Formatie 2010

Luther
Contacteer:

Re: Formatie 2010

Bericht door Luther »

jvdg schreef:
Luther schreef:
refo schreef:De Jager is wel goed, maar dat zal de VVD claimen. In het rijtje staan ook teveel CDA-ers. Het zal eerder 7-4 worden met misschien de staatssecretarissen meer richting 50-50.
Als het allemaal doorgaat. Er hoeft maar één kamerlid dwars te (gaan) liggen.
Nee, de VVD heeft reeds toegezegd dat (om het CDA comfort te geven) de verhouding 6-5 zal zijn. Voorts zal de SGP dit kabinet niet laten vallen en overweegt men beperkte gedoogsteun = 78 zetels totaal.
Maar juist op ethisch/morele punten kan de SGP geen gedoogsteun verlenen.
Dus op dit pijlertje kan het beoogde kabinet niet "rusten".
Wss. wel als het om economische en islamisme standpunten gaat.
In mijn optiek kan de SGP weinig betekenen voor dit beoogde rechtse kabinet.
Tenzij ze bepaalde principes overboord gooit, maar dat zie ik (gelukkig vooralsnog) niet gebeuren.
Vreemde reactie. Op ethisch gebied zal er de komende tijd niet veel gebeuren. Financieel-economisch is het SGP-program een mix van het programma van de VVD en het CDA. Wat de ferme houding tegen de islam betreft: die zal gesteund worden door de SGP, dus ik zie niet in op welke punten de SGP geen gedoogsteun zal kunnen geven.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
refo

Bericht door refo »

Het kabinet wat ze aan het knutselen zijn, is blijkbaar het enige wat haalbaar is.
Toch geloof ik niet dat dit heil en zegen zal brengen.
Misschien voor jonge mensen met een goeie baan. Hun inkomen stijgt toch wel. De rest krijgt het moeilijk.
En de dromerijen over de stilstand op ethisch gebied: dream on.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

refo schreef:Het kabinet wat ze aan het knutselen zijn, is blijkbaar het enige wat haalbaar is.
Toch geloof ik niet dat dit heil en zegen zal brengen.
Misschien voor jonge mensen met een goeie baan. Hun inkomen stijgt toch wel. De rest krijgt het moeilijk.
En de dromerijen over de stilstand op ethisch gebied: dream on.
Men heeft de SGP in de Tweede en Eerste Kamer nodig, dus men zal wel oppassen om op ethisch gebied dingen op te schrijven die vanuit de SGP-standpunten een achteruitgang zullen betekenen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Is het nu de bedoeling dat er nog andere partijen naast de PVV aanschuiven voor gedoogsteun? M.a.w.: gaat er nog onderzocht worden welke partijen nog meer gedoogsteun kunnen leveren?
refo

Bericht door refo »

Gijs83 schreef:Is het nu de bedoeling dat er nog andere partijen naast de PVV aanschuiven voor gedoogsteun? M.a.w.: gaat er nog onderzocht worden welke partijen nog meer gedoogsteun kunnen leveren?
Wie had je in gedachten?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

refo schreef:
Gijs83 schreef:Is het nu de bedoeling dat er nog andere partijen naast de PVV aanschuiven voor gedoogsteun? M.a.w.: gaat er nog onderzocht worden welke partijen nog meer gedoogsteun kunnen leveren?
Wie had je in gedachten?
Er word ergens gepraat over de SGP...
refo

Bericht door refo »

Gijs83 schreef:
refo schreef:
Wie had je in gedachten?
Er word ergens gepraat over de SGP...
Die rekent zich rijk... In euro's en op anti-Islam gebied. De SGP blijft tegenvallen.
--------------
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

refo schreef:Die rekent zich rijk... In euro's en op anti-Islam gebied. De SGP blijft tegenvallen.
Wees nou eens concreet. Er zitten vooral positieve kanten aan het gedogen door de SGP van het kabinet Rutte-1. Ik denk dan ook aan het onderwijs en de zorginstellingen, de grondwettelijke vrijheden, e.d.
refo

Bericht door refo »

Laten we eerst maar eens wachten tot er een ei is.Dan kan er gekakeld worden.

