Geeske_1991 schreef: ↑Vandaag, 06:54
Refojongere schreef:Geeske_1991 schreef: ↑Gisteren, 19:04
Bertiel schreef:En toen David dat ervaarde en dichtte was hij nog niet tot geloof gekomen?
Ik denk het niet nee. Na de rechtvaardigmaking krijgt de mens pas het geloof.
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Je snapt duidelijk de kern van de Bijbel niet. Door het geloof wordt de mens gerechtvaardigd. Het is niet dat de rechtvaardige het geloof krijgt. Nee, de goddeloze gelooft en wordt daardoor gerechtvaardigd.
Ik snap de kern al te goed.
We zijn op weg en reize naar de eeuwigheid. Een gewis verderf is ons ten lot beschoren.
God heeft uit soeverein welbehagen zijn volk verkoren, van eeuwigheid.
Deze zal Hij ook in de tijd toebrengen.
De verkiezing is niet geschied door onvoorzien geloof en goede werken, dat is remonstrants.
Maar door Gods deugden, barmhartigheid en rechtvaardigheid.
„Gelijk Hij ons uitverkoren heeft in Hem, voor de grondlegging der wereld". Hij Zelf is des Vaders verkorene. „Ziet, Mijn knecht, Dien Ik ondersteun. Mijn Uitverkorene, in Denwelken Mijn ziel een welbehagen heeft".
Paulus getuigt van deze volgorde in Romeinen 8: 28, 29 & 30
Het evangelie is daarbij een reuke des doods voor de onbekeerden, een reuke des levens voor de uitverkorenen. 2 kor. 2:16
En ja, de oproep bekeert u, treedt in de weg des verstands ligt er voor elk van ons.
Elke dag weer.
Alleen door onze diepe val in Adam kunnen wij dit niet meer. Hier wordt je ook aan ontdekt in de wedergeboorte.
Er zal niet gevraagd worden Heb gij niet gewild? , maar gezegd worden Gij hebt niet gewild. En waarom? Omdat we dood zijn gevallen in Adam, deze zonde is iedereen toegerekend. Van onze moeders buik af aan.
Ik wil niemand iets zomaar afpakken, maar ook niemand kussens onder de oksels naaien en de bloemhoven injagen.
God gebiedt zelf om nauw onderzoek uit te voeren bij je zelf bij de woorden van Zefanja 2:1
Lees het boek van Maede, de bijna christen ontdekt.
Het komt er zo nauw opaan, Shibboleth en sibbolet, verschil van dag en nacht. Verworpen of behouden.
Judas geloofde ook in de wonderen van Jezus, maar hij geloofde niet zaligmakend in Hem. Ik geloof in een God van wonderen, ik geloof en belijdt de geschiedenis, en dat is goed, maar niet genoeg.
Ook ik bekeerde mij, van mijn wereldse wegen, weer naar de kerk gegaan. Maar dit is uitwendig, hoe erg ook.
Ik zou ook wel op de goede weg willen lopen, maar dan alleen om van de druk van de zonden af te zijn, niet meer op de hel aangaan maar op de hemel.
En zo zit de mens in elkaar
We dragen een bedrieglijk hart in ons om, die moet vernieuwd worden want anders zal onze genegenheid nooit tot Hem zijn.
Ik hoop dat het duidelijk was
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk