Vraag (algemeen)

refo

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door refo »

Bourdon16 schreef: 13 nov 2023, 12:03 Ik ben op zoek naar een vrij kerstverhaal om te vertellen tijdens de kerstviering van de zondagsschool.
Uiteraard moet het een mooi, spannend, leuk, niet te lang verhaal zijn met een christelijke boodschap en aansprekend voor kinderen van 4 tot 12 jaar.
Kortom nog best lastig:).

Ik heb al wel wat gevonden via de jbgg en hjjo maar misschien heeft er iemand nog een goede tip?
Punky dunky was ooit wel een aansprekend verhaal op een kerstviering bij ons. Staat wel ergens op internet. Inmiddels misschien een beetje ouderwets.
Job

Bericht door Job »

refo schreef: 15 nov 2023, 14:16
Bourdon16 schreef: 13 nov 2023, 12:03 Ik ben op zoek naar een vrij kerstverhaal om te vertellen tijdens de kerstviering van de zondagsschool.
Uiteraard moet het een mooi, spannend, leuk, niet te lang verhaal zijn met een christelijke boodschap en aansprekend voor kinderen van 4 tot 12 jaar.
Kortom nog best lastig:).

Ik heb al wel wat gevonden via de jbgg en hjjo maar misschien heeft er iemand nog een goede tip?
Punky dunky was ooit wel een aansprekend verhaal op een kerstviering bij ons. Staat wel ergens op internet. Inmiddels misschien een beetje ouderwets.
Dat klinkt heel, heel in de verte van de krochten van m'n hersenpan als iets bekends. Krrrraak, help eens, waar ging dat over? Zelf hoorde ik ook meerdere malen als kind bepaalde (kerst)verhalen. Toen was het zó bijzonder, nu word ik al snel een beetje kriebelig van de plot's van sommige verhalen.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Ik heb van iemand een telefoon gevonden. Kan ik aan de hand van de sim-kaart mogelijk de eigenaar achterhalen?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Als je opsporingsbevoegdheid hebt wel ja. Anders wordt het moeilijk. Het is vergelijkbaar met het kenteken van een voertuig opvragen.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Piet Puk schreef: 16 nov 2023, 21:31 Ik heb van iemand een telefoon gevonden. Kan ik aan de hand van de sim-kaart mogelijk de eigenaar achterhalen?
Kan je het beste naar de politiebureau gaan
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Tiberius schreef: 16 nov 2023, 21:35 Als je opsporingsbevoegdheid hebt wel ja. Anders wordt het moeilijk. Het is vergelijkbaar met het kenteken van een voertuig opvragen.
Maar kunnen ze bij de provider het niet zien en de eigenaar benaderen?
DDD

Bericht door DDD »

Kijk even of er een ICE-functie op zit. Dan kun je de ouders/partner/vertrouwenspersoon van de eigenaar alsnog bellen.
Anselmus

Bericht door Anselmus »

DDD schreef: 16 nov 2023, 22:10 Kijk even of er een ICE-functie op zit. Dan kun je de ouders/partner/vertrouwenspersoon van de eigenaar alsnog bellen.
Inderdaad, als het toestel nog aan staat in het vergrendelscherm op 'noodgeval' klikken en kijken of er informatie achter staat.
Fides Quaerens Intellectum
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Anselmus schreef: 16 nov 2023, 22:21
DDD schreef: 16 nov 2023, 22:10 Kijk even of er een ICE-functie op zit. Dan kun je de ouders/partner/vertrouwenspersoon van de eigenaar alsnog bellen.
Inderdaad, als het toestel nog aan staat in het vergrendelscherm op 'noodgeval' klikken en kijken of er informatie achter staat.
Ik heb het overgezet naar m'n eigen telefoon. Als ik op noodgeval druk, gaat niet direct 1-1-2 ingeschakeld worden dan? Want op de tettuu-brigade in mijn straat en of in die van de eigenaar zit ik eigenlijk niet te wachten. Plus dat ik een verkeerde melding bij 1-1-2 heb gedaan
Job

Bericht door Job »

Piet Puk schreef: 16 nov 2023, 22:28
Anselmus schreef: 16 nov 2023, 22:21
Ik heb het overgezet naar m'n eigen telefoon. Als ik op noodgeval druk, gaat niet direct 1-1-2 ingeschakeld worden dan? Want op de tettuu-brigade in mijn straat en of in die van de eigenaar zit ik eigenlijk niet te wachten. Plus dat ik een verkeerde melding bij 1-1-2 heb gedaan
Nee, 112 wordt dan niet automatisch gebeld, daar zit nog een stap tussen. En anders: Langdraad kan van jou een hoop hebben.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Je zou kunnen wachten tot het nummer gebeld wordt, en dan vragen wie ze bellen en de situatie uitleggen.

Maar anders wordt het lastig denk ik.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 17 nov 2023, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Op facebook of nextdoor zetten. If kijken of hij daar al gemeld wordt.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Mijn zoon had donderdag zijn telefoon laten liggen in de trein. Op één of andere manier heeft hij mijn telefoonnummer op zijn scherm getoverd en ben ik gebeld door een bijzonder aardige machinist van NS. Via GPS kon hij ook zien waar de telefoon was. Die zelfde dag de telefoon nog (aan de andere kant van het land) weer op kunnen halen.

Je kunt best veel doen als je je telefoon kwijt bent, maar moet je wel eerst zelf allemaal instellen. In het geval van Piet wordt het lastiger, maar probeer de telefoon wel opgeladen te houden. Dan blijven dit soort functies (zoals gps etc.) actief.

Bij noodoproepen vanaf het vergrendelscherm belt de telefoon niet gelijk 112, maar daar kun je ook de contacten zien die bij nood gebeld kunnen worden. Ik zou dat zeker even proberen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik snap niet dat de eigenaar zelf de telefoon niet belt. Ik heb ook wel eens een telefoon gevonden op straat, ik heb die gewoon op tafel gelegd en binnen de kortste keren was er contact.
Plaats reactie