Hoe werkt dit forum?

Tiberius
Administrator

Re: Hoe werkt dit forum?

Bericht door Tiberius »

Daar valt niet zoveel aan uit te leggen, ben ik bang.
Die botten zoeken gewoon het forum af. Net als 'normale' forummers.
Het verschil is dat ze het niet in hun hoofd opslaan, maar ergens in een database (zeg maar: kaartenbak) van een of andere (vage) zoekmachine. Als iemand dan iets zoekt, kunnen die zoekmachines dat zo uit hun kaartenbak oplepelen. Dat resultaat kan dus ook een verwijzing naar refoforum zijn.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Afgewezen schreef:Kan iemand mij nu nog eens uitleggen hoe dat zit met al die Botten?
GoogleBot en MSNMediaBot en weet ik veel wat voor botten zweven hier steeds rond op het forum.
::please
Zijn deze botten ook goed? Daar was ik pasgeleden nog...
Afbeelding
~~Soli Deo Gloria~~
freek

Bericht door freek »

Afgewezen schreef:Kan iemand mij nu nog eens uitleggen hoe dat zit met al die Botten?
GoogleBot en MSNMediaBot en weet ik veel wat voor botten zweven hier steeds rond op het forum.
Het zit je wel hoog hè? :langue
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Hendrikus schreef:
Zijn deze botten ook goed? Daar was ik pasgeleden nog...
Afbeelding
Zouden die ook een database hebben?
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:Daar valt niet zoveel aan uit te leggen, ben ik bang.
Het verschil is dat ze het niet in hun hoofd opslaan, maar ergens in een database (zeg maar: kaartenbak) van een of andere (vage) zoekmachine. Als iemand dan iets zoekt, kunnen die zoekmachines dat zo uit hun kaartenbak oplepelen. Dat resultaat kan dus ook een verwijzing naar refoforum zijn.
Ik snap er nog steeds niks van. :nonnon
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

freek schreef:
Het zit je wel hoog hè? :langue
Best wel. :wiz
refo

Bericht door refo »

Afgewezen schreef:
Tiberius schreef:Daar valt niet zoveel aan uit te leggen, ben ik bang.
Ik snap er nog steeds niks van. :nonnon
Als je iets in google opzoekt hebben ze het antwoord in 0,18 seconden klaar. Dat komt omdat ze de zoekwoorden (via de bezoeken van hun bot) al op alfabet hadden gezet. Het lijkt alsof ze heel internet voor je afzoeken, maar dat zou te lang duren.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Maar als er zo'n bot op RF verschijnt, is er dan iemand concreet aan het kijken of niet? Of is het dan gewoon een van de sites die je ter keuze krijgt aangeboden als je googelt?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:Maar als er zo'n bot op RF verschijnt, is er dan iemand concreet aan het kijken of niet? Of is het dan gewoon een van de sites die je ter keuze krijgt aangeboden als je googelt?
Het is google zelf: gewoon een programmaatje dat als gast op o.a. Refoforum rondneust en de resultaten ergens in een kaartenbakje opslaat.
Als iemand dan bijvoorbeeld googelt op "ritmisch zingen" dan worden die sites die hij gevonden heeft, bijvoorbeeld refoforum, ter keuze aangeboden.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Overigens waren die bots er op bij de vorige forumsoftware ook al (uiteraard). Alleen waren ze dan vermomd als gast.

Aan de hand van het IP-adres van een gast, kunnen we zien wie het is. De forumsoftware vertaalt dat adres direct naar de naam van het zoekprogramma, indien het een zoekbot (=programma) betreft.
refo

Bericht door refo »

Afgewezen schreef:Maar als er zo'n bot op RF verschijnt, is er dan iemand concreet aan het kijken of niet? Of is het dan gewoon een van de sites die je ter keuze krijgt aangeboden als je googelt?
Wikipedia:
Een bot (komt van robot) is een computerprogramma dat op een autonome manier taken kan uitvoeren. In dat programma wordt de nodige kunstmatige intelligentie geschreven, zodat die bot zijn taak autonoom kan uitvoeren.

De term wordt met name gebruikt voor activiteiten die vaak door mensen worden gedaan, zoals een spel spelen, een webpagina raadplegen, chatten, of een bewerking doen op Wikipedia.

Zo worden bots vaak gebruikt om zaken te doen die bijna onmogelijk zijn voor mensen, omdat ze te veel werk en tijd vergen of omdat een mens niet foutloos werkt, oftewel om virtuele tegenpersonen te creëren.
Er is dan een bot aan het kijken. Die stopt al de woorden (behalve de het en een enzo) in een database met als link de postings die hij afloopt.

In die database staan dus woorden met een verwijzing naar een webpagina. Die webpagina's zijn dus lijdelijk. In werkelijkheid is het wel wat complexer, maar zo is de hoofdregel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ik begin het te snappen. Maar ik vind het wel ongezellig, al die botten... :?
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Afgewezen schreef:Ik begin het te snappen. Maar ik vind het wel ongezellig, al die botten... :?
Zouden daar zulke kwaadwillenden tussen zitten :quoi En wat te denken van gasten en wel-geregistreerden, maar die nooit of bijna nooit posten :quoi
jvdg

Bericht door jvdg »

Gijs83 schreef:
Afgewezen schreef:Ik begin het te snappen. Maar ik vind het wel ongezellig, al die botten... :?
Zouden daar zulke kwaadwillenden tussen zitten :quoi En wat te denken van gasten en wel-geregistreerden, maar die nooit of bijna nooit posten :quoi
Wat bedoellu......?
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

jvdg schreef:
Gijs83 schreef:
Wat bedoellu......?
Dat Afgewezen net doet over kwaadwillenden of 'derden' zoeken op het forum d.m.v. van die zgn. 'botten'.
Gesloten