Ja. Een bakje koffie is wel een must. Meestal zit daar ook een koekje en een snoepje bij. Dus zoveel te klagen heb ik nou ook weer niet.Tiberius schreef:Wat slecht. Verkeerde zuinigheid, mijns inziens.Bogerman schreef:In onze gemeente wordt uit het oogpunt van zuinigheid nooit koffie gedronken bij een ledenvergadering.
Beroepingswerk discussie [7]
-
- Verbannen
Re: Beroepingswerk discussie [7]
Nu nog toegang voor de vrouwen.
Je komt even om je stem uit te brengen. De kerk is geen gezelligheidsvereniging.GerefGemeente-lid schreef:Ja. Een bakje koffie is wel een must. Meestal zit daar ook een koekje en een snoepje bij. Dus zoveel te klagen heb ik nou ook weer niet.Tiberius schreef:Wat slecht. Verkeerde zuinigheid, mijns inziens.Bogerman schreef:In onze gemeente wordt uit het oogpunt van zuinigheid nooit koffie gedronken bij een ledenvergadering.
Ontmoeting is wel degelijk onderdeel van het gemeente zijn.Bogerman schreef:Je komt even om je stem uit te brengen. De kerk is geen gezelligheidsvereniging.GerefGemeente-lid schreef:Ja. Een bakje koffie is wel een must. Meestal zit daar ook een koekje en een snoepje bij. Dus zoveel te klagen heb ik nou ook weer niet.Tiberius schreef:Wat slecht. Verkeerde zuinigheid, mijns inziens.Bogerman schreef:In onze gemeente wordt uit het oogpunt van zuinigheid nooit koffie gedronken bij een ledenvergadering.
-
Als je de makkelijke weg wilt bewandelen kan je lid worden van de HHK, in veel gemeenten kan je stemmen als vrouw zijnde.Erskinees schreef:Nu nog toegang voor de vrouwen.
Laatst gewijzigd door Geytenbeekje op 01 jul 2021, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen
Eens.Bezorgd schreef:Ontmoeting is wel degelijk onderdeel van het gemeente zijn.Bogerman schreef:Je komt even om je stem uit te brengen. De kerk is geen gezelligheidsvereniging.GerefGemeente-lid schreef:Ja. Een bakje koffie is wel een must. Meestal zit daar ook een koekje en een snoepje bij. Dus zoveel te klagen heb ik nou ook weer niet.Tiberius schreef: Wat slecht. Verkeerde zuinigheid, mijns inziens.
Maar ook eens met @Bogerman. Die koffie en dat koekje en dat snoepje krijg ik alleen bij de jaarvergadering met de bespreking van de jaarstukken in maart/april en bij de najaarsledenvergadering in november als de ouderlingen en diakenen aftredend zijn. De andere 3 keren is het alleen even stemmen en dan ben je nog voor koffietijd weer thuis.
-
Bij ons ook geen koffie oid bij het stemmen, logisch want het is in een kwartier gebeurt vaak. Wel koffie tijdens gemeenteavonden, volwassencatechisatie, openings en afsluitingsavond van het verenigingsleven.
Waarom zou dat stemmen eigenlijk niet schriftelijk of online gaan? Zeker in de afgelopen tijd was dat toch heel logisch geweest.
Dat is waar, dan is het alleen even langsgaan en weer naar huis.GerefGemeente-lid schreef:Eens.Bezorgd schreef:Ontmoeting is wel degelijk onderdeel van het gemeente zijn.Bogerman schreef:Je komt even om je stem uit te brengen. De kerk is geen gezelligheidsvereniging.GerefGemeente-lid schreef:[
Ja. Een bakje koffie is wel een must. Meestal zit daar ook een koekje en een snoepje bij. Dus zoveel te klagen heb ik nou ook weer niet.
Maar ook eens met @Bogerman. Die koffie en dat koekje en dat snoepje krijg ik alleen bij de jaarvergadering met de bespreking van de jaarstukken in maart/april en bij de najaarsledenvergadering in november als de ouderlingen en diakenen aftredend zijn. De andere 3 keren is het alleen even stemmen en dan ben je nog voor koffietijd weer thuis.
-
Bang voor de hackersDDD schreef:Waarom zou dat stemmen eigenlijk niet schriftelijk of online gaan? Zeker in de afgelopen tijd was dat toch heel logisch geweest.

Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.Geytenbeekje schreef:Bang voor de hackersDDD schreef:Waarom zou dat stemmen eigenlijk niet schriftelijk of online gaan? Zeker in de afgelopen tijd was dat toch heel logisch geweest.
-
Ik zeg het wel lachend, maar er kan wel een gevaar voor zijn. Als iemand uit die gemeente iemand kent die dat goed kan...eilander schreef:Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.Geytenbeekje schreef:Bang voor de hackersDDD schreef:Waarom zou dat stemmen eigenlijk niet schriftelijk of online gaan? Zeker in de afgelopen tijd was dat toch heel logisch geweest.
Eens.Geytenbeekje schreef:Ik zeg het wel lachend, maar er kan wel een gevaar voor zijn. Als iemand uit die gemeente iemand kent die dat goed kan...eilander schreef:Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.Geytenbeekje schreef:Bang voor de hackersDDD schreef:Waarom zou dat stemmen eigenlijk niet schriftelijk of online gaan? Zeker in de afgelopen tijd was dat toch heel logisch geweest.
Het samenkomen, het samen de Heere om Zijn zegen bidden vind ik eigenlijk een belangrijker punt om niet online te stemmen.
En alhoewel dat in de achterliggende tijd wellicht in veel gevallen anders ging, zoals bijv. alleen een kerkenraad die samenkomt, was dat een noodoplossing en dat zou het ook moeten blijven.
Refogast schreef:Gereformeerde Gemeenten
Beroepen: te Katwijk aan Zee en te Nijkerk, kand. J. Beens te ‘t Harde.
Die gaan dus voor een tweede ronde.
Vooral Katwijk opvallend. Die beroepen normaal gesproken rustig volgens een vast schema.
Ja, er zijn meer gemeenten die binnen korte tijd opnieuw gaan beroepen. Scherpenzeel ook! Normaal bij ons ook een rustiger schema. Enfin ik ben er ditmaal blij mee.Bezorgd schreef:Refogast schreef:Gereformeerde Gemeenten
Beroepen: te Katwijk aan Zee en te Nijkerk, kand. J. Beens te ‘t Harde.
Die gaan dus voor een tweede ronde.
Vooral Katwijk opvallend. Die beroepen normaal gesproken rustig volgens een vast schema.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.