Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

refo

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door refo »

Dodo schreef:Van een gazon weet ik niks, maar normaal gesproken hoeven vaste planten geen extra water. Die moeten zo geworteld zijn dat ze het doen met wat in de bodem zit. Uitzondering misschien een heel warme/droge zomer.
Mijn tuin is ook heel groen, weinig steen, veel diversiteit, ontelbaar veel insecten. Ik sproei NOOIT! En het is heel groen en bloeiend allemaal. Alleen eenjarigen en nieuw geplant spul krijgt water uit de regenton.
Wij sproeien ook niet. Alleen de planten in potten, want die drogen snel uit als het niet regent.
Lilian197

Re: RE: Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Lilian197 »

Dodo schreef:Van een gazon weet ik niks, maar normaal gesproken hoeven vaste planten geen extra water. Die moeten zo geworteld zijn dat ze het doen met wat in de bodem zit. Uitzondering misschien een heel warme/droge zomer.
Mijn tuin is ook heel groen, weinig steen, veel diversiteit, ontelbaar veel insecten. Ik sproei NOOIT! En het is heel groen en bloeiend allemaal. Alleen eenjarigen en nieuw geplant spul krijgt water uit de regenton.
Wel de hortensia. Anders is die binnen de kortste keren verlept. In onze oude tuin had ik drie grote struiken. Sproeide ik, kon ik er de hele zomer van genieten. Sproeide ik niet, verschrompelde de bloemen. Zo jammer. Misschien ligt het aan je bodem? Of grondsoort?

Verder geven wij dus met een sproeier het gazon water, ( moet echt anders wordt hij geel) en dan worden een aantal planten vanzelf meegenomen. Maar niet bewust. Hij staat ook echt niet een avond te sproeien hoor... Planten die al langer staan hebben het ook minder nodig.
Onze tuin is net opgehoogd en aangelegd. Dus nu krijgen ze twee keer in de week wat, als het niet heeft geregent.
De voortuin is twee jaar geleden gedaan, die sproei ik niet. Behalve de bakken met 1 jarig spul. Die krijgen met de gieter. En de hangzakken met de fles Afbeelding
Het mooiste is natuurlijk een regenton. Helaas hebben we die niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
DDD

Bericht door DDD »

Omdat het soms hard regent en omdat ik soms wel een auto nodig heb. Maar ik heb er ook wel eens over gedacht. In de dorpen waar ik woon, is geen Greenwheels oid.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Omdat het soms hard regent en omdat ik soms wel een auto nodig heb. Maar ik heb er ook wel eens over gedacht. In de dorpen waar ik woon, is geen Greenwheels oid.
Je hebt een auto gekocht?
Dodo

Bericht door Dodo »

Vorige week vond ik een vogelnestje onder een boom. Ik heb het opgeraapt en mee naar huis genomen, wat moet je anders... de boom inklimmen en terugplaatsen is ook geen optie.
Thuis het nestje eens goed bekeken. Wat een kunstwerkje! Een klein holletje, precies een cirkel, met een dikke laag van allerlei materiaal er omheen. Haren (van paarden? honden?), veertjes, stukjes plastic, en witte brokjes isolatiemateriaal. En de buitenkant bekleed met mos.
Ik moet een beetje denken aan dat oude liedje: klein vogelijn op groene tak, zeg me toch wie uw (zang)meester is geweest. Bij zo'n nestje zou je dan vragen: wie is toch je architect geweest?

Niet dat de kat dergelijke hooggestemde overwegingen had. Die begon als een malle te mauwen en haalde direct uit om het nestje te pakken. Kennelijk hangt er nog steeds een heerlijke malse-jonge-vogeltjes-lucht aan.
DDD

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Omdat het soms hard regent en omdat ik soms wel een auto nodig heb. Maar ik heb er ook wel eens over gedacht. In de dorpen waar ik woon, is geen Greenwheels oid.
Je hebt een auto gekocht?
Nee. Geen idee waarom dat hier staat.
Zonnebloem

Bericht door Zonnebloem »

Dodo schreef:Vorige week vond ik een vogelnestje onder een boom. Ik heb het opgeraapt en mee naar huis genomen -
Thuis het nestje eens goed bekeken. Wat een kunstwerkje! Een klein holletje, precies een cirkel, met een dikke laag van allerlei materiaal er omheen. Haren (van paarden? honden?), veertjes, stukjes plastic, en witte brokjes isolatiemateriaal. En de buitenkant bekleed met mos.
Ik moet een beetje denken aan dat oude liedje: klein vogelijn op groene tak, zeg me toch wie uw (zang)meester is geweest. Bij zo'n nestje zou je dan vragen: wie is toch je architect geweest?
Mooi! Ik vind het zo leuk om te zien hoe ze zoiets maken. Ze vliegen heen en weer met van alles in hun snavel. Nestwarmte komt niet zomaar uit de lucht vallen. Daar werken ze hard voor. Ga je het nestje voor sier neerleggen?
helma

Bericht door helma »

Een hondje. 10 mnd oud. Boomertje.
Niet van mij, maar van onze jongste dochter.
Maar mama is er overdag zoet mee :huhu
Grappig dat je bij het uitlaten allerlei mensen spreekt die je anders niet spreekt.
Als je je eenzaam voelt is een hondje wel een aanrader.
DDD

Bericht door DDD »

Een minikinderzwembad van Kruidvat . Dan kan ik toch buiten zijn in deze hitte. Ik ben er helemaal blij mee :D
Mara

Bericht door Mara »

DDD schreef:Een minikinderzwembad van Kruidvat . Dan kan ik toch buiten zijn in deze hitte. Ik ben er helemaal blij mee :D
Ik zie het voor me :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD

Bericht door DDD »

Niet veel meer aan te zien dan in het zwembad hoor;-)

Ik zit nu nog binnen. Daar houd ik het koel. Maar het gaat om het idee. Ik had geen pomp, dus ben blij dat ik voor de kleine versie gekozen heb. Een vriend heeft een grote, daar kun je met zijn vieren in. En anderen hebben een compleet zwembad, maar dat is mij te duur in onderhoud. Dat is meer wat voor een huis van anderhalf miljoen.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

helma schreef:Een hondje. 10 mnd oud. Boomertje.
Niet van mij, maar van onze jongste dochter.
Maar mama is er overdag zoet mee :huhu
Grappig dat je bij het uitlaten allerlei mensen spreekt die je anders niet spreekt.
Als je je eenzaam voelt is een hondje wel een aanrader.
Owww leuk @Helma! Boomertjes zijn zooooo leuk en schattig, wij hebben al 8,5 jaar een Boomertje :amour :amour :amour
Wel een keffertje die van ons, de postbode of de krantenjongen hoeft maar langs te komen, of als er er een vreemde voor haar, binnenstapt dan is dat niet zo prettig voor ons, ze is zo waaks :sweat , dat vind ik het enige nadeel!
Er is ook wel verschil in Boomers, die van ons is actief en springt en als je haar optilt geeft ze goed mee en het Boomertje van kennisen van ons is slap en slomer en ligt bijvoorbeeld met de pootjes naar achteren ipv onder zich :ouais!

Zo; even een luchtig praatje in deze hitte :D
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
helma

Bericht door helma »

Hij blaft niet heel veel. Is erg vriendelijk en enthousiast.
Makkelijk in de omgang; is mijn conclusie na 4 dagen.
liz boer

Bericht door liz boer »

helma schreef:Hij blaft niet heel veel. Is erg vriendelijk en enthousiast.
Makkelijk in de omgang; is mijn conclusie na 4 dagen.
:love
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Plaats reactie