Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
In de krant van vandaag.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
-
MGG
Re: Gereformeerde Gemeenten
Dat heb gezien net als 'Het document, waarmee beide deputaatschappen hebben ingestemd, bevat een uitleg daarvan, afkomstig uit het boek ”Wet en Evangelie” van de GGiN uit 2019.'Ad Anker schreef: ↑Vandaag, 11:02Uit het HHK topic:
Op z'n hoogst kun je zeggen dat het onderscheid in evangelie- en verbondsbeloften, wat volgens 'wet en evangelie' bij ds. C. Harinck vandaan komt voor de GGiN lastig viel. Vervolgens heeft de GS van de GG in 2019 in hun benaming de visie van de GGiN overgenomen: onvoorwaardelijke en voorwaardelijke beloften. Dus in die zin heeft de GS ingestemd met de moeite die de GGiN met die benamingen had. Ze kwamen te dicht bij ds. R. Kok, las ik in de krant.
Maar niet dat zij met het hele boekje instemmen. Wat wel gesteld wordt. Overigens ontken ik niet dat dit zo is, ik ben alleen benieuwd naar de bron.
-
MGG