Wist je niet...gewoon ff een vraagje

Zita
Moderator

Re: Wist je niet...gewoon ff een vraagje

Bericht door Zita »

Moet ik bij het aanschaffen van autostoelhoezen nog ergens op letten, behalve op de prijs?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Zita schreef:Moet ik bij het aanschaffen van autostoelhoezen nog ergens op letten, behalve op de prijs?
Check even of je een auto hebt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Luther schreef:
Zita schreef:Moet ik bij het aanschaffen van autostoelhoezen nog ergens op letten, behalve op de prijs?
Goede tip! :super
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Luther schreef:
::tilt ::tilt ::tilt
Goed dat je 't zegt - check - nee, helaas, die is verkocht.

Zaterdag mag ma zich op kinderdag als een kind voelen, en daar hoort een kadootje bij, naar het schijnt. En ma heeft een auto (en leest geen RF, hoop ik).
vlinder

Bericht door vlinder »

:haha :haha Meesterlijk Luut!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Hoe kun je afvalscheiding het beste vorm geven (jaja, we lopen hier twintig jaar achter op de rest van de mensheid, maar ik heb ma en zus eindelijk weten te overtuigen van het nut van afvalscheiding, daarbij een beetje geholpen door de nieuwe de-vervuiler-betaalt-strategie van de gemeente)? In het gootsteenkastje past prima een vuilnisbak voor het restafval. Onder het afwasteiltje past nog wel een bak voor het oud papier. Maar wat te doen met het plastic? En het groenafval? Vier vuilnisemmers passen toch bij niemand in de keuken? En daarbij ook nog een bakje voor het chemisch afval, en eentje voor de batterijen, en een zak voor het textiel enzovoorts?
ejvl

Bericht door ejvl »

Wij hebben een normale afvalbak voor rest afval, een klein bakje op het aanrecht voor GFT die je dan 1x per dag ofzo moet legen, een losse doos op de grond voor oud papier.
Overige zaken plastic en textiel enzo in zakken verzamelen en tijdelijk in de schuur/kelder(kast) oid zetten.
vlinder

Bericht door vlinder »

Bij ons staat een los oud doosje voor oud-papier. Restafval en GFT worden bij ons niet apart ingezameld, dus dat doe ik in de prullenbak. Glas en lege flessen spraren we in een boodschappenkrat die toch gelijk mee gaat met de boodschappen.
Plastic heb ik gespaard in plastic zakken van de gemeente, maar omdat ik vaak naar mijn werk ben wanneer het opgehaald wordt ben ik ermee gestopt. Als je het namelijk te vroeg neerlegd waait het weer weg en als ik het opspaar totdat ik het buiten kan zetten neemt het teveel ruimte in.

Zelf denk ik zeker dat het goed is om te recycelen. Alhoewel ik ook hoorde dat hier ter plaatse het vuil gewoon weer bij elkaar gemikt wordt...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Zita schreef:Hoe kun je afvalscheiding het beste vorm geven (jaja, we lopen hier twintig jaar achter op de rest van de mensheid, maar ik heb ma en zus eindelijk weten te overtuigen van het nut van afvalscheiding, daarbij een beetje geholpen door de nieuwe de-vervuiler-betaalt-strategie van de gemeente)? In het gootsteenkastje past prima een vuilnisbak voor het restafval. Onder het afwasteiltje past nog wel een bak voor het oud papier. Maar wat te doen met het plastic? En het groenafval? Vier vuilnisemmers passen toch bij niemand in de keuken? En daarbij ook nog een bakje voor het chemisch afval, en eentje voor de batterijen, en een zak voor het textiel enzovoorts?
Hi...
Hier staat een grote afvalbak voor restafval en gft (wordt wel apart opgehaald, maar dat doen we wel met tuinafval maar niet in de keuken). Verder een doos voor oudpapier, glas en flessen gaan de boodschappentas in, kan het meteen mee terug. Aan een haakje hangt een plastic tas waar ik plastic in verzamel, is ie vol gaat ie in de schuur in de grote verzamelzak die aan de straat komt als ie vol is. batterijen hebben we zelden, worden gespaard bij een neefje op school, kleding staat in een tas boven die naar het L.d.H. gebracht wordt zo nu en dan (komt minder vaak voor, is meestal gevolg van opruimactie waarbij opeens vanalles weg te brengen is).
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Lassie

