Daarom een pastoraal werker, die hebben daar zelf voor gekozen.Tiberius schreef:De afstand Urk-Ouddorp nodigt niet uit om hem aan de Oase verbonden te laten blijven.Jantje schreef:Misschien kan hij verbonden blijven aan de Oase, voor één dag per week ofzo. En anders kan wellicht ds. G. Pater zijn taak overnemen. De GG van Ouddorp is ook niet zo groot, 229 (doop)leden telt die gemeente, dus dat zou dan prima kunnen.
En ds. Pater als alternatief is denk ik niet zo wenselijk, die is niet zo pastoraal.
Beroepingswerk discussie [4]
- FlyingEagle
Re: Beroepingswerk discussie [4]
-
- Verbannen
Dat vraag ik me ook af. Volgens mij is het tegendeel waar. Bovendien vind ik het een onterechte beschuldiging op de persoon.-DIA- schreef:Weet ds. Pater dat zelf ook?Tiberius schreef:De afstand Urk-Ouddorp nodigt niet uit om hem aan de Oase verbonden te laten blijven.Jantje schreef:Misschien kan hij verbonden blijven aan de Oase, voor één dag per week ofzo. En anders kan wellicht ds. G. Pater zijn taak overnemen. De GG van Ouddorp is ook niet zo groot, 229 (doop)leden telt die gemeente, dus dat zou dan prima kunnen.
En ds. Pater als alternatief is denk ik niet zo wenselijk, die is niet zo pastoraal.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Het is én geen beschuldiging én niet op de persoon.Jantje schreef:Dat vraag ik me ook af. Volgens mij is het tegendeel waar. Bovendien vind ik het een onterechte beschuldiging op de persoon.-DIA- schreef:Weet ds. Pater dat zelf ook?Tiberius schreef:De afstand Urk-Ouddorp nodigt niet uit om hem aan de Oase verbonden te laten blijven.Jantje schreef:Misschien kan hij verbonden blijven aan de Oase, voor één dag per week ofzo. En anders kan wellicht ds. G. Pater zijn taak overnemen. De GG van Ouddorp is ook niet zo groot, 229 (doop)leden telt die gemeente, dus dat zou dan prima kunnen.
-
- Verbannen
Vreemd. Ik hoor juist het tegendeel.Nathanaël schreef:Het is én geen beschuldiging én niet op de persoon.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Maar als dit over jou gezegd werd.
Dan zou je dit toch ook niet leuk vinden ?
Zoek dan eerst eens goed uit wat ´op de persoon´ betekent, want ik heb jou de uitdrukking inmiddels tientallen keren zien gebruiken, maar nog niet een keer goed.Jantje schreef:Vreemd. Ik hoor juist het tegendeel.Nathanaël schreef:Het is én geen beschuldiging én niet op de persoon.
Daarnaast lijkt het me meer een constatering dan een beschuldiging. Het lijkt me dat je ook het Bijbelse gegeven onderschrijft dat er verschillende gaven zijn. De ene predikant heeft nu eenmaal meer gaven op het gebied van pastoraat dan de andere. Het werk in de Oase vraagt om erg specifieke gaven en ervaring, waarbij het dus logisch is dat je daar niet gewoon de eerste de beste aan kunt stellen als pastoraal werker. Het feit dat iemand dominee is in Ouddorp maakt hem dus nog niet geschikt voor het werk in de Oase.
-
Ja maar wie zegt dat hij er geen gaven voor heeft ?Nathanaël schreef:Zoek dan eerst eens goed uit wat ´op de persoon´ betekent, want ik heb jou de uitdrukking inmiddels tientallen keren zien gebruiken, maar nog niet een keer goed.Jantje schreef:Vreemd. Ik hoor juist het tegendeel.Nathanaël schreef:Het is én geen beschuldiging én niet op de persoon.
