Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Marnix

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [2]

Bericht door Marnix »

Ook lekker.

Ik dacht vroeger dat vegetarisch idd niks was.... nou zou ik bij een Hollandse maaltijd een stukje vlees erbij ook wel missen. Maar een hartige taart, een lekkere pastasaus zonder gehakt enz. vind ik prima te eten. En zo zijn er best een hoop lekkere vegetarische gerechten waarbij ik het vlees echt niet mis. Genoeg om het in ieder geval 1x per week te eten.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mara

Bericht door Mara »

Mister schreef:Ik vind vegetarisch eten over het algemeen niets aan. Bij een warm maal hoort wat mij betreft een lekker stuk(je) vlees.

Vanavond: Snert! (jawel, met worst en spek ;) )
Dat dacht ik dus ook ;)
Ik dacht dat het dan betekende dat je zo'n stukje gepaneerde schoenzool moest nemen of een ei.
Maar nee hoor !
Snert kan volgens mij ook niet vegetarisch, kan wel, maar hoort niet :)
En zuurkool moet ook met worst.
Maar je kan bijv een frittata maken, dat is met heel veel eieren en aardappelen, dan mis je het vlees echt niet.
En ik neem dat de meesten van ons smiddags op hun bammetje ham of kaas hebben, dus dan mag je savonds ook wel eens helemaal overslaan.
Maandag hadden wij patat frites, het gezin sate, ik mag dat niet, dus heb ik niks. Maar ik knabbel wat komkommer en paprika, prima zo !
In het westen overlijden mensen aan teVEEL dierlijke eiwitten, niemand aan te weinig !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marnix

Bericht door Marnix »

Precies... we hoeven ook niet altijd het vlees te vervangen door wat anders. We krijgen via vlees, zuivel etc. meer dan genoeg binnen. Hoewel ik bijvoorbeeld Valais wel lekkere vleesvervangers vind hebben hoeft dat er echt niet per se bij... en dan kan een maaltijd zonder vlees / vleesvervanger prima smaken. Met aardappels en groente snap ik dat je het stukje vlees erbij zou missen, maar er zijn zoveel andere mogelijkheden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Lassie

Bericht door Lassie »

stoofpotje
gekookte aardappelen
rode kool
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Uhmmmm, ik weet het echt nog niet!
Heb vandaag helemaal geen trek in eten, maar ja, de rest hier denkt daar anders over. ;)
Mara

Bericht door Mara »

Even een praktische vraag, houden jullie rekening met de menukeuze als je daarna naar de kerk moet ?
Dus geen knoflook, niet te gekruid, geen dorstig makend voedsel, uien, dat soort dingen ?
Marnix

Bericht door Marnix »

oesterschelpje schreef:Uhmmmm, ik weet het echt nog niet!
Heb vandaag helemaal geen trek in eten, maar ja, de rest hier denkt daar anders over. ;)
Toch ironisch, op dankdag voor gewas geen trek hebben in eten ;)

Mara, ik hou daar geen rekening mee, hoewel we doorgaans op zondag niet uitgebreid koken dus het valt doorgaans denk ik wel mee. En anders eten we wel een pepermuntje of fisherman's friend extra :)
henriët

Bericht door henriët »

Mara schreef:Even een praktische vraag, houden jullie rekening met de menukeuze als je daarna naar de kerk moet ?
Dus geen knoflook, niet te gekruid, geen dorstig makend voedsel, uien, dat soort dingen ?
:quoi
hoezo dat dan???
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

henriët schreef:
Mara schreef:Even een praktische vraag, houden jullie rekening met de menukeuze als je daarna naar de kerk moet ?
hoezo dat dan???
dat mensen voor je niet uit de bank vallen als je uit volle borst meezingt.... en de knoflookwalm zich verspreidt....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Mara

Bericht door Mara »

henriët schreef:
hoezo dat dan???
Niet alleen de walm, maar ook andere hinderlijke dingen, zoals darmrommelingen.
Bepaalde voedingswaren kunnen dat nu eenmaal veroorzaken.
En na pittig gekruid voedsel kan ik me voorstellen dat je dorstig wordt.
Ik maak altijd neutraal eten klaar, gewoon gekookte aardappelen, groente en tartaartje of karbonaadje.
Marnix

Bericht door Marnix »

Bij pittig eten gewoon goed drinken... en dan valt het na afloop wel mee. Een pepermuntje doet wonderen en anders heeft Joanne vaak wel een flesje water in haar tas zitten.
Marnix

Bericht door Marnix »

Vandaag: Spruitjesstampot met appel en hamblokjes of spekjes!
vlinder

Bericht door vlinder »

vlinder schreef:
Zita schreef:
vlinder schreef:Vandaag maar weer eens noodles. Manlief is weer niet thuis.... :huhu
zo'n pot van giet op - giet af - eet op? Lekker makkelijk :)
De broccolitaart was hier trouwens ook een succes. Ik vond 'm wat flauw, maar de anderen hadden daar geen moeite mee. Mocht je het recept ook gebruiken, ga dan niet net als ondergetekende heel lang op zoek naar ongezouten cashewnoten, om daarna te zien dat je zout door de eieren+slagroom moet doen.
Alleen giet op. Het vocht drink ik lekker op: net bouillon. En inderdaad lekker makkelijk en zeker ook smakelijk!
Man weer niet thuis en de noodles zijn op. Wat nu?
Ik denk gebakken aardappeltjes, gebakken ei en wat appelmoes.... :hum
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

vlinder schreef:
vlinder schreef:
Zita schreef:
vlinder schreef:Vandaag maar weer eens noodles. Manlief is weer niet thuis.... :huhu
zo'n pot van giet op - giet af - eet op? Lekker makkelijk :)
De broccolitaart was hier trouwens ook een succes. Ik vond 'm wat flauw, maar de anderen hadden daar geen moeite mee. Mocht je het recept ook gebruiken, ga dan niet net als ondergetekende heel lang op zoek naar ongezouten cashewnoten, om daarna te zien dat je zout door de eieren+slagroom moet doen.
Alleen giet op. Het vocht drink ik lekker op: net bouillon. En inderdaad lekker makkelijk en zeker ook smakelijk!
Man weer niet thuis en de noodles zijn op. Wat nu?
Ik denk gebakken aardappeltjes, gebakken ei en wat appelmoes.... :hum
je moet nodig naar de Xenos. Daar hebben ze ook 1-minuut-macaroni. En een paar jaar geleden hadden ze bij de Lidl allerlei soorten pasta, waar water bij moest, roeren, aan de kook, en je complete maaltijd was klaar.
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Marnix schreef:
oesterschelpje schreef:Uhmmmm, ik weet het echt nog niet!
Toch ironisch, op dankdag voor gewas geen trek hebben in eten ;)
Hier is het nog geen dankdag...., pas over twee weken.... ;)

Ik was vandaag echt inspiratieloos, had geen energie om in de keuken te staan.
Manlief heeft maar wat aardappels opgebakken, komkommer erbij gesneden en een stukje vlees uit de koelkast gevist.
Schaaltje yoghurt met vruchtensap toe.
't Smaakte prima! :super
Gesloten