Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

huisman

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:Ik heb het al vaker gezegd, maar herhaal het toch nog maar eens.
Ook ik heb een gruwel aan die hele QR-samenleving, vanwege inmiddels bekende redenen (heeft totaal geen nut, brengt scheiding aan, enz.). En ik zal geen mogelijkheid voorbij laten gaan om dat te ventileren, op welke schaal dan ook.

Maar ik zou desondanks toch willen pleiten voor burgerlijke gehoorzaamheid: houd je aan de regels, ook al ben je het er niet mee eens. Tenzij die regels uiteraard tegen de Bijbel in gaan.
Eens, maar houd je dan aan de regels van de overheid en niet aan de samenvatting van de media.
Er zijn veel meer uitzonderingen op de QR code dan in de media staat.
Kijk op rijksoverheid.nl en voor horeca op de site van hun branche.
En dan nog is er verwarring. Wat is precies de definitie van terras. Zijn wegrestaurants uitgezonderd? In mijn omgevening zeggen ze van wel maar dat kan ik niet vinden.
Hoor dat besloten bijeenkomst in een restaurant met de deur op slot ook is vrijgesteld van QR code check.

Verder is hier net wat ophef bij een thuiszorgorganisatie. Volledig gevaccineerde medewerker is positief en flink ziek en heeft diverse cliënten besmet. Zal wel uitzonderlijk zijn maar toch....
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef:Ik heb het al vaker gezegd, maar herhaal het toch nog maar eens.
Ook ik heb een gruwel aan die hele QR-samenleving, vanwege inmiddels bekende redenen (heeft totaal geen nut, brengt scheiding aan, enz.). En ik zal geen mogelijkheid voorbij laten gaan om dat te ventileren, op welke schaal dan ook.

Maar ik zou desondanks toch willen pleiten voor burgerlijke gehoorzaamheid: houd je aan de regels, ook al ben je het er niet mee eens. Tenzij die regels uiteraard tegen de Bijbel in gaan.
Eens. Met een goede aanvulling van huisman en Herman. Om dan met vruchten van geloof en bekering aan te komen vind ik naïef en stuitend.
Ad Anker
Moderator

Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Terri schreef:
In de Covid discussie zie je duidelijk karakter structuren naar voren komen, net zoals in de verschillende kerkelijke denominaties.
Interessant. Een bepaalde karakterstructuur vergroot de kans dat iemand Oud Gereformeerd wordt ofzo?
Terri

Bericht door Terri »

Ad Anker schreef:
Terri schreef:
In de Covid discussie zie je duidelijk karakter structuren naar voren komen, net zoals in de verschillende kerkelijke denominaties.
Interessant. Een bepaalde karakterstructuur vergroot de kans dat iemand Oud Gereformeerd wordt ofzo?
Ik bedoel de manier van discussiëren, debatteren, bepraten enz. Overigens heb ik dit niet zelf uitgevonden hoor, ben deze gevolgtrekking al vele malen tegen gekomen in allerlei schrijverij.
En in de praktijk nog duidelijker.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

huisman schreef:
Verder is hier net wat ophef bij een thuiszorgorganisatie. Volledig gevaccineerde medewerker is positief en flink ziek en heeft diverse cliënten besmet. Zal wel uitzonderlijk zijn maar toch....
Gisteren is in ons gezin ook de eerste gevaccineerde ziek geworden en positief getest. Ik vermoed dat het niet de laatste is. Schoonzoon is in juni geprikt met Janssen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
merel

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:
huisman schreef:
Gisteren is in ons gezin ook de eerste gevaccineerde ziek geworden en positief getest. Ik vermoed dat het niet de laatste is. Schoonzoon is in juni geprikt met Janssen.
Heeft hij ook klachten?

