op 14 jan 2026, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
gallio

Bericht door gallio »

KDD schreef: Vandaag, 18:31
Ik zou niet weten maar het is wel meer dan 10% dat weet ik wel. Als Amerika de grens open deed voor alle Canadezen ongeacht hun vermogen zullen er veel meer naar Amerika verhuizen. Dat is gewoon een gegeven......
Ik hou het toch maar bij Leger en Angus Reid. Dat zijn betrouwbare bedrijven qua peilingen, en die melden 9% en 10%.
DDD

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef: Vandaag, 18:10
DDD schreef: Vandaag, 17:59
Wim Anker schreef: Vandaag, 17:11
elbert schreef: Vandaag, 17:01 Het probleem is dat de Amerikaanse overheid hierover niet de waarheid vertelt. Het verhaal is dat Renee Good probeerde om de ICE agent omver te rijden, maar de beelden wijzen wat anders uit. Ze draaide haar auto van hem weg, waarna hij haar vanuit een positie schuin van voren (dus niet recht voor de auto zoals wordt gezegd) doodschoot, gevolgd door 2 schoten van de zijkant. Het kogelgat van het eerste schot komt dan ook van schuin van voren. De agent is ook niet door de auto geraakt, al vertelde de regering een ander verhaal, namelijk dat de agent een gebroken voet had. Maar dit is dezelfde agent die na de schietpartij gewoon wegloopt.
Wie de beelden analyseert (en dat is uitvoerig gedaan) komt tot een andere conclusie dan wat de Amerikaanse regering zegt.
Agenten met ervaring zeggen dan ook dat het gebruik van dodelijk geweld in dit geval niet gerechtvaardigd was.
Ik krijg de indruk dat de agenten van ICE slecht opgeleid zijn, zwaar bewapend, schietgraag en met een blanco cheque van de regering Trump op zak om te doen wat ze willen. Dat is niet goed.
Je verhaal klopt van geen kanten.
Ik vind dat dit soort ongemotiveerde onzinbijdragen gemodereerd zouden moeten worden. Het is leugens wat de klok slaat, zonder enige onderbouwing. Over Groenland, en weet ik wat niet al. Het is in strijd met de belijdenisgeschriften ook nog.
Lees eens een krant. Bv het stuk van nu.nl wat ik hier postte.
Maar de dwaze roep om censuur is tekenend genoeg, dit is dus het eu narratief en de linkse deugethiek. Het denken wat ik - sinds jaar en dag - bestrijd. En forummers op RF menen er nog een christelijk sausje overheen te kunnen doen.

De baas van X, Elon Musk, daarentegen heeft nu de sourcecode van het weergavealgoritme op X vrijgegeven. Dat is vrijheid propageren en ernaar handelen!

Ergo, Elon Musk doet beter dan DDD.
Dat stuk heb ik gelezen. Onlangs las ik in Trouw (denk ik) een heel artikel over de NAVO, als een soort vehikel van de Amerikanen om Europa onder de duim te houden. Ik lees van alles. Maar ik zie gewoon dat jij heel vaak je nogal vér strekkende standpunten niet onderbouwt, en wel onrust zaait. Want er zijn ook mensen die het allemaal niet zo begrijpen, en dan kiezen voor wat het beste voelt.

Jij slaat graag aan op die onderbuik.
DDD

Bericht door DDD »

gallio schreef: Vandaag, 16:00
KDD schreef: Vandaag, 14:16
gallio schreef: Vandaag, 13:59

Tja, het is maar hoe je de feiten wil presenteren. Ongeveer 10% van alle Canadezen is in principe voor aansluiting.

Ik ga er van uit dat die 10% wel eens hard kan verminderen als hun gezondheidszorg uitgeholt wordt, of hun familie vermoord wordt door ICE.
Het is wel meer dan 10%. Ik vindt het opmerkelijk dat Canadezen die Amerikaan kunnen worden omdat ze rijk zijn het meestal altijd doen en dual citizen worden en ook vaak naar Amerika emigreren. Als we de 51ste staat worden dan hoef je van ICE niet bang te wezen want je ben niet illegaal in het land.
O ja, hoeveel is het dan wel ? Ik baseer mijn nummer op een peiling door een erkend polling company.

Inderdaad, als je rijk bent en je eigen ziekte kosten premies kan betalen ga je er financieel op vooruit als je naar de VS kan emigreren. Maar dat gaat maar voor een klein aantal van de gehele bevolking.
Ik zou niet weten maar het is wel meer dan 10% dat weet ik wel. Als Amerika de grens open deed voor alle Canadezen ongeacht hun vermogen zullen er veel meer naar Amerika verhuizen. Dat is gewoon een gegeven. Ik heb ook ervaring gehad met ziekenhuizen daar. In mijn ervaring is de zorg een stuk beter dan wat ik thuis ervaren hebt. Het was wel duur maar vaak als Amerikaan betaalt je werkgever de kosten voor ziekteverzekering.
Dank voor het delen. Voor mij is het onbegrijpelijk dat iemand met een normaal verstand de voorkeur kan geven aan een Amerika inclusief Trump boven Canada. Begrijp ik het nu goed dat jouw stelling is dat de zorg in Amerika beter is dan in Canada?

