Kleine ergernissen [3]

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

Gebeld worden door een heel gewoon nummer, mobiel zat onderin de tas, dus ik was er te laat bij. Teruggebeld naar de gemiste oproep, en het nummer blijkt niet in gebruik te zijn. :bobo
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mara »

MarthaMartha schreef:Je eigen recept voor internet kwijt zijn en dan een recept van internet plukken...

Een recept voor 8 personen:

Mijn schoonouders hebben voor 2 keer erwtensoep meegenomen, er is een pan naar een 6-persoonsgezin (ik denk dat ze er 2-3 keer van kunnen eten - of het moeten grote (vr)eters zijn), wij hebben met zijn vijven ervan gegeten en hebben nog voor minimaal 3 keer (er stond niet bij dat je een extra vriezer moest aanschaffen- waar laat ik het allemaal?)

:sweat

Maar goed, hij was wel lekker vonden wij!
Als je goed erwtensoep wilt koken, kan dat inderdaad niet in een kleine pan. Ik heb het een paar jaar niet gemaakt, omdat onze vriezer in de kelder kapot was gegaan, we hebben in december voor de kerst een nieuwe gekocht, dus ik kan nu ook weer een pan maken. Ik begin altijd met de grootste pan en als de groenten e.d. toegevoegd moeten gaan worden, gaat mijn één na grootste pan ernaast. Omdat het indikt, af en toe wat water erbij en zoals jij zegt, je kunt je eigen voedselbankje maken op deze manier. Je maakt er liefhebbers wel blij mee, want oudere mensen maken het vaak niet meer en heel jonge mensen kunnen het niet of hebben er geen zin in. Je staat tenslotte wel lang in de keuken.
Maar dit valt eigenlijk niet onder ergernis ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Auto »

MarthaMartha schreef:Je eigen recept voor internet kwijt zijn en dan een recept van internet plukken...

Een recept voor 8 personen:

Mijn schoonouders hebben voor 2 keer erwtensoep meegenomen, er is een pan naar een 6-persoonsgezin (ik denk dat ze er 2-3 keer van kunnen eten - of het moeten grote (vr)eters zijn), wij hebben met zijn vijven ervan gegeten en hebben nog voor minimaal 3 keer (er stond niet bij dat je een extra vriezer moest aanschaffen- waar laat ik het allemaal?)

:sweat

Maar goed, hij was wel lekker vonden wij!
Absoluut

zie http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 26#p647226

Maar gelukkig dat die intentie voor meerdere malen er in zat .......... wij schrokken al :sweat
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kleine ergernissen

Bericht door helma »

MarthaMartha schreef:Je eigen recept voor internet kwijt zijn en dan een recept van internet plukken...

Een recept voor 8 personen:

Mijn schoonouders hebben voor 2 keer erwtensoep meegenomen, er is een pan naar een 6-persoonsgezin (ik denk dat ze er 2-3 keer van kunnen eten - of het moeten grote (vr)eters zijn), wij hebben met zijn vijven ervan gegeten en hebben nog voor minimaal 3 keer (er stond niet bij dat je een extra vriezer moest aanschaffen- waar laat ik het allemaal?)

:sweat

Maar goed, hij was wel lekker vonden wij!
Nou ja....je had ook nog aan ons kunnen denken :langue
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MarthaMartha »

Auto schreef:
MarthaMartha schreef:Je eigen recept voor internet kwijt zijn en dan een recept van internet plukken...

Een recept voor 8 personen:

Mijn schoonouders hebben voor 2 keer erwtensoep meegenomen, er is een pan naar een 6-persoonsgezin (ik denk dat ze er 2-3 keer van kunnen eten - of het moeten grote (vr)eters zijn), wij hebben met zijn vijven ervan gegeten en hebben nog voor minimaal 3 keer (er stond niet bij dat je een extra vriezer moest aanschaffen- waar laat ik het allemaal?)

:sweat

Maar goed, hij was wel lekker vonden wij!
Absoluut

zie http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 26#p647226

Maar gelukkig dat die intentie voor meerdere malen er in zat .......... wij schrokken al :sweat
Ik wist niet precies hoe groot je eetlust was :D
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:
MarthaMartha schreef:Je eigen recept voor internet kwijt zijn en dan een recept van internet plukken...

Een recept voor 8 personen:

Mijn schoonouders hebben voor 2 keer erwtensoep meegenomen, er is een pan naar een 6-persoonsgezin (ik denk dat ze er 2-3 keer van kunnen eten - of het moeten grote (vr)eters zijn), wij hebben met zijn vijven ervan gegeten en hebben nog voor minimaal 3 keer (er stond niet bij dat je een extra vriezer moest aanschaffen- waar laat ik het allemaal?)

:sweat

Maar goed, hij was wel lekker vonden wij!
Nou ja....je had ook nog aan ons kunnen denken :langue
:tilt ('t zit nou al in de diepvries - die ik er overigens volledig voor heb moeten verbouwen)

Dure erwtensoep - zegt demo dan - eerst doet hij boodschappen bij de groenteman en slager voor bedragen waar hij normaal voor een hele week eten van koopt, komt thuis met een megatas en vraagt vertwijfeld hoeveel soep ik ga maken.... (dus ik zeg: een recept voor 8 personen :haha ) en vervolgens wil ik ook nog een grotere diepvries :mosc
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4047
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Terri »

:haha
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Kleine ergernissen

Bericht door henriët »

MarthaMartha schreef:
helma schreef:
MarthaMartha schreef:Je eigen recept voor internet kwijt zijn en dan een recept van internet plukken...