Bij mijn moeder op het werk heeft een gevaccineerde ( zorg) collega haar kleinkinderen besmet. De kleinkinderen, waaronder een baby) zijn behoorlijk ziek. Zij heeft geen klachten.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

@merel Ja, heeft ook klachten.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD

Bericht door DDD »

Ad Anker schreef:
Terri schreef:
Natuurlijk is dat zo. Is je dat nog nooit opgevallen?
Forummer

Bericht door Forummer »

Adje schreef:
Charles schreef:
Adje schreef:
Charles schreef:Dit weekend met een groep ongevaccineerden gegeten in een restaurant... Via de achteringang naar een afzonderlijk zaaltje.
Zijn bovenstaand de vruchten van geloof en bekering?
Ter overweging.

Afbeelding
Dan nogmaals mijn vraag: was/is je (persoonlijke) handelwijze een vrucht van geloof en bekering? Als ik mij goed herinner hadden wij het daar over!
Toe maar. De overheid minachten nog wel. Gevaarlijke gedachte. Neigt naar extremisme.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:
Ad Anker schreef:
Terri schreef:
Wil je misschien reageren op de voorbeelden in dit draadje dat volledig gevaccineerden anderen besmetten of ziek worden. Lijkt mij voor de QR pleiters geen goed nieuws.
Voorbeeld van merel, Maanenschijn en huisman.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Forummer

Bericht door Forummer »

Ad Anker schreef:
Adje schreef:
Ad Anker schreef:Maar is eten in een achterafzaal regelovertredend?
Naar mijn idee wel. Ik heb nergens gelezen dat ongevaccineerden via een achterdeur naar binnen mogen en in een speciaal zaaltje mogen dineren!
Ik vind het een mooie 'gebruik-je-boerenverstand' oplossing. Om dan met vruchten van geloof en bekering aan te komen vind ik een uiting van een linksachtig bravehendrikkengeloof waar ik niet zoveel mee heb.
Je kunt een linkse brave hendrik ook gewoon serieus nemen als hij ons een spiegel voorhoudt. De vrucht die blijkt uit onze levenswandel is wel belangrijk. Iets met zout en licht...
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
DDD

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:
Ad Anker schreef:
Terri schreef:
Wil je misschien reageren op de voorbeelden in dit draadje dat volledig gevaccineerden anderen besmetten of ziek worden. Lijkt mij voor de QR pleiters geen goed nieuws.
Ik heb geen idee. Het is een vreselijke ziekte, waartegen zelfs vaccinatie niet geheel beschermt. Dat weet ik. Wat moet ik daar over opmerken? Ik ben zo voorzichtig mogelijk en ik ben ingeënt. Veel meer kan ik niet doen.

Er zullen nog wel ergere ziekten komen, vermoed ik.
Forummer

Bericht door Forummer »

huisman schreef:
DDD schreef:
Ad Anker schreef:
Terri schreef:
Valse tegenstelling. Het is inmiddels allang bekend dat gevaccineerden anderen nog wel kunnen besmetten. Het gaat erom dat zij er zelf minder ziek van worden en zo de zorg ontlasten. Denk ook eens aan al die uitgestelde behandelingen.
huisman

Bericht door huisman »

Het gaat mij om de QR code. Als de overheid zegt dat je veilig overal heen kunt gaan als je volledig gevaccineerd bent en er zijn nu vele gevallen bekent dat gevaccineerden zelf behoorlijk ziek worden en anderen ook besmetten is dat een raar advies van de overheid.
Het zou dan ook verstandig zijn om voor toegang het testen van iedereen op te leggen ongeacht zijn vaccinatie status.

Zelf vind ik dat de maatregelen opgeheven moeten worden zoals in de VK en Denemarken.
Wijs mensen nadrukkelijk op hun eigen verantwoordelijkheid.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Forummer schreef:
Je kunt een linkse brave hendrik ook gewoon serieus nemen als hij ons een spiegel voorhoudt. De vrucht die blijkt uit onze levenswandel is wel belangrijk. Iets met zout en licht...
Dit is makkelijk scoren. Ik wil graag inhoudelijk horen waarom in een achterafzaal dineren met niet gevaccineerden geen vrucht van geloof en bekering is. Kun jij me helpen?
Plaats reactie