Je bedoelt dienstdoend? Als je met emiritaat gaat, ben je nog steeds predikantGeytenbeekje schreef:Is officieel geen predikantHHKtE schreef:Ds H Zweistra dient HHK ElimGeytenbeekje schreef:Fijn voor Urk-gg dat ze een predikant morgen krijgen.
Volgens mij heeft elke kerk nu een predikant, op Urk-Elim na
Beroepingswerk discussie [4]
Re: Beroepingswerk discussie [4]
-
dienstdoend zo je wilt
Maar ik geloof vast dat hij nog het ene en andere doet voor de gemeente, wat ook mag uiteraard.

Maar ik geloof vast dat hij nog het ene en andere doet voor de gemeente, wat ook mag uiteraard.
-
- Verbannen
Ds. De Waard gaat naar Urk. Dat is fijn voor die gemeente en voor de classis Kampen. Maar voor de classis Goes is het een flinke aderlating. Wéér een vacante gemeente in een classis met veel grote gemeenten. En voor de gemeente Kruiningen is het ook een verlies, daar hij daar als consulent aan deze gemeente verbonden was.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Eigenlijk is het (bijna) overal nood door het predikantentekort. Gelukkig is daar nog het gebed, tegelijkertijd ligt in het tekort ook een belangrijke taak voor het curatorium.
Er zijn nog verschillende ervaren dominees in die buurt.Jantje schreef:Ds. De Waard gaat naar Urk. Dat is fijn voor die gemeente en voor de classis Kampen. Maar voor de classis Goes is het een flinke aderlating. Wéér een vacante gemeente in een classis met veel grote gemeenten. En voor de gemeente Kruiningen is het ook een verlies, daar hij daar als consulent aan deze gemeente verbonden was.
Ds. V Krimpen, ds De Heer, en ds. De Wit.
Ook wonen er behoorlijk wat emeriti. Maar het is een classis met grote gemeenten.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Ook voor de Oase in Ouddorp zal het een gemis zijn. Benieuwd wie ze nu zullen aanstellen.Jantje schreef:Ds. De Waard gaat naar Urk. Dat is fijn voor die gemeente en voor de classis Kampen. Maar voor de classis Goes is het een flinke aderlating. Wéér een vacante gemeente in een classis met veel grote gemeenten. En voor de gemeente Kruiningen is het ook een verlies, daar hij daar als consulent aan deze gemeente verbonden was.
- FlyingEagle
Ze kunnen beter een pastoraal werker aanstellen ipv een dominee. Dominees hebben het druk zat lijkt me.Stof schreef:Ook voor de Oase in Ouddorp zal het een gemis zijn. Benieuwd wie ze nu zullen aanstellen.Jantje schreef:Ds. De Waard gaat naar Urk. Dat is fijn voor die gemeente en voor de classis Kampen. Maar voor de classis Goes is het een flinke aderlating. Wéér een vacante gemeente in een classis met veel grote gemeenten. En voor de gemeente Kruiningen is het ook een verlies, daar hij daar als consulent aan deze gemeente verbonden was.
Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [4]
Daar zijn al verschillende predikanten/pastoraal werkers geweest toch???Stof schreef:Ook voor de Oase in Ouddorp zal het een gemis zijn. Benieuwd wie ze nu zullen aanstellen.Jantje schreef:Ds. De Waard gaat naar Urk. Dat is fijn voor die gemeente en voor de classis Kampen. Maar voor de classis Goes is het een flinke aderlating. Wéér een vacante gemeente in een classis met veel grote gemeenten. En voor de gemeente Kruiningen is het ook een verlies, daar hij daar als consulent aan deze gemeente verbonden was.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [4]
Wat ik ervan weet is dat ds. Waard daar parttime in dienst is.Orchidee schreef:Daar zijn al verschillende predikanten/pastoraal werkers geweest toch???Stof schreef:Ook voor de Oase in Ouddorp zal het een gemis zijn. Benieuwd wie ze nu zullen aanstellen.Jantje schreef:Ds. De Waard gaat naar Urk. Dat is fijn voor die gemeente en voor de classis Kampen. Maar voor de classis Goes is het een flinke aderlating. Wéér een vacante gemeente in een classis met veel grote gemeenten. En voor de gemeente Kruiningen is het ook een verlies, daar hij daar als consulent aan deze gemeente verbonden was.
Volgens mij ook. En hij werd daar zeer gewaardeerd door de cliënten.
Diezelfde berichten hoor ik ook.Tiberius schreef:Volgens mij ook. En hij werd daar zeer gewaardeerd door de cliënten.
-
- Verbannen
Misschien kan hij verbonden blijven aan de Oase, voor één dag per week ofzo. En anders kan wellicht ds. G. Pater zijn taak overnemen. De GG van Ouddorp is ook niet zo groot, 229 (doop)leden telt die gemeente, dus dat zou dan prima kunnen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
ik weet niet of je er klakkeloos iemand kan neerzetten met een kleine gemeente.
Er zijn andere talenten voor nodig dan die van een "doorsnee" predikant
Er zijn andere talenten voor nodig dan die van een "doorsnee" predikant
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
De afstand Urk-Ouddorp nodigt niet uit om hem aan de Oase verbonden te laten blijven.Jantje schreef:Misschien kan hij verbonden blijven aan de Oase, voor één dag per week ofzo. En anders kan wellicht ds. G. Pater zijn taak overnemen. De GG van Ouddorp is ook niet zo groot, 229 (doop)leden telt die gemeente, dus dat zou dan prima kunnen.
En ds. Pater als alternatief is denk ik niet zo wenselijk, die is niet zo pastoraal.
Weet ds. Pater dat zelf ook?Tiberius schreef:De afstand Urk-Ouddorp nodigt niet uit om hem aan de Oase verbonden te laten blijven.Jantje schreef:Misschien kan hij verbonden blijven aan de Oase, voor één dag per week ofzo. En anders kan wellicht ds. G. Pater zijn taak overnemen. De GG van Ouddorp is ook niet zo groot, 229 (doop)leden telt die gemeente, dus dat zou dan prima kunnen.
En ds. Pater als alternatief is denk ik niet zo wenselijk, die is niet zo pastoraal.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«