De beroepen op GGI hebben een einddatum. Dat is ongeveer de datum waarop de predikant beslist voor het beroep dat hij heeft ontvangen. Wanneer een beroep (vroegtijdig) wordt aangenomen dan maak ik daar de actuele beslisdatum van. Bij het bedanken voor een beroep laat ik in de meeste gevallen de beslisdatum staan. Tenzij er iets bijzonders aan de hand is (bijvoorbeeld uitstel van beslissing). En een enkele keer meldt een predikant zelf dat de beslisdatum, om welke reden dan ook, moet worden aangepast.
Nu is het zo dat een beroep automatisch van de pagina beroepingswerk wordt verwijderd 7 dagen na beslisdatum. In het geval van Rilland-Bath moest er rond 4 januari worden beslist. Dat blijkt, achteraf gezien, ook ergens rond die datum te zijn gebeurd. Dat hoorde ik echter pas jl. woensdag, 15 januari (een heel enkele scriba gaat nog wat minder accuraat om met het melden van beslissingen). Op dat moment plaatste ik het bedankje bij Rilland - ds. Visscher. En aangezien 15 januari 11 dagen na 4 januari is verdwijnt het beroep dan direct van de pagina.
Zo werkt dus het systeem, verder zit er niets achter. Hopelijk is nu ieders nieuwsgierigheid weer bevredigd