Een recept voor 8 personen:

Mijn schoonouders hebben voor 2 keer erwtensoep meegenomen, er is een pan naar een 6-persoonsgezin (ik denk dat ze er 2-3 keer van kunnen eten - of het moeten grote (vr)eters zijn), wij hebben met zijn vijven ervan gegeten en hebben nog voor minimaal 3 keer (er stond niet bij dat je een extra vriezer moest aanschaffen- waar laat ik het allemaal?)

:sweat

Maar goed, hij was wel lekker vonden wij!
Nou ja....je had ook nog aan ons kunnen denken :langue
:tilt ('t zit nou al in de diepvries - die ik er overigens volledig voor heb moeten verbouwen)

Dure erwtensoep - zegt demo dan - eerst doet hij boodschappen bij de groenteman en slager voor bedragen waar hij normaal voor een hele week eten van koopt, komt thuis met een megatas en vraagt vertwijfeld hoeveel soep ik ga maken.... (dus ik zeg: een recept voor 8 personen :haha ) en vervolgens wil ik ook nog een grotere diepvries :mosc
:haha :haha :haha
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kleine ergernissen

Bericht door helma »

Ergernis: volwassenen die menen dat hun bejaarde ouders niet capabel zijn om zelf beslissingen te nemen. Bah.
(sorry, moest ik even kwijt)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10479
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Orchidee »

:fleur Ik voel met je mee @Helma, heb dezelfde ervaringen :fi
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10537
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

Zorgverzekeraars. 'Nee mevrouw, dat is geen gecontracteerde partij, dus u moet de factuur eerst zelf betalen en vervolgens declareren, en dan betalen wij u het bedrag weer terug.' Na heel lang wachten op terugbetaling. 'Dat is allang betaald, mevrouw, aan de zorgverlener.' Na enige woedende geluiden van mijn kant: 'Weet u wat, belt u maar naar die zorgverlener en vraagt u of zij het bedrag dat wij hebben overgemaakt op uw rekening willen storten.' :bobo En 't gaat nou ook weer niet direct om een tientje ofzo.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mara »

Zita schreef:Zorgverzekeraars. 'Nee mevrouw, dat is geen gecontracteerde partij, dus u moet de factuur eerst zelf betalen en vervolgens declareren, en dan betalen wij u het bedrag weer terug.' Na heel lang wachten op terugbetaling. 'Dat is allang betaald, mevrouw, aan de zorgverlener.' Na enige woedende geluiden van mijn kant: 'Weet u wat, belt u maar naar die zorgverlener en vraagt u of zij het bedrag dat wij hebben overgemaakt op uw rekening willen storten.' :bobo En 't gaat nou ook weer niet direct om een tientje ofzo.
Klinkt helaas bekend Zita.
Wij hebben dat met een bepaald medicijn wat we voor moeten schieten en elk half jaar een nieuwe machtiging voor moeten aanvragen, of het nu nog steeds echt noodzakelijk is.
Nee, je slikt zoiets voor je lol. :huhu
En de terugbetaling verloopt niet altijd even vlekkeloos.
Ik vraag mij af of dit niet wat simpeler kan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kleine ergernissen

Bericht door eilander »

Mara schreef:
Zita schreef:Zorgverzekeraars. 'Nee mevrouw, dat is geen gecontracteerde partij, dus u moet de factuur eerst zelf betalen en vervolgens declareren, en dan betalen wij u het bedrag weer terug.' Na heel lang wachten op terugbetaling. 'Dat is allang betaald, mevrouw, aan de zorgverlener.' Na enige woedende geluiden van mijn kant: 'Weet u wat, belt u maar naar die zorgverlener en vraagt u of zij het bedrag dat wij hebben overgemaakt op uw rekening willen storten.' :bobo En 't gaat nou ook weer niet direct om een tientje ofzo.
Klinkt helaas bekend Zita.
Wij hebben dat met een bepaald medicijn wat we voor moeten schieten en elk half jaar een nieuwe machtiging voor moeten aanvragen, of het nu nog steeds echt noodzakelijk is.
Nee, je slikt zoiets voor je lol. :huhu
En de terugbetaling verloopt niet altijd even vlekkeloos.
Ik vraag mij af of dit niet wat simpeler kan.
De zorgsector en b.v. de accountants die bij de controles in deze sector betrokken zijn, schreeuwen al langer moord en brand. Juist deze week nog voorpaginanieuws van het Financieele Dagblad. Niemand kan de regels mbt facturering en opbrengsten nog uitleggen.

In het FD stond daarom een interview met een directeur van een zorginstelling die nu de regels niet meer zou gaan opvolgen. Notabene de rekenregels voor 2014 zijn nog steeds niet bekend, terwijl we al in maart leven.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mara »

Mieren in de keuken. Ze zijn vroeg dit jaar.
Omdat het er meteen nogal veel zijn en ze over het aanrecht marcheren, zal ik toch een lokdoosje moeten neerzetten.
En softie als ik ben, ik vind dat zo zielig.
Die ijverige beestjes gaan massaal het doosje in om terug te keren naar hun huis om daar dood neer te vallen. :ouin
Als we in Spreuken lezen: Ga tot de mier, gij luiaard! zie haar wegen, en word wijs;
heb ik toch weer moeite om dat lokdoosje neer te zetten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6575
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Posthoorn »

Mara schreef:Mieren in de keuken. Ze zijn vroeg dit jaar.
Omdat het er meteen nogal veel zijn en ze over het aanrecht marcheren, zal ik toch een lokdoosje moeten neerzetten.
En softie als ik ben, ik vind dat zo zielig.
Die ijverige beestjes gaan massaal het doosje in om terug te keren naar hun huis om daar dood neer te vallen. :ouin
Als we in Spreuken lezen: Ga tot de mier, gij luiaard! zie haar wegen, en word wijs;
heb ik toch weer moeite om dat lokdoosje neer te zetten.
Je kunt ook de toegangsweg afsluiten.
Gesloten