Ik zeg wel eens dat deze twee boeken eigenlijk hetzelfde zijn. Het ene is geschreven vanuit het perspectief van de vader, het andere vanuit dat van de moeder. Ik denk dat ik zelf 'De overkant van de rivier' het mooist vind, voor zover 'mooi' hier het goede woord is.Marnix schreef:Wat dat betreft zijn er wel een hoop paralellen met "Knielen op een bed violen".
Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Laatst gewijzigd door Josephus op 20 jan 2010, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Afgewezen schreef:Nounou, jij reageert volgens mij wel heel sterk op 'literatuur'...Luther schreef:Indrukwekkend!Marnix schreef:De overkant van de rivier - Jan Siebelink
heb ik ook gelezen voor mijn Nederlandse mondeling destijds. M'n hele wereld ging op z'n kop.

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
En hoe is het weer goedgekomen? Ander boek?Luther schreef:Kan zijn, maar ik zeg echt geen woord teveel. Dat boek heeft mij existentieel aan het christelijk geloof doen twijfelen, omdat het alles wat voor mij zeker was (ook veel uiterlijkheden) op een vileine manier (vond ik toen) onderuit werd geschoffeld.Afgewezen schreef:Nounou, jij reageert volgens mij wel heel sterk op 'literatuur'...Luther schreef:Indrukwekkend!Marnix schreef:De overkant van de rivier - Jan Siebelink
heb ik ook gelezen voor mijn Nederlandse mondeling destijds. M'n hele wereld ging op z'n kop.
Als ik een boek lees, dan lees ik niet een boek, dan ben ik in het boek, dan ben ik ook vrij onbereikbaar voor de mensen om me heen...
In gedachten zie ik een bieze...
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Intensive Care van Hannah Alexander
- zusterelly
Het pauperparadijs (een familiegeschiedenis) door Suzanna Jansen
http://www.suzannajansen.nl/index.php?id=30
http://www.suzannajansen.nl/index.php?id=30
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Thuis in de wereld van ds AC Uitslag
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mooi boek.henriët schreef:Thuis in de wereld van ds AC Uitslag
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
staan wel prikkelende stellingen in om hier op rf te plaatsencaprice schreef:Mooi boek.henriët schreef:Thuis in de wereld van ds AC Uitslag

"Shades of Hiawatha" van Alan Trachtenberg
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Nog steeds: Een vrouw naar Gods hart.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
is het mooi?vogeltje schreef:Nog steeds: Een vrouw naar Gods hart.
Ik heb juist deze week een boek van een vriendin gekregen van dezelfde schrijfster. "God liefhebben met je verstand"
Ben nu nog bezig in het boek van Adrian Verbree over herdopen, als ik dat uit heb begin ik in dat van Elizabeth George.
- MarthaMartha
over herdopen?helma schreef:is het mooi?vogeltje schreef:Nog steeds: Een vrouw naar Gods hart.
Ik heb juist deze week een boek van een vriendin gekregen van dezelfde schrijfster. "God liefhebben met je verstand"
Ben nu nog bezig in het boek van Adrian Verbree over herdopen, als ik dat uit heb begin ik in dat van Elizabeth George.
hahahaha..... "over dopen" bedoel je denk ik?
want hij is niet voor herdopen....
Mooi duidelijk boek he?!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Het boek is een beetje te confronterend voor mij. ( Een vrouw naar Gods hart)helma schreef:is het mooi?vogeltje schreef:Nog steeds: Een vrouw naar Gods hart.
waarom als ik vragen mag?vogeltje schreef:Het boek is een beetje te confronterend voor mij. ( Een vrouw naar Gods hart)helma schreef:is het mooi?vogeltje schreef:Nog steeds: Een vrouw naar Gods hart.
Onder het lezen bekruipt me een gevoel van algehele uitputting. Zo van: ik faal aan alle fronten. Er staan wel mooie tips in. Praktische tips voor stille tijd, planning, hoe ga je met je man om, met je huishouden, met je kinderen. Ik beveel het boek wel aan. Dat wel.henriët schreef:waarom als ik vragen mag?vogeltje schreef:Het boek is een beetje te confronterend voor mij. ( Een vrouw naar Gods hart)helma schreef:is het mooi?vogeltje schreef:Nog steeds: Een vrouw naar Gods hart.
Hoe ik me er onder voel, dat komt meer door mijn karakterstructuur. Denk ik.