Meld je even aan 🤣
Erdee
Re: Erdee
Z'n vrouw komt er vandaan, ook.-DIA- schreef: ↑15 jun 2024, 10:23https://www.rd.nl/artikel/1067410-dr-w- ... id=1&pid=1DDD schreef: ↑15 jun 2024, 10:19 https://www.rd.nl/artikel/1067410-dr-w- ... -deed-pijn
Een mooi interview. Ik heb nog les van hem gehad en kwam hem tegen bij een begrafenis onlangs.
Dat irenische zou ik ook wel wat meer mogen hebben;-)
Zie ik hier de Schildkerk in Rijssen? (op een van de foto's)
Oh ik zie het al: Bevestigd in Rijssen staat erbij.
~~Soli Deo Gloria~~
-
Het verbaast mij dat van de 2500 die meededen aan de peiling van het RD maar 6% CU stemde. Ik had dit percentage een stuk hoger verwacht. Vooral omdat het RD de CU veel aandacht geeft.
www.rd.nl/artikel/1069998-voormalig-chr ... -rotterdam
Positief dat een christin op zo'n hoge positie terecht komt. Ik denk een goede keuze. In Rotterdam heb je veel stromingen: van Leefbaar tot Denk en van Partij voor de Dieren tot VVD. Schouten is redelijk neutraal.
Positief dat een christin op zo'n hoge positie terecht komt. Ik denk een goede keuze. In Rotterdam heb je veel stromingen: van Leefbaar tot Denk en van Partij voor de Dieren tot VVD. Schouten is redelijk neutraal.
Snapt iemand wat ds de Boer precies wil zeggen in zijn artikel over Bijbelse dresscode?
(Ik vind het geen duidelijk verhaal, maar wellicht ligt dat aan mij)
https://www.rd.nl/artikel/1070233
Inderdaad een ontzettend wollig artikel.
Mijn interpretatie: het gaat om kleding die bedekkend is en die gedragen wordt door mensen met een gezond schaamtegevoel.
En dat is nu juist wat speelt op middelbare scholen. Kleding die steeds minder bedekt of juist accentueert wat je met een gezond schaamtegevoel niet zou willen.
Het gaat nadrukkelijk niet om broek of rok voor vrouwen, dat sluit de schrijver impliciet wel uit.
Maar goed, het is maar een interpretatie van dit artikel, misschien zit ik er (deels) naast.
Mijn interpretatie: het gaat om kleding die bedekkend is en die gedragen wordt door mensen met een gezond schaamtegevoel.
En dat is nu juist wat speelt op middelbare scholen. Kleding die steeds minder bedekt of juist accentueert wat je met een gezond schaamtegevoel niet zou willen.
Het gaat nadrukkelijk niet om broek of rok voor vrouwen, dat sluit de schrijver impliciet wel uit.
Maar goed, het is maar een interpretatie van dit artikel, misschien zit ik er (deels) naast.
-
Haal er in ieder geval uit dat zoals onze menselijke schaamte bedekt wordt door kleding een vergelijking heeft met de schaamte tegenover de Heere die bedekt wordt door Christus. Zo is kleding ook een afspiegeling van het Borgwerk van Christus, de zondeval bracht schaamte onderling en tegenover God, kleding heft onderlinge schaamte op en Christus tegenover God. Verder spreekt hij over het belang van kleding als uiting van een cultuur, kleding is lang niet altijd neutraal, en benadrukt hij het belang van Bijbelse kaders maar die onderlijnen maakt hij niet concreet.
Zijn punt dat refokleding voor vrouwen echt herkenbaar is, deel ik niet. Jurken en rokken worden door de buitenwacht als overdressed in sommige situaties gezien, maar niet als specifiek refo. En in het huidige modebeeld is een jurk - ook va reformatorische lengte - gewoon hip.
En verder eens met bovenstaande opmerkingen. Geen idee wat de lijn in het betoog is.
En verder eens met bovenstaande opmerkingen. Geen idee wat de lijn in het betoog is.
Ik lees dat meer mensen het artikel wollig vinden. Dat begrijp ik niet. Ik vind het een heel duidelijk artikel. Het gebeurt niet vaak dat er in kerkelijke bladen zulke duidelijke artikelen staan, zonder onnodige herhalingen of overbodige concretiseringen, mijns inziens. Maar goed.helma schreef: ↑06 jul 2024, 22:19 Snapt iemand wat ds de Boer precies wil zeggen in zijn artikel over Bijbelse dresscode?
Hij zegt onder andere dat hij bang is dat veel reformatorische kledingstijl meer met groepsdruk dan met de bijbelse bedoelingen van verhulling te maken heeft en dat vragen om verantwoording van buitenaf daarom ook afstuiten op gebrek aan verantwoordingsmogelijkheden. En hij roept op om de zijns inziens bijbelse kaders van kleding (waarvan hij er enkele in het artikel duidelijk uitwerkt) meer centraal te stellen in zowel het eigen leven als in het uitdragen van de bijbelse boodschap naar buiten toe.
Mwa, het hoofdpunt van zijn betoog (is het dat?) is niet heel duidelijk eerlijk gezegd. Het lijken meer wat losse gedachten over één onderwerp. Op zich niet mis mee, maar duidelijk?DDD schreef: ↑06 jul 2024, 23:49Ik lees dat meer mensen het artikel wollig vinden. Dat begrijp ik niet. Ik vind het een heel duidelijk artikel. Het gebeurt niet vaak dat er in kerkelijke bladen zulke duidelijke artikelen staan, zonder onnodige herhalingen of overbodige concretiseringen, mijns inziens. Maar goed.helma schreef: ↑06 jul 2024, 22:19 Snapt iemand wat ds de Boer precies wil zeggen in zijn artikel over Bijbelse dresscode?
-
Vind je van niet? Als ik ergens loop in Nederland of op vakantie kan ik het meestal zo zien als er ergens ook refo's rondlopen.Zita schreef: ↑06 jul 2024, 23:42 Zijn punt dat refokleding voor vrouwen echt herkenbaar is, deel ik niet. Jurken en rokken worden door de buitenwacht als overdressed in sommige situaties gezien, maar niet als specifiek refo. En in het huidige modebeeld is een jurk - ook va reformatorische lengte - gewoon hip.