Daarnaast lijkt het me meer een constatering dan een beschuldiging. Het lijkt me dat je ook het Bijbelse gegeven onderschrijft dat er verschillende gaven zijn. De ene predikant heeft nu eenmaal meer gaven op het gebied van pastoraat dan de andere. Het werk in de Oase vraagt om erg specifieke gaven en ervaring, waarbij het dus logisch is dat je daar niet gewoon de eerste de beste aan kunt stellen als pastoraal werker. Het feit dat iemand dominee is in Ouddorp maakt hem dus nog niet geschikt voor het werk in de Oase.
Het enigste wat geldig is is als het uit zijn eigen mond komt....
Waarom? Dat kun je toch ook constateren?Geytenbeekje schreef:Ja maar wie zegt dat hij er geen gaven voor heeft ?Nathanaël schreef:Zoek dan eerst eens goed uit wat ´op de persoon´ betekent, want ik heb jou de uitdrukking inmiddels tientallen keren zien gebruiken, maar nog niet een keer goed.Jantje schreef:Vreemd. Ik hoor juist het tegendeel.Nathanaël schreef:Het is én geen beschuldiging én niet op de persoon.
Het enigste wat geldig is is als het uit zijn eigen mond komt....
Als iemand ergens solliciteert worden er meestal ook referenties opgevraagd. Iemand kan namelijk wel vertellen dat hij heel goed is in het verkopen van het een of ander, maar als uit referenties blijkt dat dit helemaal niet het geval is, lijkt het me toch een risico om hem aan te nemen als verkoper.
-
- Verbannen
Elke predikant heeft met het pastoraat te maken. Dus ik vind je argument niet steekhoudend genoeg. En natuurlijk zijn er predikanten die meer een leraar zijn dan een herder. Maar dat sluit elkaar niet uit.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Je kunt wel zeggen dat je mijn argument niet steekhoudend (genoeg?) vindt, maar je gaat er ook niet eens op in. Het ging namelijk helemaal niet om het pastoraat in de gemeente. Natuurlijk heeft (vrijwel) iedere predikant daar mee te maken, maar dat betekent toch niet dat hij ook geschikt is voor het pastoraat in een huis als De Oase?Jantje schreef:Elke predikant heeft met het pastoraat te maken. Dus ik vind je argument niet steekhoudend genoeg. En natuurlijk zijn er predikanten die meer een leraar zijn dan een herder. Maar dat sluit elkaar niet uit.
-
- Verbannen
Waarom niet? Ik zie niet in waarom dat niet mogelijk is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Nog een keer lezen ;-) Ik zeg helemaal niet dat het niet kan. Ik zeg alleen dat het niet automatisch zo is dat een gemeentepredikant ook geschikt is voor de specifieke vorm van pastoraat in De Oase.Jantje schreef:Waarom niet? Ik zie niet in waarom dat niet mogelijk is.
Omdat het gewoon geen goed plan is, Jantje. Dus het is wat mij betreft onhandig om dat te opperen hier.Jantje schreef:Waarom niet? Ik zie niet in waarom dat niet mogelijk is.
Waarom zou dat een probleem moeten zijn? Ik denk dat ik ook niet zo pastoraal ben. Gelukkig compenseer ik dat met heel goed kunnen luisteren en een heel open / niet veroordelende instelling, zodat een deel van de mensen vindt dat ik best heel pastoraal ben. Maar ik zou beter zijn in preken dan in pastoraat. Dat lijkt mij geen schande.Geytenbeekje schreef:Maar als dit over jou gezegd werd.
Mensen die zo overgevoelig zijn dat ze hier niet tegen kunnen, zijn ongeschikt als predikant, mijns inziens.
-
Hoe weet je dit trouwens? Puur een vraag uit interesse.Tiberius schreef:De afstand Urk-Ouddorp nodigt niet uit om hem aan de Oase verbonden te laten blijven.Jantje schreef:Misschien kan hij verbonden blijven aan de Oase, voor één dag per week ofzo. En anders kan wellicht ds. G. Pater zijn taak overnemen. De GG van Ouddorp is ook niet zo groot, 229 (doop)leden telt die gemeente, dus dat zou dan prima kunnen.