Oprecht nog nooit iets van gelezen.
Bezet gebied?
Re: Bezet gebied?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik hoor weinig meer over de hongersnood die er zou zijn. Is dat inmiddels opgelost?
Beide slaan nu nergens op. Het gaat nu over onderstaand ABCAmstelodamense schreef: ↑Gisteren, 19:42 Volgens mij heb je twee vertrekpunten:
a) Het hele gebied Israel, inclusief Gaza, Oost-Jeruzalem en de Westbank behoort het Joodse Volk toe
b) Dit gebied behoort niet sec het Joodse volk toe, we hebben ook de realiteit van Arabische mensen (die we nu ook wel Palestijnen noemen) in die regio
Als je uitgaat van a), vind je het terecht dat kolonisten de Palestijnen op de Westbank terroriseren en geef je Israel volledig gelijk in deze oorlog. Het is een rechtvaardige oorlog volgens aanhangers van de eerste stelling. Ga je uit van b), dan zie je dat er duidelijk twee kanten aan de hele zaak zitten.
De meerderheid van de geref gezindte gaat uit van a) en steunt Israel dus onverkort.
A) Hamas heeft op 7 oktober opnieuw bewezen dat zij een bedreiging zijn voor het bestaan van Israël.
B) Hezbollah heeft bewezen dat zij een bedreiging zijn voor het bestaan van Israël.
C) Iran heeft bewezen dat zij een bedreiging zijn voor het bestaan van Israël.
De IDF doet alles wat mogelijk is om haar bevolking te beschermen tegen deze bedreiging van Israëls voortbestaan.
Daarom verdient de IDF onze steun.
Hier een leestip : Bekijk Idf op: https://www.bol.com/nl/p/idf/9300000120 ... _iphoneapp
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Kom, daad bij het woord en we zijn benieuwd hoe het gaat.Amstelodamense schreef: ↑16 sep 2025, 19:38 En uiteraard verfoei ik het ook en is het ronduit onacceptabel dat een Joodse jongen niet met een keppeltje op kan lopen in Amsterdam, of waar dan ook. Dat heb ik nergens ontkend.
Ik denk dat ik binnenkort eens een keppeltje koop en het ga uitproberen, ik ben ook wel benieuwd wat er gebeurt. Ik zie er alleen niet zo Joods uit![]()
Nee, je hebt aangegeven dat het mogelijk is antisemitisme en kritiek op Israël te scheiden. Ik heb je een paar voorbeelden gegeven dat het absoluut niet zo blijkt te werken in de praktijk. Wellicht ben jij een grote uitzondering, maar de algemene lijn is momenteel absoluut niet zo.
De argumenten zijn volgens mij al een tijdje op, of niet?
Wat ik denk dat er aan de hand is, is dat we een verschillend vertrekpunt hebben.Zeeuw schreef: ↑Gisteren, 20:32Nee, je hebt aangegeven dat het mogelijk is antisemitisme en kritiek op Israël te scheiden. Ik heb je een paar voorbeelden gegeven dat het absoluut niet zo blijkt te werken in de praktijk. Wellicht ben jij een grote uitzondering, maar de algemene lijn is momenteel absoluut niet zo.
Jij hebt, voor zover ik kan nagaan, geen of niet veel bezwaren tegen wat Israël aanricht bij de Palestijnse bevolking. Daarom leg jij elke gebeurtenis waarbij personen of de staat Israël 'uitgesloten' wordt uit als antisemitisme.
Ik denk, gestoeld op alle beschikbare informatie, dat Israël genocidaal geweld gebruikt en bezig is met een etnische zuivering. Dan is het terecht, sterker nog: dan is het noodzakelijk dat samenwerking met de staat Israël wordt stopgezet, sancties ingesteld worden en personen die de staat Israël openlijk steunen in haar geweld, daarop worden aangesproken.
Ik heb me niet verdiept in alle gevallen die je genoemd hebt. Dat is, denk ik, ook niet zo nodig.
Volgens mij ben ik heel helder dat antisemitische haat en daaropvolgend geweld nooit de bedoeling is.
Er is echter een verschil tussen antisemitisme en benoemen wat er aan de hand is in Gaza en op de Westelijke Jordaanoever en daar consequenties in de vorm van sancties en stoppen van samenwerking aan verbinden.
Met dat laatste zijn we het deels wel eens denk ik. Maar de gevallen die ik noemde zijn erg exemplarisch. Als je denk dat dat niet nodig is, is dat te kort door de bocht. Mensen worden uitgesloten en beschimpt vanwege hun afkomst, terwijl ze part noch deel hebben aan het door jou genoemde geweld. Dat is simpelweg: antisemitisme.Profesto schreef: ↑Gisteren, 22:46De argumenten zijn volgens mij al een tijdje op, of niet?
