Welke muziek beluister je nu?

DDD

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door DDD »

Ik geloof dat ik daar wel iets van heb gezien en dat mijn conclusie was dat deze dominee echt geen idee heeft van wat eenvoudig is. Een Golf is niet eenvoudig, maar een middenklasse-auto.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

DDD schreef: 03 jan 2025, 20:29 Ik geloof dat ik daar wel iets van heb gezien en dat mijn conclusie was dat deze dominee echt geen idee heeft van wat eenvoudig is. Een Golf is niet eenvoudig, maar een middenklasse-auto.
Hangt van de leeftijd van de Golf af, en ook van het aantal personen dat er mee vervoerd moet worden.

Een nieuwe Golf voor iemand die elke dat in zijn eentje een stukje rijdt, is niet perse eenvoudig. Een oude Golf voor een gezin met drie kinderen kun je beslist niet overdadig noemen, maar gewoon een eenvoudige auto voor zo'n gezin.
- Niet meer zo actief -
Wachter
Verbannen

Bericht door Wachter »

DDD schreef: 03 jan 2025, 20:29 Ik geloof dat ik daar wel iets van heb gezien en dat mijn conclusie was dat deze dominee echt geen idee heeft van wat eenvoudig is. Een Golf is niet eenvoudig, maar een middenklasse-auto.
Maar stel, ik rijd per jaar 50.000 km, en ik heb een nieuwe auto nodig, dan ben jij het toch wel met me eens dat ik niet een aftandse oudste model van een Ford Ka moet aanschaffen die al 200.000 km op de teller heeft staan?
Spreuken 23: 23
DDD

Bericht door DDD »

Zeer terechte kanttekeningen. Ik rijd zelf in een e-Golf, voornamelijk alleen, en hij was nieuw. Dat vertroebelde mijn formulering denk ik wat. Ik hoop er overigens zeker 15 jaar mee te doen, maar dan nog vind ik dat niet speciaal eenvoudig. Al is wat eenvoudig is ook een beetje afhankelijk van je functie.

Als je per jaar 50.000 km rijdt, dan zou ik eerst graag het gesprek voeren of dat wel past bij een christelijke levensstijl. Maar bij bepaalde functies is zoiets nodig, en dan is een auto met een wat grotere accu een verstandige keuze.
Wachter
Verbannen

Bericht door Wachter »

DDD schreef: 03 jan 2025, 20:44 Zeer terechte kanttekeningen. Ik rijd zelf in een e-Golf, voornamelijk alleen, en hij was nieuw. Dat vertroebelde mijn formulering denk ik wat. Ik hoop er overigens zeker 15 jaar mee te doen, maar dan nog vind ik dat niet speciaal eenvoudig. Al is wat eenvoudig is ook een beetje afhankelijk van je functie.

Als je per jaar 50.000 km rijdt, dan zou ik eerst graag het gesprek voeren of dat wel past bij een christelijke levensstijl. Maar bij bepaalde functies is zoiets nodig, en dan is een auto met een wat grotere accu een verstandige keuze.
Ik begrijp dat je spreekt over elektrische auto's. Dat vind ik dan weer niet eenvoudig maar luxe, omdat het vaak hele dure auto's zijn voor het hogere segment in de samenleving.
DDD

Bericht door DDD »

Ik had het over alle auto's. Maar als iemand een nieuwe auto koopt of least, vind ik het uit milieuoogpunt niet meer dan normaal dat je kiest voor een elektrisch model.

Los daarvan vind ik iedere auto een luxe.
Wachter
Verbannen

Bericht door Wachter »

DDD schreef: 03 jan 2025, 20:58 Ik had het over alle auto's. Maar als iemand een nieuwe auto koopt of least, vind ik het uit milieuoogpunt niet meer dan normaal dat je kiest voor een elektrisch model.

Maar die zijn voor iemand met een middeninkomen tweedehands niet eens te betalen joh, laat staan nieuw.

Je laatste zin deel ik niet. Het is voor een vader van een gezin die op 30 of 45 minuten van zijn werk woont, niet mogelijk om constant met het openbaar vervoer te reizen, zeker niet in bepaalde uithoeken van het land. Dat is echt behoorlijk duur.
Scheepsbel

Bericht door Scheepsbel »

Heerlijke mix van pianomuziek, allemaal klassiekers, rustgevend tijdens mijn rit naar huis nu.
DDD

Bericht door DDD »

Wachter schreef: 03 jan 2025, 21:05
DDD schreef: 03 jan 2025, 20:58 Ik had het over alle auto's. Maar als iemand een nieuwe auto koopt of least, vind ik het uit milieuoogpunt niet meer dan normaal dat je kiest voor een elektrisch model.

Maar die zijn voor iemand met een middeninkomen tweedehands niet eens te betalen joh, laat staan nieuw.

Je laatste zin deel ik niet. Het is voor een vader van een gezin die op 30 of 45 minuten van zijn werk woont, niet mogelijk om constant met het openbaar vervoer te reizen, zeker niet in bepaalde uithoeken van het land. Dat is echt behoorlijk duur.
Dat begrijp ik. Daarom vond ik het voorbeeld ook vreemd. Op meer dan een half uur autorijden van je werk wonen, is óók een luxe, zeker als je daar niet met OV kunt komen. Een groot deel van de wereldbevolking kan dat niet.
Scheepsbel

Bericht door Scheepsbel »

DDD schreef: 03 jan 2025, 21:11
Wachter schreef: 03 jan 2025, 21:05

Dat begrijp ik. Daarom vond ik het voorbeeld ook vreemd. Op meer dan een half uur autorijden van je werk wonen, is óók een luxe, zeker als je daar niet met OV kunt komen. Een groot deel van de wereldbevolking kan dat niet.
Wat heeft dit met muziek te maken?
DDD

Bericht door DDD »

Niet veel. In sommige auto's heb je een cd-speler, en in andere niet. Maar dat zouden we ook prima elders kunnen bespreken.
DDD

Bericht door DDD »

https://youtu.be/7yRC1VJsCk8

Nader mijn God, tot u.

Voorbehoud: inclusief close-ups van de huilende luisteraars en feestelijke kleren. En een applaus dat van mij trouwens niet hoeft.

Ik moest even aan het gesprek over een refo-koor denken.
Konijntje

Bericht door Konijntje »

Een prachtig stuk:

www.youtube.com/watch?v=ITidiBe-0T0&lis ... rt_radio=1

Van lieflijk tot virtuoos. Heerlijk hoe deze dame dit stuk tot leven brengt.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

De discussie over de invulling van de erediensten afgesplitst naar hier: viewtopic.php?t=15637
merel

Bericht door merel »

Konijntje schreef: 06 jan 2025, 18:03 Een prachtig stuk:

www.youtube.com/watch?v=ITidiBe-0T0&lis ... rt_radio=1

Van lieflijk tot virtuoos. Heerlijk hoe deze dame dit stuk tot leven brengt.
Prachtig. Een van onze kinderen oefent dit stuk ook.
Plaats reactie