Nee, mijn schoonmama is vandaag 70 jaar geworden en nodigt de familie uit voor een maaltijd....Orchidee schreef:InspiratieloosMarthaMartha schreef:geen idee...![]()

Nee, mijn schoonmama is vandaag 70 jaar geworden en nodigt de familie uit voor een maaltijd....Orchidee schreef:InspiratieloosMarthaMartha schreef:geen idee...![]()
Die witlof en die piepers zullen zich wel vreemd voelen tussen al die allochtonen...helma schreef:runderhamburger
gekookte aardappels
haricot verts
witlofsalade
en als toetje zelfgemaakte apple pie
waar ik al enige voorbereidingen voor heb getroffen
refo schreef:Die witlof en die piepers zullen zich wel vreemd voelen tussen al die allochtonen...helma schreef:runderhamburger
gekookte aardappels
haricot verts
witlofsalade
Alleen de witlof denk ik, den "oerhollandsche" aardappel is uit Peru over komen waaienrefo schreef:Die witlof en die piepers zullen zich wel vreemd voelen tussen al die allochtonen...helma schreef:runderhamburger
gekookte aardappels
haricot verts
witlofsalade
zo'n pot van giet op - giet af - eet op? Lekker makkelijkvlinder schreef:Vandaag maar weer eens noodles. Manlief is weer niet thuis....
Alleen giet op. Het vocht drink ik lekker op: net bouillon. En inderdaad lekker makkelijk en zeker ook smakelijk!Zita schreef:zo'n pot van giet op - giet af - eet op? Lekker makkelijkvlinder schreef:Vandaag maar weer eens noodles. Manlief is weer niet thuis....
De broccolitaart was hier trouwens ook een succes. Ik vond 'm wat flauw, maar de anderen hadden daar geen moeite mee. Mocht je het recept ook gebruiken, ga dan niet net als ondergetekende heel lang op zoek naar ongezouten cashewnoten, om daarna te zien dat je zout door de eieren+slagroom moet doen.
Heel goed! Zou iedereen moeten doen!Zita schreef:hier is zojuist het besluit genomen dat we wat consequenter gaan worden in minimaal 1x per week vegetarisch en 1x per week vis. Vandaag dus de broccolitaart met cashewnoten en brie.
Nou Marnix, dat heb ik ook gedacht, totdat ik dit weekend de vliegbewegingen zag (ik heb dat elders hier op dit forum geplaatst) Er zijn alleen al boven Amerika 66.000 vliegtuigen ! tegelijk in het luchtruim. Dacht je nu echt dat die koekjesblikken van ons tweetjes HET verschil uitmaken ?Marnix schreef:Heel goed! Zou iedereen moeten doen!Zita schreef:hier is zojuist het besluit genomen dat we wat consequenter gaan worden in minimaal 1x per week vegetarisch en 1x per week vis. Vandaag dus de broccolitaart met cashewnoten en brie.
Als iedereen in Nederland 1x per week vegetarisch zou eten:
- Bespaart dit net zoveel CO2 als wanneer er 1 miljoen auto’s van de weg worden gehaald;
- Bespaart dit twee keer zoveel broeikasgassen als wanneer alle gloeilampen vervangen worden door spaarlampen
- Voldoen we in één klap aan de doelstellingen van het kabinet voor huishoudens in 2010