Ik heb het nieuws van de afgelopen 2 weken niet erg gevolgd.
Wat de SGP precies gezegd en gezwegen heeft weet ik daarom niet. Ik vernam dat de SGP wel mee zal doen vanwege de Islamstandpunten en de centenkwesties, waarin veelal het liberale standpunt wordt gevolgd. En als ze daarmee denken dat ethische kwesties in de ijskast gaan, dan wedden ze op een verkeerd paard.

In de Eerste Kamer zijn er niet voldoende zetels, zelfs niet met SGP. Dit kabinet heeft haar val al ingebouwd op dat punt.
--------------
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

refo schreef:Laten we eerst maar eens wachten tot er een ei is.Dan kan er gekakeld worden.

Ik heb het nieuws van de afgelopen 2 weken niet erg gevolgd.
Wat de SGP precies gezegd en gezwegen heeft weet ik daarom niet. Ik vernam dat de SGP wel mee zal doen vanwege de Islamstandpunten en de centenkwesties, waarin veelal het liberale standpunt wordt gevolgd. En als ze daarmee denken dat ethische kwesties in de ijskast gaan, dan wedden ze op een verkeerd paard.

In de Eerste Kamer zijn er niet voldoende zetels, zelfs niet met SGP. Dit kabinet heeft haar val al ingebouwd op dat punt.
In de Tweede Kamer zal de SGP dit kabinet niet laten vallen, al was het maar om Paars te voorkomen.
In de Eerste Kamer hebben CDA en VVD 35 zetels; de SGP heeft er 2; er is altijd nog minstens 1 senator die de boel grotendeels steunt.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... ieuwsbrief

Weet je een betere partij om mee te onderhandelen? Wellicht de CU.. Is de PVV ook een ramp voor christelijk Nederland? Of zijn andere partijen toch beter?
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Gijs83 schreef:http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... ieuwsbrief

Weet je een betere partij om mee te onderhandelen? Wellicht de CU.. Is de PVV ook een ramp voor christelijk Nederland? Of zijn andere partijen toch beter?
De heer Van Agt heeft een grote aversie tegen alles wat pro-Israël is. Vandaar ook zijn paniekerige oproep in de Volkskrant om de PVV vaarwel te zeggen.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Luther schreef:
refo schreef:Die rekent zich rijk... In euro's en op anti-Islam gebied. De SGP blijft tegenvallen.
Wees nou eens concreet. Er zitten vooral positieve kanten aan het gedogen door de SGP van het kabinet Rutte-1. Ik denk dan ook aan het onderwijs en de zorginstellingen, de grondwettelijke vrijheden, e.d.
Dat aan de grondwettelijke vrijheden gaat worden getornd, of wat bedoel je precies?
jvdg

Bericht door jvdg »

Gijs83 schreef:http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... ieuwsbrief

Waarom zou de SGP wel gedoogsteun willen geven aan zo'n Rutte-vehicle en de CU niet?
jvdg

Bericht door jvdg »

Solipsis schreef:
Luther schreef:
Dat aan de grondwettelijke vrijheden gaat worden getornd, of wat bedoel je precies?
Ik vrees dat Luther zich ook rijk rekent met zaken waarin het Kabinet Rutte niet geïnteresseerd is, net zoals de "punten" die de CU bij de vorming van het huidige demissionaire kabinet dacht te hebben binnengehaald.
Wijs van de CU dat ze zich stil houdt.
Niet wijs van de SGP dat ze zich profileert als eventuele gedoger.
Dat kan alleen als de ethische punten die de SGP voorstaat keihard en waterdicht worden vastgelegd.
Dat echter zie ik niet gebeuren.

Overigens, iedereen heeft het over Rutte-1, maar daar is toch alleen maar sprake van als er een tweede kabinet Rutte komt?
En ook dat zie ik niet gebeuren.
Plaats reactie