Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

vlinder

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door vlinder »

Zita schreef:
vlinder schreef:
vlinder schreef:
Zita schreef: zo'n pot van giet op - giet af - eet op? Lekker makkelijk :)
De broccolitaart was hier trouwens ook een succes. Ik vond 'm wat flauw, maar de anderen hadden daar geen moeite mee. Mocht je het recept ook gebruiken, ga dan niet net als ondergetekende heel lang op zoek naar ongezouten cashewnoten, om daarna te zien dat je zout door de eieren+slagroom moet doen.
Alleen giet op. Het vocht drink ik lekker op: net bouillon. En inderdaad lekker makkelijk en zeker ook smakelijk!
Man weer niet thuis en de noodles zijn op. Wat nu?
Ik denk gebakken aardappeltjes, gebakken ei en wat appelmoes.... :hum
je moet nodig naar de Xenos. Daar hebben ze ook 1-minuut-macaroni. En een paar jaar geleden hadden ze bij de Lidl allerlei soorten pasta, waar water bij moest, roeren, aan de kook, en je complete maaltijd was klaar.
Het menu is veranderd. De aardappelschijfjes waren niet meer goed, dus werd het ei op brood. Aangezien ik appelmoes daar niet bij vond passen staat dat in de koelkast.
Lekker bakkie koffie erbij met een heerlijke schuimkraag.

Maar bedankt voor de tip! :super Ik hou van makkelijk.... :hum
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mara

Bericht door Mara »

vlinder schreef:
vlinder schreef:
Zita schreef:
vlinder schreef:Vandaag maar weer eens noodles. Manlief is weer niet thuis.... :huhu
zo'n pot van giet op - giet af - eet op? Lekker makkelijk :)
De broccolitaart was hier trouwens ook een succes. Ik vond 'm wat flauw, maar de anderen hadden daar geen moeite mee. Mocht je het recept ook gebruiken, ga dan niet net als ondergetekende heel lang op zoek naar ongezouten cashewnoten, om daarna te zien dat je zout door de eieren+slagroom moet doen.
Alleen giet op. Het vocht drink ik lekker op: net bouillon. En inderdaad lekker makkelijk en zeker ook smakelijk!
Man weer niet thuis en de noodles zijn op. Wat nu?
Ik denk gebakken aardappeltjes, gebakken ei en wat appelmoes.... :hum
Ik lees hier bij sommige mensen, man niet thuis, dus eet maar een broodje.
Dat snap ik niet. Je hebt toch trek in een lekkere maaltijd ?
Waarom jezelf "verwaarlozen", in zo'n chemische noodlemaaltijd zullen geen gezonde vitamientjes zitten, bovendien, hoe smaakt dat ?? :ouin
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
vlinder

Bericht door vlinder »

Nou misschien schort het wel aan die trek.... :huhu
Liefs eet ik niks, maar dan gaat ten eerste m'n man mopperen en ten tweede schrik ik zo van de weegschaal als ik alweer een doos zeebanket heb veroberd.....

Ik heb voor mezelf die moeite van het koken gewoon niet over. Daarnaast vind ik noodles echt super lekker, dus waarom niet?
Zitten ook 2 erwten en 3 blokjes wortel in hoor, dus met die vitamientjes komt het wel goed.... :humhihi
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mara

Bericht door Mara »

Je meent het, nog zoveel groente :quoi :) ;)
Zorg je zo slecht voor jezelf ? En je werkt nog wel in de zorg !
Goed eten is de basis voor je gezondheid en je welbevinden, nu, maar ook in de toekomst.
Met die noodles bouw je toch geen sterke botjes op ? En een gezond vaatstelsel ?
Ik maak me zorgen om jou. Als je in de buurt zou wonen, zou ik een lekker ovenschaaltje bij je brengen.
Even opwarmen, klaar !
Lassie

Bericht door Lassie »

Mara schreef: Ik lees hier bij sommige mensen, man niet thuis, dus eet maar een broodje.
Dat snap ik niet. Je hebt toch trek in een lekkere maaltijd ?
Waarom jezelf "verwaarlozen", in zo'n chemische noodlemaaltijd zullen geen gezonde vitamientjes zitten, bovendien, hoe smaakt dat ?? :ouin
Als mijn man niet thuis eet, dan probeer ik soep (zelfgemaakte met groenten) en brood te eten. Maar een potje koken nee daar heb ik op dat moment geen zin in.