Niet dat dat voor mij beslissend zou zijn. Ik begrijp niet dat je uberhaupt overweegt om te gaan wonen in een land dat zich ontwikkelt tot een dictatuur. Er zijn juist veel Amerikanen die als ze de kans krijgen naar Europa komen.
KDD

Bericht door KDD »

DDD schreef: Vandaag, 19:22
Het is wel meer dan 10%. Ik vindt het opmerkelijk dat Canadezen die Amerikaan kunnen worden omdat ze rijk zijn het meestal altijd doen en dual citizen worden en ook vaak naar Amerika emigreren. Als we de 51ste staat worden dan hoef je van ICE niet bang te wezen want je ben niet illegaal in het land.
O ja, hoeveel is het dan wel ? Ik baseer mijn nummer op een peiling door een erkend polling company.

Inderdaad, als je rijk bent en je eigen ziekte kosten premies kan betalen ga je er financieel op vooruit als je naar de VS kan emigreren. Maar dat gaat maar voor een klein aantal van de gehele bevolking.
Ik zou niet weten maar het is wel meer dan 10% dat weet ik wel. Als Amerika de grens open deed voor alle Canadezen ongeacht hun vermogen zullen er veel meer naar Amerika verhuizen. Dat is gewoon een gegeven. Ik heb ook ervaring gehad met ziekenhuizen daar. In mijn ervaring is de zorg een stuk beter dan wat ik thuis ervaren hebt. Het was wel duur maar vaak als Amerikaan betaalt je werkgever de kosten voor ziekteverzekering.
Dank voor het delen. Voor mij is het onbegrijpelijk dat iemand met een normaal verstand de voorkeur kan geven aan een Amerika inclusief Trump boven Canada. Begrijp ik het nu goed dat jouw stelling is dat de zorg in Amerika beter is dan in Canada?

Niet dat dat voor mij beslissend zou zijn. Ik begrijp niet dat je uberhaupt overweegt om te gaan wonen in een land dat zich ontwikkelt tot een dictatuur. Er zijn juist veel Amerikanen die als ze de kans krijgen naar Europa komen.
De zorg was echt een stuk beter. Wat mij ook een beetje verbaasde want thuis proberen ze ons het tegenovergestelde wijs te maken. Net als bij jullie. Het was wel duur maar zoals ik zei veel amerikanen hebben verzekering ervoor dat door een werkgever betaalt wordt. Trouwens de zorg in nederland is ook een stuk beter dan in canada. Dus het legt niet alleen aan dat er concerentie is zoals in amerika. Er zijn blijkbaar ander factoren.
helma

Bericht door helma »

Edelweiss schreef:
parsifal schreef: Vandaag, 17:39 Dit is echt irrelevant. Hoe de vrouw er ook uitziet, het blijft tragisch dat ze doodgeschoten is.
Dat eerste vraag ik mij toch af. Een dode mother-next-door geeft denk ik toch echt een ander publiek sentiment dan een dode fanatiek-activistische lesbie. (Sorry dat ik het even zo verschrikkelijk uitdruk.)

Mijn eerdere opmerking over dat zij de agent raakte neem ik overigens terug, ik had het filmpje wat elbert postte, nog niet eerder gezien.
Ik denk inderdaad dat het een bepaald sentiment oproept. En dat dat precies is wat beoogd wordt.

Ik vind het lastig; er zijn meerdere filmpjes in omloop en het is gewoon onduidelijk wat er precies gebeurt. De meningen lopen nogal uiteen.

Feit is wel dat ze aanwijzingen bewust negeert; aangemoedigd door haar 'vrouw'. Samen hebben ze bewust de situatie op scherp gezet.
Ik kan me voorstellen dat als zo'n agent vervolgens de filmende(!) dame hoort roepen dat ze moet gaan rijden hij in een split second moet beoordelen wat haar bedoeling is en daarop reageert. Ga er maar aan staan.

Al met al, bijzonder tragische afloop met alleen maar verliezers. Niet in de laatste plaats de kinderen.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: Vandaag, 19:22

Over onderbuik gesproken...

Het aantal Amerikanen dat naar Europa komt is niet opvallend. Dit terwijl veel Amerikanen de kans hebben om naar Europa te komen. De VS lijkt populairder onder Europeanen dan andersom. Maar ik vermoed dat cijfers die deze kant op wijzen je onwelgevallig zijn.
Plaats reactie