Nu heb je een beetje een idee van hoe de emigranten zich voelen als ze de Nederlandse driekleur zien en het Wilhelmus horen, of als ze zelfs het Nederlands horen spreken...MarthaMartha schreef:Weet je hoe leuk het is om aan de andere kant van de wereld opeens het Wilhelmus uit de luidsprekers te horen galmen?
Oranjegekte
Re: Oranjegekte
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Het is gewoon leuk.
Net terug van de boodschappen.
Binnen de Aldi liepen meer mannen met de vrouwen en opvallend was dat de mannen haast hadden en de vrouwen niet.
Gewoon leuk om te zien.
Net terug van de boodschappen.
Binnen de Aldi liepen meer mannen met de vrouwen en opvallend was dat de mannen haast hadden en de vrouwen niet.
Gewoon leuk om te zien.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
O, even voor de duidelijkheid...... ík ben ook beslist niet blauw.Josephus schreef:De blauwen zullen dat zeker véél erger vinden.Lourens schreef:Hier in het dorp kan vanavond nog een club algemeen landskampioen worden, dus voor velen gaat de oranjegekte over in een rood-gekte.
En ik weet niet wat erger is, denk zelfs het laatste.

Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Dan ben je óf groen óf kleurloos.Lourens schreef:O, even voor de duidelijkheid...... ík ben ook beslist niet blauw.

Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Blauw??
Is dat een codewoord of zo iets?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Tja, je hebt daar op het dorp de blauwen en de roden ....... en het erge is als het door gezinnen loopt. Een collega is een blauwe en getrouwd met een rode. Ik denk dat we maandag hem weer geestelijk moeten ondersteunen.Joannah schreef:Blauw??
Dat bedoel ik. Dan maar een beetje oranjegekte, dat gaat dan niet door families heen,
ik snap het nog steeds niet, maar goed, zoals het klinkt ben ik al lang blij dat ik niet in een dergelijk durp woon ..
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Pff, weer gewonnen, helaas.
- Bonny
- Contacteer:
Fluitje/ lourens woont in Bunsburg (=Spakenburg). Daar zijn twee rivaliserende voetbalclubs: De IJsselmeervogels en Spakenburg. De ene heet de rooie en de andere de blauwen, vanwege de kleur van hun shirt.Joannah schreef:ik snap het nog steeds niet, maar goed, zoals het klinkt ben ik al lang blij dat ik niet in een dergelijk durp woon ..
Snappu?

The Groom's still waiting at the altar
Kunnen geestelijke vermaningen aan specifieke forumleden niet gewoon per PB gedaan worden?
Je hebt helemaal gelijk Zita
ik heb hier even flink wat weggeknipt
Laten we er allemaal aan werken de sfeer op het forum goed te houden.
we gaan dus op een positieve manier met elkaar om!
ik heb hier even flink wat weggeknipt
Laten we er allemaal aan werken de sfeer op het forum goed te houden.
we gaan dus op een positieve manier met elkaar om!
Dit topic eens doorlezende, begrijp ik toch iets niet.
Als iemand meent op een fatsoenlijke manier te mogen genieten van een spannende voetbalwedstrijd, dan wordt dat "zonde", "werelds" en "afgoderij" genoemd.
Maar diezelfde mensen die dat doen, gaan wel (mét hun kinderen) allerlei oorlogstuig bewonderen dat primair gemaakt is om de medemens te doden.
Als iemand meent op een fatsoenlijke manier te mogen genieten van een spannende voetbalwedstrijd, dan wordt dat "zonde", "werelds" en "afgoderij" genoemd.
Maar diezelfde mensen die dat doen, gaan wel (mét hun kinderen) allerlei oorlogstuig bewonderen dat primair gemaakt is om de medemens te doden.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
De mensen die van een voetbalwedstrijd genieten, bedoel je, of zij die daar tegenin gaan?
Ik kreeg meer het idee dat het ging om mensen te beschermen.Unionist schreef:Dit topic eens doorlezende, begrijp ik toch iets niet.
Zelfs bij de nagespeelde aanval ging het niet primair om doden. Al is er wel een vogeltje gesneuveld, dat op de verkeerde tijd op de verkeerde plek was.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.