Gisteravond maar eens gezondigd (patat met een kipkorn).

Wat we gisteren zouden eten, eten we vanavond.

Stoofpotje
Aardappelen
Rode kool
Marnix

Bericht door Marnix »

Hm ja, ik snap wel dat als je alleen eet, je minder motivatie hebt om uitgebreid te koken. Ik wil dan ook nog wel eens een pizza eten (wat overigens wel lekker is) of wat ook goed werkt, een kliekje uit de vriezer halen en opwarmen. Aan de andere kant, een paar aardappels en wat groente koken met wat vlees erbij hoeft ook helemaal niet lang te duren, een pasta met sausje kan je in 10 minuten ook klaar hebben enz. Wat je ook kan doen is meer koken, bijv. 3 porties, eet je er een of en de rest bewaar je en warm je 2 dagen later op, hoef je dan niet uitgebreid te koken :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lassie

Bericht door Lassie »

Ik had dinsdag een maaltje uit de vriezer gehaald (maïsstamppot) lekker opgebakken.

Ach soms n keertje makkelijk (brood met soep) vindt ik ook lekker en heerlijk.
Mara

Bericht door Mara »

Marnix schreef:Hm ja, ik snap wel dat als je alleen eet, je minder motivatie hebt om uitgebreid te koken. Ik wil dan ook nog wel eens een pizza eten (wat overigens wel lekker is) of wat ook goed werkt, een kliekje uit de vriezer halen en opwarmen. Aan de andere kant, een paar aardappels en wat groente koken met wat vlees erbij hoeft ook helemaal niet lang te duren, een pasta met sausje kan je in 10 minuten ook klaar hebben enz. Wat je ook kan doen is meer koken, bijv. 3 porties, eet je er een of en de rest bewaar je en warm je 2 dagen later op, hoef je dan niet uitgebreid te koken :)
2 dagen ? Volgens mij is dat niet zo goed. Ik heb vrijwel nooit kliekjes, maar als er iets is, dan wordt het de volgende dag opgegeten en anders onverbiddelijk weggegooid. Veel diarreeaanvallen, buikvirussen, zijn gewoon ordinaire voedselvergiftigen.
Mijn man en ik hebben eens een letterlijk verziekte vakantie gehad, gegeten bij een verkeerd restaurant,, nooit meer :nonnon

Met dank aan onze grootgrutter voor het reseppie:
prei met zalm en aardappel uit de oven.
Oven verwarmen op 200 gr
Prik grote aardappelen rondom in, verpak ze elk in een stuk alufolie en leg ze 45 min op het rooster in de oven.
Recept was met diepvriesprei a la creme, maar ik maak dat uiteraard ;) zelf.
Maar voor de makkepoesjes :haha onder ons, laat de prei ontdooien in een pan, al roerend, en de zalm uit blik, uitlekken en ontdoe die van graatjes en velletjes.
Klop 3 eieren (voor 4 personen) los in een kom met rozemarijn, peper en zout. Voeg de prei en zalm toe, schep het om.
Doe het mengsel in ovenschaal en druk er groene paprikaringen in. Bak naast de aard in 30 min goudbruin en gaar.

