Wat doen we vandaag?
niet bang voor "de man met de hamer" zo rond de klok van 04.00 uur???vlinder schreef:............... en vanacht werken!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Dank je wel, Uitgeworpen.uitgeworpen schreef:Dank je wel vlinder.vlinder schreef:Vind zorgenkind altijd wat liever klinken......Mijn ouders vonden mij ook een probleemkind.... :| Klinkt niet zo aardig. Maar goed we gaan er van uit dat je het niet vervelend bedoeld..Het antwoord is vrij logisch......"normale" kinderen krijgen geen PGBAfgewezen schreef:'Probleemzoon'?uitgeworpen schreef:Onze zoon ( 13) is voor het eerst naar Logeeradres.
Spannend. Als het goed gaat mag hij elke maand een keer logeren.
Van PGB.
Hoop dat het lukt.

Als je zoiets op het forum plaatst, mag er toch doorgevraagd worden? Ik vind 'probleemzoon' helemaal geen negatieve benaming.
- Oude-Waarheid
Maar het antwoord stond toch al in de post? Als iemand PGB krijgt is er meestal iets aan de hand....En dat probleemkind/zoon....ach het hoeft ook niet negatief bedoeld te zijn, maar zoals ik al zei: ik was in de ogen van mijn ouders een probleemkind, op school, maar ook in de buurt was ik dat probleemkind. Behalve bij mensen die moeite deden om mij te "zien" en te begrijpen. Daar was ik lief.....( vraag maar aan memento :mrgreen: ) Je wilt met je probleem ook gewoon mens zijn zoals iedereen! Ik vind het toch wat denigerend klinken, maar dat mag je best anders over denken. Ik zal vast hier neerzetten het is een gewoon hollands woord wat ook in de van dale voorkomt....maar het is het gevoel.....sommige dingen zijn heus waar, maar kan ook anders gezegd worden! ( net als in het geloofAfgewezen schreef:Dank je wel, Uitgeworpen.uitgeworpen schreef:Dank je wel vlinder.vlinder schreef:Vind zorgenkind altijd wat liever klinken......Mijn ouders vonden mij ook een probleemkind.... :| Klinkt niet zo aardig. Maar goed we gaan er van uit dat je het niet vervelend bedoeld..Het antwoord is vrij logisch......"normale" kinderen krijgen geen PGBAfgewezen schreef: 'Probleemzoon'?
![]()
Als je zoiets op het forum plaatst, mag er toch doorgevraagd worden? Ik vind 'probleemzoon' helemaal geen negatieve benaming.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Ben het met jou eens , vlinder. Een van mijn dochters is ook zo'n speciaal kind . Waarom nou dat etiket PROBLEEM erop ??
Ze is creatief, heeft een open oog voor andermans noden , maar denkt en leeft volgens haar eigen paadjes . Nou en??
Het maakt haar echt niet minder dan de rest!!!
( ik denk een beetje beter , maar ik ben bevooroordeeld)
Ze is creatief, heeft een open oog voor andermans noden , maar denkt en leeft volgens haar eigen paadjes . Nou en??
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
- JolandaOudshoorn
Fijn dat mijn uitspraken steeds op jullie zeef worden gelegd.vlinder schreef:Maar het antwoord stond toch al in de post? Als iemand PGB krijgt is er meestal iets aan de hand....En dat probleemkind/zoon....ach het hoeft ook niet negatief bedoeld te zijn, maar zoals ik al zei: ik was in de ogen van mijn ouders een probleemkind, op school, maar ook in de buurt was ik dat probleemkind. Behalve bij mensen die moeite deden om mij te "zien" en te begrijpen. Daar was ik lief.....( vraag maar aan memento :mrgreen: ) Je wilt met je probleem ook gewoon mens zijn zoals iedereen! Ik vind het toch wat denigerend klinken, maar dat mag je best anders over denken. Ik zal vast hier neerzetten het is een gewoon hollands woord wat ook in de van dale voorkomt....maar het is het gevoel.....sommige dingen zijn heus waar, maar kan ook anders gezegd worden! ( net als in het geloofAfgewezen schreef:Dank je wel, Uitgeworpen.uitgeworpen schreef:Dank je wel vlinder.vlinder schreef: Vind zorgenkind altijd wat liever klinken......Mijn ouders vonden mij ook een probleemkind.... :| Klinkt niet zo aardig. Maar goed we gaan er van uit dat je het niet vervelend bedoeld..Het antwoord is vrij logisch......"normale" kinderen krijgen geen PGB
![]()
Als je zoiets op het forum plaatst, mag er toch doorgevraagd worden? Ik vind 'probleemzoon' helemaal geen negatieve benaming.![]()
Maar als het niet de bedoeling is dat er op bepaalde zaken wordt ingehaakt, is het misschien beter ze ook niet op het forum te droppen.
Is een PROBLEEM dan hetzelfde als FOUT??Margriet schreef:Ben het met jou eens , vlinder. Een van mijn dochters is ook zo'n speciaal kind . Waarom nou dat etiket PROBLEEM erop ??
Dat is dan jullie probleem!
in deze posting klinkt weinig empathie door.Afgewezen schreef:Is een PROBLEEM dan hetzelfde als FOUT??Margriet schreef:Ben het met jou eens , vlinder. Een van mijn dochters is ook zo'n speciaal kind . Waarom nou dat etiket PROBLEEM erop ??
Dat is dan jullie probleem!
het is door iedereen aan te voelen dat probleemkind een negatieve lading heeft.
We hebben het over probleem wijken, probleem jongeren enz. Dit heeft allemaal een negatieve lading.
Als wij een kind hebben dat "anders" is is het niet direct een "probleem"kind. het kind geeft extra zorgen, heeft extra zorg nodig, heeft het vaak zelf ook moeilijk,
maar is absoluut geen negatief kind. Door deze termen te gebruiken geef je het kind ongemerkt een negatief stempel.
Spreek daarom misschien liever van zorgen kind of bijzonder en speciaal kind.
wij hebben inderdaad al problemen genoeg, maak er dan niet meer bij dan er zijn!
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?