Kerkgang aanstaande zondag?
Re: Kerkgang aanstaande zondag?
Op de website van gergemrijssen zie ik dat Zuid nu de de groepen gehalveerd heeft. Voor West en Noord staan er (nog) geen nieuwe updates.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Op je aanvulling, een biddag hoort bij ons, niet bij de regering.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ik begrijp dat gemeenten de zondagse eredienst zo essentieel vinden dat ze die liever niet afschalen. Maar vandaag luisterde ik op Youtube een zgn. winteravondlezing, die afgelopen week is gehouden. Aan het gezang te horen waren er (veel) meer dan 30 aanwezigen, die ook nog eens niet "ingetogen" zongen.
Dat vind ik onbegrijpelijk. Zingen in de eredienst essentieel, oké. Zondagse dienst essentieel, oké. Maar een lezing kan de spreker toch ook alleen digitaal houden?
Dat vind ik onbegrijpelijk. Zingen in de eredienst essentieel, oké. Zondagse dienst essentieel, oké. Maar een lezing kan de spreker toch ook alleen digitaal houden?
Who is John Galt? 

Ik weet een gemeente waar op dit moment gewoon een paar honderd man zingt, niet ingetogen.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-
Dan moet je maar snel de coronakliklijn voor kerken bellen.
Dit is ongeheurd en zeer onverantwoordelijk
Dit is ongeheurd en zeer onverantwoordelijk
Op maandagavond? Is het geen koorrepetitie ofzo?Orchidee schreef:Ik weet een gemeente waar op dit moment gewoon een paar honderd man zingt, niet ingetogen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gewoon op zondag natuurlijk.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Re: RE: Re: Kerkgang aanstaande zondag?
Nu nog steeds, met zoveel besmettingen?Orchidee schreef:Ik weet een gemeente waar op dit moment gewoon een paar honderd man zingt, niet ingetogen.
Okee, de meeste grote groepen die ik ken zingen ingetogen, wij aldus ook met 270 mensen.Orchidee schreef:Gewoon op zondag natuurlijk.
Heeft er alles mee te maken hoe die mensen t.o.v. van elkaar staan/zitten.John Galt schreef:Ik begrijp dat gemeenten de zondagse eredienst zo essentieel vinden dat ze die liever niet afschalen. Maar vandaag luisterde ik op Youtube een zgn. winteravondlezing, die afgelopen week is gehouden. Aan het gezang te horen waren er (veel) meer dan 30 aanwezigen, die ook nog eens niet "ingetogen" zongen.
Bedoel je de prachtige lezing van Prof Baars ?John Galt schreef:Ik begrijp dat gemeenten de zondagse eredienst zo essentieel vinden dat ze die liever niet afschalen. Maar vandaag luisterde ik op Youtube een zgn. winteravondlezing, die afgelopen week is gehouden. Aan het gezang te horen waren er (veel) meer dan 30 aanwezigen, die ook nog eens niet "ingetogen" zongen.
Dan is het een opname van gemeentezang die afgespeeld wordt. Dat heb ik in Urk al meer gehoord ook bij de zondagse diensten.
Re: RE: Re: Kerkgang aanstaande zondag?
Ik dacht ook zoiets.Bezorgd schreef:Bedoel je de prachtige lezing van Prof Baars ?John Galt schreef:Ik begrijp dat gemeenten de zondagse eredienst zo essentieel vinden dat ze die liever niet afschalen. Maar vandaag luisterde ik op Youtube een zgn. winteravondlezing, die afgelopen week is gehouden. Aan het gezang te horen waren er (veel) meer dan 30 aanwezigen, die ook nog eens niet "ingetogen" zongen.
Dan is het een opname van gemeentezang die afgespeeld wordt. Dat heb ik in Urk al meer gehoord ook bij de zondagse diensten.
Als dat zo is, is dat een aardige optie. Maar het lijkt me dan verstandig om dat erbij te vermelden als je het op een openbaar medium deelt. Net zoals je soms op tv ziet: "deze opnamen zijn gemaakt vóór de coronatijd". Het roept bij mij als mede-refo al vervreemding op, laat staan bij anderen.
Who is John Galt? 

Dat staat op allerlei plaatsen te lezen hoor.
Waarom zouden ze dat moeten vermelden? Geniet van de pracht van de stemmen i.p.v. je onnodig zorgen te maken over het aantal stemmen.John Galt schreef:Als dat zo is, is dat een aardige optie. Maar het lijkt me dan verstandig om dat erbij te vermelden als je het op een openbaar medium deelt. Net zoals je soms op tv ziet: "deze opnamen zijn gemaakt vóór de coronatijd". Het roept bij mij als mede-refo al vervreemding op, laat staan bij anderen.