Leg de aard op borden, vouw folie open en kruis ze in. Maak het kruim wat losser met een vork en schep op elke aard wat zuivelspread bieslook (light)

Eet smakelijk ! Volgens mij wordt het lekker als het lukt tenminste :huhu
Lassie

Bericht door Lassie »

Mara schreef:
Marnix schreef:Hm ja, ik snap wel dat als je alleen eet, je minder motivatie hebt om uitgebreid te koken. Ik wil dan ook nog wel eens een pizza eten (wat overigens wel lekker is) of wat ook goed werkt, een kliekje uit de vriezer halen en opwarmen. Aan de andere kant, een paar aardappels en wat groente koken met wat vlees erbij hoeft ook helemaal niet lang te duren, een pasta met sausje kan je in 10 minuten ook klaar hebben enz. Wat je ook kan doen is meer koken, bijv. 3 porties, eet je er een of en de rest bewaar je en warm je 2 dagen later op, hoef je dan niet uitgebreid te koken :)
2 dagen ? Volgens mij is dat niet zo goed. Ik heb vrijwel nooit kliekjes, maar als er iets is, dan wordt het de volgende dag opgegeten en anders onverbiddelijk weggegooid. Veel diarreeaanvallen, buikvirussen, zijn gewoon ordinaire voedselvergiftigen.
Mijn man en ik hebben eens een letterlijk verziekte vakantie gehad, gegeten bij een verkeerd restaurant,, nooit meer :nonnon
Volgens jou ja.

Eten kun je 3 dagen in de koelkast goed houden. Dit doen wij al jaren en ben er nog noooooit ziek van geworden.

Ik gooi alleen eten weg als het bedorven is of dat er schimmel op zit.
refo

Bericht door refo »

Welja, eten weggooien met als argument een onverwerkte vakantiefrustratie.
Behalve visgerechten zijn de meeste restanten prima meer dan één dag te bewaren.

En je moet weerstand natuurlijk wel opbouwen. Anders word je inderdaad ziek in het eerste het beste eethuis dat wat minder hygiënisch is.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:

Met dank aan onze grootgrutter voor het reseppie:
prei met zalm en aardappel uit de oven.
Oven verwarmen op 200 gr
Prik grote aardappelen rondom in, verpak ze elk in een stuk alufolie en leg ze 45 min op het rooster in de oven.
Recept was met diepvriesprei a la creme, maar ik maak dat uiteraard ;) zelf.
Maar voor de makkepoesjes :haha onder ons, laat de prei ontdooien in een pan, al roerend, en de zalm uit blik, uitlekken en ontdoe die van graatjes en velletjes.
Klop 3 eieren (voor 4 personen) los in een kom met rozemarijn, peper en zout. Voeg de prei en zalm toe, schep het om.
Doe het mengsel in ovenschaal en druk er groene paprikaringen in. Bak naast de aard in 30 min goudbruin en gaar.

Leg de aard op borden, vouw folie open en kruis ze in. Maak het kruim wat losser met een vork en schep op elke aard wat zuivelspread bieslook (light)

Eet smakelijk ! Volgens mij wordt het lekker als het lukt tenminste :huhu
Wij lusten alleen maar fijngehakte diepvriesspinazie, en geen blaadjes... :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Lassie schreef:
Mara schreef:
Volgens jou ja.

Eten kun je 3 dagen in de koelkast goed houden. Dit doen wij al jaren en ben er nog noooooit ziek van geworden.

Wij ook. Waarschijnlijk heeft de een een betere weerstand dan de ander. Of een sterkere maag dan de ander.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

JolandaOudshoorn schreef:
Lassie schreef:
Mara schreef:
Volgens jou ja.

Wij ook. Waarschijnlijk heeft de een een betere weerstand dan de ander. Of een sterkere maag dan de ander.
Precies. Zolang iets nog niet wegloopt, kan je het rustig eten.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:Je meent het, nog zoveel groente :quoi :) ;)
Zorg je zo slecht voor jezelf ? En je werkt nog wel in de zorg !
Goed eten is de basis voor je gezondheid en je welbevinden, nu, maar ook in de toekomst.
Met die noodles bouw je toch geen sterke botjes op ? En een gezond vaatstelsel ?
Ik maak me zorgen om jou. Als je in de buurt zou wonen, zou ik een lekker ovenschaaltje bij je brengen.
Even opwarmen, klaar !
Dat roep je nou wel zo hard...
Misschien woont ze WEL bij jou in de buurt :nananere
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
refo

Bericht door refo »

En wat mankeert er aan noedels?
Gesloten