Bericht door Lassie »

vlinder schreef:Bij ons staat een los oud doosje voor oud-papier. Restafval en GFT worden bij ons niet apart ingezameld, dus dat doe ik in de prullenbak. Glas en lege flessen spraren we in een boodschappenkrat die toch gelijk mee gaat met de boodschappen.
Plastic heb ik gespaard in plastic zakken van de gemeente, maar omdat ik vaak naar mijn werk ben wanneer het opgehaald wordt ben ik ermee gestopt. Als je het namelijk te vroeg neerlegd waait het weer weg en als ik het opspaar totdat ik het buiten kan zetten neemt het teveel ruimte in.

Zelf denk ik zeker dat het goed is om te recycelen. Alhoewel ik ook hoorde dat hier ter plaatse het vuil gewoon weer bij elkaar gemikt wordt...
Hier hebben ze van die grote containers waar je het plastic in kan gooien (net zoals die glascontainers).

@Zita, mijn ouders hebben twee identieke vuilnisbakken (1 met 3 vakjes, 1 wat grotere vak en twee kleine vakjes ernaast). Die staan onder de gootsteen (die hebben twee kastjes).
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Ikea heeft handige afvalsystemen.... zie website.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Is hier iemand een beetje thuis in arbeidsrecht?
Stel dat je een X aantal weken per jaar aan vrije dagen hebt. Eind oktober heb je nog 4.5 week over, en die wil je opnemen in november en december. Helaas pindakaas zegt de leidinggevende dat er personeelstekort is, en dat je ze absoluut niet kunt opnemen. In januari sta je opnieuw op de stoep bij de leidinggevende, om ze nu wel op te nemen. 'Nogmaals helaas pindakaas', zegt je leidinggevende. 'Je had ze vorig jaar moeten opnemen. Dat kan nu niet meer. Je krijgt ze uitbetaald.' 'Ja maar ik mocht ze toen van jullie niet opnemen.' 'Klopt, en nu mag je volgens de regels niet meer opnemen.' Mag zoiets?
Auto

Bericht door Auto »

Zita schreef:Is hier iemand een beetje thuis in arbeidsrecht?
Stel dat je een X aantal weken per jaar aan vrije dagen hebt. Eind oktober heb je nog 4.5 week over, en die wil je opnemen in november en december. Helaas pindakaas zegt de leidinggevende dat er personeelstekort is, en dat je ze absoluut niet kunt opnemen. In januari sta je opnieuw op de stoep bij de leidinggevende, om ze nu wel op te nemen. 'Nogmaals helaas pindakaas', zegt je leidinggevende. 'Je had ze vorig jaar moeten opnemen. Dat kan nu niet meer. Je krijgt ze uitbetaald.' 'Ja maar ik mocht ze toen van jullie niet opnemen.' 'Klopt, en nu mag je volgens de regels niet meer opnemen.' Mag zoiets?
Maakt de persoon deel uit van een CAO?
Zijn er specifieke arbeidsvoorwaarden aanwezig?
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Auto schreef:
pfff, geen idee. Mijn ma is niet zo into de CAO's enzo, maar het zal de CAO-zorg wel zijn. Ze werkt iig in de zorg.
Auto

Bericht door Auto »

Zita schreef:
Auto schreef:
pfff, geen idee. Mijn ma is niet zo into de CAO's enzo, maar het zal de CAO-zorg wel zijn. Ze werkt iig in de zorg.
Je kan even vlug met RMU bellen, die kennen de zorg CAO's aardig uit hun hoofd.
Plaats reactie