Eens, maar houd je dan aan de regels van de overheid en niet aan de samenvatting van de media.Tiberius schreef:Ik heb het al vaker gezegd, maar herhaal het toch nog maar eens.
Ook ik heb een gruwel aan die hele QR-samenleving, vanwege inmiddels bekende redenen (heeft totaal geen nut, brengt scheiding aan, enz.). En ik zal geen mogelijkheid voorbij laten gaan om dat te ventileren, op welke schaal dan ook.
Maar ik zou desondanks toch willen pleiten voor burgerlijke gehoorzaamheid: houd je aan de regels, ook al ben je het er niet mee eens. Tenzij die regels uiteraard tegen de Bijbel in gaan.
Er zijn veel meer uitzonderingen op de QR code dan in de media staat.
Kijk op rijksoverheid.nl en voor horeca op de site van hun branche.
En dan nog is er verwarring. Wat is precies de definitie van terras. Zijn wegrestaurants uitgezonderd? In mijn omgevening zeggen ze van wel maar dat kan ik niet vinden.
Hoor dat besloten bijeenkomst in een restaurant met de deur op slot ook is vrijgesteld van QR code check.
Verder is hier net wat ophef bij een thuiszorgorganisatie. Volledig gevaccineerde medewerker is positief en flink ziek en heeft diverse cliënten besmet. Zal wel uitzonderlijk zijn maar toch....