In dit geval is dat aktiever dan passief je kinderen dwingen tot het lezen van boeken waar ze helemaal niet rijp voor zijn.Posthoorn schreef:Klinkt erg passief allemaal. 'Mijn kinderen zijn er niet rijp voor, dus....'Mara schreef:Ik dwing de kinderen niet om iets te lezen waar ze nog niet rijp voor zijn.
Mijn vader deed dat ook niet, we mochten alles uit zijn boekenkast halen, maar liet ons die keuze.
Ik was als kind nieuwsgierig en zat met (veel te moeilijke) boeken soms.
Ik heb nichtjes en neefjes in de GG die ook geen enkele oudvader inhoudelijk kennen.
Dat is makkelijk, want dan ben je er af.
Het is ontzettend ingewikkeld geworden om je kinderen op te voeden in een wereld die ver verwijderd is geraakt van de onze (uit onze jeugd) en dat wordt alleen maar moeilijker.
Je kunt kinderen de weg wijzen, voorleven, maar meer dan dat kun je echt niet. Dus hoezo passief?
Zo is dat samanthi.samanthi schreef:e zet per slot van rekening een baby geen bord boerenkool voor.
En m.i. ligt hier ook wel een verantwoordelijkheid bij de predikanten. Er wordt vaker uit Piper geciteerd dan uit M. Henry. Gelukkig niet door alle predikanten.