Wat ik denk dat er aan de hand is, is dat we een verschillend vertrekpunt hebben.Zeeuw schreef: ↑Gisteren, 20:32Nee, je hebt aangegeven dat het mogelijk is antisemitisme en kritiek op Israël te scheiden. Ik heb je een paar voorbeelden gegeven dat het absoluut niet zo blijkt te werken in de praktijk. Wellicht ben jij een grote uitzondering, maar de algemene lijn is momenteel absoluut niet zo.
Jij hebt, voor zover ik kan nagaan, geen of niet veel bezwaren tegen wat Israël aanricht bij de Palestijnse bevolking. Daarom leg jij elke gebeurtenis waarbij personen of de staat Israël 'uitgesloten' wordt uit als antisemitisme.
Ik denk, gestoeld op alle beschikbare informatie, dat Israël genocidaal geweld gebruikt en bezig is met een etnische zuivering. Dan is het terecht, sterker nog: dan is het noodzakelijk dat samenwerking met de staat Israël wordt stopgezet, sancties ingesteld worden en personen die de staat Israël openlijk steunen in haar geweld, daarop worden aangesproken.
Ik heb me niet verdiept in alle gevallen die je genoemd hebt. Dat is, denk ik, ook niet zo nodig.
Volgens mij ben ik heel helder dat antisemitische haat en daaropvolgend geweld nooit de bedoeling is.
Er is echter een verschil tussen antisemitisme en benoemen wat er aan de hand is in Gaza en op de Westelijke Jordaanoever en daar consequenties in de vorm van sancties en stoppen van samenwerking aan verbinden.
Een beetje als wat ik ooit te horen kreeg van een oude vrouw tijdens een verkiezingscampagne 'jij bent van de SGP, jij hebt dus een hekel aan vrouwen'.
Laat komende week maar eens weten wat de uitkomst is van je wandeltocht door Amsterdam met een keppeltje op.
Begreep de post niet helemaal omdat Iron Beam al een tijdje operationeel is. Maar het gaat hier om een uitvoering met een krachtigere laser.helma schreef:https://www.reuters.com/business/aerosp ... 025-09-17/
Eind van het jaar kan Israël de Iron Beam gaan gebruiken. Een baanbrekend systeem.
Echt een geweldig systeem, als de stroomtoevoer niet uitvalt. Met bewolkt of regenachtig weer heb je er weinig aan.
Verstuurd vanaf mijn motorola edge 50 fusion met Tapatalk
Als het zo is zoals je beschrijft, ben ik het met je eens, en volgens mij heb ik daarover gezegd dat antisemitische haat en het geweld dat daarop volgt niet mag. En dat we Joden hiertegen moeten beschermen.Zeeuw schreef: ↑Vandaag, 07:28Met dat laatste zijn we het deels wel eens denk ik. Maar de gevallen die ik noemde zijn erg exemplarisch. Als je denk dat dat niet nodig is, is dat te kort door de bocht. Mensen worden uitgesloten en beschimpt vanwege hun afkomst, terwijl ze part noch deel hebben aan het door jou genoemde geweld. Dat is simpelweg: antisemitisme.Profesto schreef: ↑Gisteren, 22:46De argumenten zijn volgens mij al een tijdje op, of niet?
Ik heb volgens mij niet voorgesteld om met een keppeltje te gaan lopen, dat was Amstelodamense.
Iemand die zodra het joden betreft - de mug uitzijgt en de kemel doorzwelgt - is een antisemiet.
Als Hamas de wapens neerlegt en de gijzelaars vrijlaat is het morgen vrede.
Als Hamas de wapens neerlegt en de gijzelaars vrijlaat is het morgen vrede.
Maar dat doet Hamas niet en daarom is Hamas ook breed bestempeld als terroristische organisatie.
In die situatie heeft Israel zijn positie te bepalen.
En verder geloof ik niet zo dat het vrede is zodra Hamas wapens neerlegt. De kolonisten op Westoever, waar Hamas weinig te zeggen heeft laten zien dat er meer aan de hand is.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
opmerking onder moderatorbehandelingparsifal schreef:Maar dat doet Hamas niet en daarom is Hamas ook breed bestempeld als terroristische organisatie.
In die situatie heeft Israel zijn positie te bepalen.
Ik zwijg.
De liefde voor Israël kan helaas verblindend werken. Als er geen kritiek (als van een goede vriend) meer mogelijk is, is het gesprek voorbij.
Als alle bewijzen en rapporten aan de kant worden gegooid, is het gesprek voorbij.
Of niet? Is er onderbouwde kritiek mogelijk? Kan het zo zijn dat Israël te ver doorslaat? Kan het zo zijn dat deze regering er alles aan doet om ook zelf aan de macht te blijven? Kan het zijn dat er meer menselijke factoren meespelen dan wij hopen?