Leuk dat je dan in China een Christen ontmoet.. Meer ook niet. Geen rare mystieke ervaringen op onverstaanbaar gebrabbel.Wittewrongel schreef:En heb je nooit eens het verhaal gehoord van het symbool vis in de grond. Geen woord gesproken enkel een teken op de grond getekend en men verstaat elkander volkomen??Jozef schreef:Met iemand die Chinees spreekt bv waar de taalbarriere er is, lijkt me het stug. Met iemand die je maar half verstaat mogelijk anders.eilander schreef:Ik denk niet dat het zo was dat ze konden zeggen: wij begrijpen elkaar voor de volle 100%. Toch geloof ik wel dat er een eenheid gevoeld kan worden en dat van daaruit ook opgemerkt wordt dat beiden dezelfde Zaligmaker zo hartelijk lief hebben.
Daar heb ik ook wel eens een verhaal van gehoord: de taalbarriere was zeker niet weg, maar toch was er herkenning.
Uitlegbijbel in SV
Re: Uitlegbijbel in SV
Even een praktische vraag. Ik heb de Bijbel met uitleg nog niet gekocht, maar ben het wel van plan, bij gezondheid, binnenkort te gaan doen.
Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot de verschillende formaten:
- handzaamheid
- leesbaarheid (letter grootte)
- harde versus flexibele band
https://www.bijbelmetuitleg.nl/#Uitgaven
- handzaamheid
- Wittewrongel
- Inactief
1. Handzaamheid is de kleinste een aanrader ( Is geen zakbijbel), of de grotere variant maat 240 x 170 mm.Marie Curie schreef:Even een praktische vraag. Ik heb de Bijbel met uitleg nog niet gekocht, maar ben het wel van plan, bij gezondheid, binnenkort te gaan doen.
- handzaamheid
2. Maar leesbaarheid zou ik toch voor de maat 240 x 170 mm.
3. Harde band heeft geen cover, maar positieve aan de harde band is dat er niet snel vouw/beschadigingen zichtbaar worden. Dit heb je wel met de zachte band waarbij je al snel in de kaft de vouw zult gaan zien. ( Let op als je voorzichtig bent zul je dit wel minder snel hebben.)
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
Klopt, de verschillende visies worden inderdaad benoemd, maar duidelijk komt naar voren dat een werkelijk huwelijk de beste uitleg is. Zie intro en het betreffende kader.Wittewrongel schreef:Even terug komen op dit. De BMU geeft ook aan dat er verschillende meningen zijn. Zie de verwijzing naar de groene 3 op blz. 1324. De uitleg van vers 3 kan volgens mij ook van toepassing zijn op eventueel een visioen.peterf schreef:Inmiddels ook de BMU aangeschaft (even wennen, nieuwe afkorting). Erg mooi product! En zeker niet alleen voor jongeren. Sterker nog, ik zie niet in waarom de BMU zich specifiek op deze doelgroep richt. Het is gewoon een prima uitlegbijbel voor jong én oud van goed niveau.
Er is trouwens in de uitleg inderdaad gedegen werk geleverd en men durft ook wel af te wijken van de SV kanttekeningen, waar dat nodig is. Zie bijvoorbeeld uitleg bij Hosea 1 (visioen (KSV) of werkelijk huwelijk (BMU)).
Drie exemplaren gekocht voor de nog thuiswonende kinderen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Wittewrongel
- Inactief
En dan nu na het avond eten samen een stukje lezen?huisman schreef:Drie exemplaren gekocht voor de nog thuiswonende kinderen.
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
Ik vind het een mooie Bijbel, al heeft de HSV jongerenbijbel toch ook wel weer pluspunten.
Bij ons in de kerk (GGIN) werd gewaarschuwd tegen de blauwe en de bruine editie van de uitlegbijbel. Alleen de zwarte was goed en heilig genoeg. Persoonlijk ben ik het daar echt niet mee eens.
Bij ons in de kerk (GGIN) werd gewaarschuwd tegen de blauwe en de bruine editie van de uitlegbijbel. Alleen de zwarte was goed en heilig genoeg. Persoonlijk ben ik het daar echt niet mee eens.
mulder schreef:Ik vind het een mooie Bijbel, al heeft de HSV jongerenbijbel toch ook wel weer pluspunten.
Tsja..laat ik nu de blauwe editie hebben gekocht. Ik hoor wel goede geruchten over de samenwerking wat resulteerde in verschillende ruilbeurten tussen HHK/CGK predikanten met als uitschieter een GGiN predikant op een CGK kansel.
Nee ik ga niet vertellen wie en waar maar een beetje speuren op internet en je vindt het zo.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zijn er verschillende uitgaven aangaande inhoud dan?mulder schreef:Ik vind het een mooie Bijbel, al heeft de HSV jongerenbijbel toch ook wel weer pluspunten.
Nee maar is sommige kringen is er maar 1 kleur...zwart.ejvl schreef:Zijn er verschillende uitgaven aangaande inhoud dan?mulder schreef:Ik vind het een mooie Bijbel, al heeft de HSV jongerenbijbel toch ook wel weer pluspunten.
Sorry hoor, maar dit komt mij voor als een 'broodje aap' ofwel sensatie verhaal. In veel, zo niet alle, GGiN gemeentes wordt namelijk de grote kanttekeningenbijbel met de bruine kaft als trouwbijbel meegegeven.mulder schreef:Ik vind het een mooie Bijbel, al heeft de HSV jongerenbijbel toch ook wel weer pluspunten.
https://www.gebrkoster.nl/kanttekeninge ... -br-kunstl
Laatst gewijzigd door Curie op 04 jun 2015, 15:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Serieus? Tsss...mulder schreef:Ik vind het een mooie Bijbel, al heeft de HSV jongerenbijbel toch ook wel weer pluspunten.
~~Soli Deo Gloria~~
Inderdaad. Jammer dat het stiekem toch onder de GBS-vlag was.huisman schreef:mulder schreef:Ik vind het een mooie Bijbel, al heeft de HSV jongerenbijbel toch ook wel weer pluspunten.
Tsja..laat ik nu de blauwe editie hebben gekocht. Ik hoor wel goede geruchten over de samenwerking wat resulteerde in verschillende ruilbeurten tussen HHK/CGK predikanten met als uitschieter een GGiN predikant op een CGK kansel.
Nee ik ga niet vertellen wie en waar maar een beetje speuren op internet en je vindt het zo.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- Johann Gottfried Walther
Daarom kan dat bij Mulder nog wel in de gemeente gezegd zijn.Marie Curie schreef:Sorry hoor, maar dit komt mij voor als een 'broodje aap' ofwel sensatie verhaal. In veel, zo niet alle, GGiN gemeentes wordt namelijk de grote kanttekeningenbijbel met de bruine kaft als trouwbijbel meegegeven.mulder schreef:Ik vind het een mooie Bijbel, al heeft de HSV jongerenbijbel toch ook wel weer pluspunten.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Dat lijkt me niet voorstelbaar.Johann Gottfried Walther schreef:Daarom kan dat bij Mulder nog wel in de gemeente gezegd zijn.Marie Curie schreef:Sorry hoor, maar dit komt mij voor als een 'broodje aap' ofwel sensatie verhaal. In veel, zo niet alle, GGiN gemeentes wordt namelijk de grote kanttekeningenbijbel met de bruine kaft als trouwbijbel meegegeven.mulder schreef:Ik vind het een mooie Bijbel, al heeft de HSV jongerenbijbel toch ook wel weer pluspunten.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)